Gå til innhold

Resize av bildevedlegg i trådene (IMG-tag).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste hadde sikkert vært å bruke litt koselig CSS-kode, om bare IE hadde støttet det skikkelig:

/* For skins med fast bredde */
img {
 max-width: 400px;
}
/* For skins med flytende bredde */
img {
 max-width: 100%;
}

Det vil vel da kanskje bli en liten gulrot til de som har tatt vett til seg og fått tak i en skikkelig nettleser.

Lenke til kommentar
...de som har tatt vett til seg og fått tak i en skikkelig nettleser.
:sick: IE står vel statistisk sett for 80-90% av alle treff her på forumet?

6122462[/snapback]

 

Både FF og Opera har vel funksjoner som gjør at den kan identifisere seg som IE6.0, noe jeg vet står på som default i Opera ihvertfall. Dette kan forklare høyere forekomster av Internet Explorer enn det som er reelt.

 

OT så er dette en funksjon som jeg gjerne skulle hatt, da for store bilder ødelegger mange tråder og det å lage low-res versjoner av alle bilder kan bli slitsomt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ser ikke problemet, store bilder ødelegger da ingenting, bare utvidet posten som bildet er i.. Riktignok bruker jeg Hardware.no skinnet, men det er jo dynamisk nok..

 

Men kan vel forstå at noen plages av det, selv om jeg selv hater bilder som plutselig blir små... Bilforumet.net autoresizer alle bilder på forumet sitt, til en fast størrelse i bredde. Og det irriterer livshiten ut av meg, så jeg vil gjerne ønske meg at det er et valg hver enkelt bruker har isåfall..

Lenke til kommentar

jeg er tilhenger av thumnails! :)

det vil jo også bedre hastigheten på forumet, da serveren sender dårlige bilder til oss, isteden for de med maks oppløsning (ok, en del bilder er på eksterne servere). jobben det tar å lage thumbnails er ikke så stor at det vil forårsake problemer tror (håper) jeg.

Lenke til kommentar
Synes det er dårlig at ingen fra HW-drift har svart på denne tråden enda, den har ligget her en stund nå.

 

edit: leif.

6275680[/snapback]

Desverre har eksamen angrepet for fullt (og oversått nå), men enig i at det kan være greit med en slik finesse hvis det greit lar seg gjøre. gjelder bare å finne den finessen som løser jobben greit. :)

Lenke til kommentar

for å sitere fra en annen tråd nevnt

 

Hei.

På Bilforumet.net har de en ganske genial løsning på dette med størrelser på bilder, Bildene man legger inn i en tråd blir automatisk resiza til en mindre størrelse, så kan man trykke på de for å få full størrelse.

 

Hadde ikke dette vært en idè her? Det gjør jo ting mye lettere for alle, så slipper man å tenke på størrelsen på bildene man legger ut, også blir det jo mye lettere å f.eks legge ut bilder i worklog osv, så slipper man å slite med å lage thumbnails selv. Pluss at det ser mye penere ut.

Såvidt jeg kan se gjøres det på dems server, de henter inn bildene og prosesserer det, det synst jeg ikke blir det rette hos oss. (blant annet får vi da mange heller ufine hotlink bilder). Det enkleste ville vært CSS fiksing som og IE støtter da IE står for rundt halvparten av trafikken (minst).

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Med fare for å bumpe litt: Hvis dette "går gjennom", regner jeg med at det løses med javascript? I så fall, vær så snill å legg det i en separat js-fil slik at vi som HATER ("#¤(/U%!"%!!!) sånne funksjoner kan AdBlock'e driten til langt inn i neste årtusen!

 

Oki? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Auto resizing of large linked images

Posted images are automatically resized on-the-fly if they are larger than the available screen width of the browser. Clicking the image displays it full size in a pop-up window. Each reduced image has information above stating how much reduction has taken place and the dimensions of the original image.

Jaja, enda en grunn til å oppgradere :p
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...