Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan ser nettverket ditt ut?


Anbefalte innlegg

Her er mitt. Det er kun wan i siste bygg. Jeg og min bror deler på en linje. Og jeg kobler meg på hans Lan/wan via en d-link wireless bridge, ca 200 m luftspenn. Bygget i mellom er en garasje. Der er det gamle pc`er som fungerer som filservere. Alle pc`er er koblet sammen med samba/smb.

 

 

 

La til ny og bedre tegning. Laget i Open office draw.

 

Edit: Pusset litt på overskriften

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tegnet for en stund siden et kart over nettet mitt med Visio, og det ble faktisk ganske bra. Det jeg ikke har tatt med her er VPN tilkoblingen mot hybelen og nettverket der, men det består bare av en laptop, en router og et accesspunkt.

6245802[/snapback]

Lekker tegning. Jeg skal kaste meg over open office og se om jeg kan lage en bedre tegning en paint tegningen min.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Jaja fikk blod på tann nå jeg... hehe browset nettet etter ett program og fant vist ett.. vistnok bare trial menmen det virker da ;) så for dere som har lyst til og lage ett eget men ikke har noe program kan dere jo ta en titt her

 

Alt er ikke med... men så snart jeg blir ferdig med og scanne netverket borte hos mor og far dit det går en vpn tunnel blir det oppdatert, og for de som lurer så ja... strøm er inkludert i husleia ;) hehe

 

edit: glemte og ta med mere info... bilen(har pc der ;)), mobilen(blåtann), x-boks, filmpc og 2 stk pda

post-27782-1149550713_thumb.jpg

Endret av eJoJ
Lenke til kommentar

Raskt tegnet opp etter mitt første besøk i Visio.

 

På sikt ønsker jeg meg en separat filserver med et skikkelig Gigabit NIC koblet til en Gigabit-swith som klarer å dytte gjennom nok data til å ikke være en begrensning i forhold til å ha mediefiler lokalt på hver PC.

Videre ønsker:

En dedikert filserver; nedlastninger, viktige og uviktige filer, delvis prioritert med backup via RAID 1 eller ekstern løsning for backup.

En dedikert ytelses-PC. Kjapp disk, skjermkort, CPU, RAM osv. Gigabit NIC med tilgang til div. større filer, ISO osv.

Gigabit switch inn på modem/ruter.

Aksesspunkt med kommende WiFi-standard som klarer litt mer enn 54Mbit. Tilsvarende klientkort i laptoper for best mulig fart.

HTPC. Enten brukbart med diskplass, eller helt vifteløs med RAIDet CF-disker. Selvfølgelig Gigabit med tilgang til alle mediefiler fra filserver.

post-33415-1149554367_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hvordan brukes linux-routeren i systemet og hvilke fordeler har den fremfor en box-router? må du ha mange lan-porter?

6249594[/snapback]

 

Linux-routeren bruker jeg til nesten alt som er listet opp her. I tillegg kjører jeg spillservere og noe annet snacks.

6253708[/snapback]

 

Hmm, trodde clarckconect var en gratis Linux-variant? Men ser ut som den koster endel penger...

 

AtW

Lenke til kommentar
hvordan brukes linux-routeren i systemet og hvilke fordeler har den fremfor en box-router? må du ha mange lan-porter?

6249594[/snapback]

 

Linux-routeren bruker jeg til nesten alt som er listet opp her. I tillegg kjører jeg spillservere og noe annet snacks.

6253708[/snapback]

 

Hmm, trodde clarckconect var en gratis Linux-variant? Men ser ut som den koster endel penger...

 

AtW

6253743[/snapback]

 

Home utgaven er gratis

Lenke til kommentar
hvordan brukes linux-routeren i systemet og hvilke fordeler har den fremfor en box-router? må du ha mange lan-porter?

6249594[/snapback]

 

Linux-routeren bruker jeg til nesten alt som er listet opp her. I tillegg kjører jeg spillservere og noe annet snacks.

6253708[/snapback]

 

Hvor mange lan porter har boksen. En eller flere? En inn og en ut? eller går all trafikk inn og ut på samme port?

Lenke til kommentar
Jaja fikk blod på tann nå jeg... hehe browset nettet etter ett program og fant vist ett.. vistnok bare trial menmen det virker da ;) så for dere som har lyst til og lage ett eget men ikke har noe program kan dere jo ta en titt her

 

Alt er ikke med... men så snart jeg blir ferdig med og scanne netverket borte hos mor og far dit det går en vpn tunnel blir det oppdatert, og for de som lurer så ja... strøm er inkludert i husleia ;) hehe

 

edit: glemte og ta med mere info... bilen(har pc der ;)), mobilen(blåtann), x-boks, filmpc og 2 stk pda

post-27782-1149550713_thumb.jpg

6250447[/snapback]

 

Det var et svært hjemmenettverk. Love it! Men har du bruk for alt dette, eller er du bare entusiast an mass?

Lenke til kommentar
hvordan brukes linux-routeren i systemet og hvilke fordeler har den fremfor en box-router? må du ha mange lan-porter?

6249594[/snapback]

 

Linux-routeren bruker jeg til nesten alt som er listet opp her. I tillegg kjører jeg spillservere og noe annet snacks.

6253708[/snapback]

 

Hmm, trodde clarckconect var en gratis Linux-variant? Men ser ut som den koster endel penger...

 

AtW

6253743[/snapback]

 

Home utgaven er gratis

6253850[/snapback]

 

Ok, men den ser litt tynn ut, er det noen andre alternativer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...