Gå til innhold

TEST: Gainward Bliss 7950 GX2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere må få se å bytta ut FX 57 chippen deres. Den er utgått på dato.

 

Ser dere ikke får  høyere ytelse enn to 7800 GTX 256 i Sli i 3Dmark06.

 

6.500  :p Det er for dårlig.

6361099[/snapback]

 

Det er vel ikke bare bare å bytte ut den cpuen siden de da må kjøre alle testene på nyt med alle kortene de har testet.

Lenke til kommentar

Ser flere plasser at dere har plassert "ATI Radeon 1900xtx" over "Gainward Geforce 7900 gtx" på lista, foreksempel på denne siden:

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...950_gx2/27122/7

 

Syns det blir litt feil, men antar at det er fordi dere ikke har testet 7900gtx kortet i 2048*1536. Men trur det blir feil alikevel iogmed at gtx kortet yter bedre i alle oppløsningene det er testet mot xtx.

 

Eller overser jeg noe nå ?

 

*edit*

 

Jeg ville også satt 7950gx2 over 1900xfx kortet i Battlefield 2. Det er jo et kjent faktum at det krever mer cpu kraft å kjøre sli vs single gfx, forde om detta bare er "liksom sli".

Det ser man ganske lett med å benche 3dmark01 som går veldig mye på cpu og minne med dagens skjermkort, man oppnår høyere score med singel gfx vs sli gfx på noen av testene, med ellers lik klokk på skjermkoret og cpu/minne.

 

Så det kan se ut som om skjermkortet er cpu begrenset i de "lave oppløsningene".

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

Det beste med dette kortet synes jeg er at det kun krever 1 strømkontakt. Kan du forklare litt mer om hvorfor [GDI]Raptor? Synes dette er litt tynt rundt en interresant sak.

I tillegg anbefaler Nvidia en strømforsyning på 400 Watt eller mer, som i tillegg kan levere 27 ampére på 12-Volten. Kortet har for øvrig kun tilkobling for én 6-pins strømkontakt.

Det kan også se ut som man får plass til vannkjølingsblokker? Eller tar jeg feil? Dog er det kanskje ikke optimalt å montere 2 GPU'er på vann i serie

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det beste med dette kortet synes jeg er at det kun krever 1 strømkontakt. Kan du forklare litt mer om hvorfor [GDI]Raptor? Synes dette er litt tynt rundt en interresant sak.
I tillegg anbefaler Nvidia en strømforsyning på 400 Watt eller mer, som i tillegg kan levere 27 ampére på 12-Volten. Kortet har for øvrig kun tilkobling for én 6-pins strømkontakt.

6361464[/snapback]

Ja, det kan jeg... :)

 

Er nok litt overkill fra nVidia det estimatet der, fordi de ønsker å ta høyde for high-end CPU, disker i RAID med mer. Dette kortet har et ganske lavt effektforbruk, det er andre steder hvor de har målt det, så skal se om jeg kan linke til en side.

 

Ett 7950GX2 kort (med to GPU'er) bruker mindre strøm enn et x1900xt kort (ikke xtx) under last, og det er imponerende spør du meg.

 

Fra AnandTech:

12205.png

 

Det bruker litt mer enn to 7900GT i SLI, det blandt annet grunnet at de 512MB ekstra minne trekker mer strøm.

 

Jeg kjører mitt Club3D 7950GX2 på @ 600 1400 og har enda ikke møtt veggen. Tipper jeg kan kjøre det en del høyere.

Stemmer det, G71 brikkene gir veldig gode yields nå, og mange av dem kan klokkes mye.

 

burde ha testa kabinett-temp på de to korta også, men hvorfor arbeider ikke Nvida heller med G80 i stenden for dobble kort, synes de har for mye fokus på SLI

Det gjør de også dette teamet som har jobbet med 7900GX2 og 7950GX2 har ikke noe med det teamet som jobber med G80. Kan også si at 7950GX2 teamet er veldig lite sammenlinget med G80 teamet.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Imponerende at det bruker mindre enn x1900xt :). Vet du om det er mulig å få plass til vannblokker og små kjøleribber på minnet? Er det trygt å demontere?

 

Også logisk at det bruker litt mer strøm en 2*7900GT siden det egentlig er nedklokkede 7900GTX med 512MB hver :) uansett, meget bra.

 

Introduksjonstilbudet på club3d til 3.995,- var veldig interresant. Jeg skal ikke ha PCIe PC før i august/september og håper det kanskje kommer noen gode tilbud til da. Samt enkle flate vannblokker og lave minneribber. Kan montere en stillegående vifte mot kortene.

 

Hvor mange amper tror du selve kortet bruker under high load ved klokk til gtx eller litt mer?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Imponerende at det bruker mindre enn x1900xt :). Vet du om det er mulig å få plass til vannblokker og små kjøleribber på minnet? Er det trygt å demontere?

 

 

Det ingen vannblokk som passer per i dag, men aquacomputer har utviklet en blokk som lanseres snart. Jeg skjønte på Microplex som om de ville ta den inn.

 

Jeg skal ihvertfall ha en sånn da den kommer;

 

 

3283_1_img.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...