Gå til innhold

Blu-ray-plate lagrer 200 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir jo forsåvidt interessant å se når dette går vekk fra å bli en prototyp, blir vel neppe brukt til film, men blir det billig nok, så kan det kasnkje funke som backup. Da får man tross alt en normal harddisk inn på kasnkje 5-6 plater (litt avhengig av hvor fort ting går i begge leire).

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Imponerende. Ser for meg PCer uten harddisk. Man bare putter inn CDen og voila, PCen din er "tilbake." Mamma, jeg tar med PCen til en venn får nok en helt ny mening da :p

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om teknologien bak slike plater vil være inkludert i den grunnleggende spesifikasjonen til formatet - altså om de fungerer smertefritt på alle spillere (PS3, enkle stuemodeller m.m)?

Hvis de bare vil støttes av enkelte brennere eller "andre generasjon" BD-utstyr er det jo ikke i utgangspunktet noe å se på som en fordel for BD med det første..?

 

Mvh

Kjetil

Endret av rotekaizer
Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om teknologien bak slike plater vil være inkludert i den grunnleggende spesifikasjonen til formatet - altså om de fungerer smertefritt på alle spillere (PS3, enkle stuemodeller m.m)?

Hvis de bare vil støttes av enkelte brennere eller "andre generasjon" BD-utstyr er det jo ikke i utgangspunktet noe å se på som en fordel for BD med det første..?

 

Mvh

Kjetil

6035119[/snapback]

 

Det blir kanskje mest spennde å se om det kommer på konsumentmarkedet i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar
om man velger blue ray..blir det ganske kjipt og ødelegge plata si eller hva..200gig me infor...cry..kjett nok me ei dvd plate jo

6036175[/snapback]

 

Jeg sier som jeg alltid gjør, har man viktige ting et sted, så tar man backup, større media gjør det bare lettere å ta backup.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og når får vi se denne på markedet?blir jo interessant å se hvor lang tid det kommer til å brenne en liten disk på 200gb =)

 

er det slik at de må ha Enda bedre "scratchlayer" som hindrer at plata dør på større BD-plater enn de som "kun" er på 50gb?

Lenke til kommentar

se der ja, da ble plutselig blu ray betraktelig mer interessant igjen. mista litt interessen en stund fordi hd dvd skulle klare å få 45gb på en plate.

 

men dersom 200gb blir realiteten i løpet av en ikke så alt for lang tid, så er det perfekt som backup. plus at jeg skal ha meg en ps3, men tviler på at jeg gidder å kjøpe en ekstern hd dvd spiller til xbox 360en min.

Lenke til kommentar

Ja har lest om dette .... veldig spennende prinsipp dei bruker på å få så mykje data inn på eit slikt område ... slik eg har forstått det så er laga i plata av eit oxidium stoff slik at når laseren brenner 0 & 1 på plata så blir det små luftbobler som seinare kan leses som 0 & 1 :) .... det einaste negative med BlueRay & HD-DVD er at det minste hakk på plata kan øydelegge kanske store data ... Synest dei no må komme med plater som tåler mer riper etc. ... Slik har det ikkje vært med brenne CD/DVD ... samtidig at at dårlig med media så løsner sølvfolien av plata pga. oksidering ( aka rust ) ... dette problemet med oksidering skal være delvis retta med dei nye platene fra TDK sidan dei bruker oxidum stoff ?? å der er vis oksigen bida til eit av molokyla i stoff i plata slik at det ikkje oksyderer ( ruster ) ? ... JAJA uansett lover bra .. ,men kor lag blir skrivetida ? ... 3-4 timer ? :p tar lang tid å flytte 200GB sjølv mellom harddisker :)

Endret av KickF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...