Gå til innhold

Blu-ray-plate lagrer 200 GB


Anbefalte innlegg

mulig du føler at jeg sammenligner to forskjellige ting, noe som egentlig ikke er så unormalt, hva er poenget med å sammenligne to like ting egentlig?

 

saken er at hd's som jeg kjøper blir brukt 24/7 uansett, mens ting jeg brenner ut på plater blir lagt vekk. hva andre ønsker å bruke blu ray plater på 200gb til er et fett for meg, og hvis du vil fortsette å krangle om dette, så sletter jeg heller bare alle postene mine om dette. jeg har sagt hva mitt behov er og da er det ikke mer å diskutere.

6039772[/snapback]

 

Ditt behov er jo backup, ikke primærlager, du snakker om å bruke bluray til backup, et alternativt backupmedium er harddisk. At dine nåværende harddisker ikke brukes som backupmedium har jo ingenting med det å gjøre?

 

Poenget er, hva er mest holdbart som backup, bluray eller HD, en backup-HD vil ikke bli brukt 24/7, på samme måte som en backup-bluray ikke vil bli brukt 24/7 (ihvertfall ikke med det backup-mønsteret ditt).

 

Dette er jo høyest relevant når man sammenlikner hvor egenet de forskjellige mediene er for backup, også for deg.

 

AtW

6039793[/snapback]

doh! da er jeg med. jeg tviler på at jeg hadde lat være å bruke hd's på samme måte som en dvd plate dersom den var beregna til backup.

 

uansett så vil jeg ha noe annet enn hd's til backup. det ser bedre ut med en liten bunke dvder i hylla enn 3-4 hd's.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]blir vel neppe brukt til film

6034812[/snapback]

Hvorfor mener du det? Mener du produktet ikke noengang vil bli like billige som tilsvarende medium, eller mener du nåværende HD-DVD og Blu-Ray sine 15-25 "ought to be enough for anybody"? Hva med film på 1K, 2K eller 4K? Mener du framtidige komprimeringsteknikker vil være så gode at en kan lagre film med Virkelig HD på en standard HD-DVD/Blu-Ray-plate?

 

Kort sagt. Jeg er veldig uenig...

Lenke til kommentar
[...]blir vel neppe brukt til film

6034812[/snapback]

Hvorfor mener du det? Mener du produktet ikke noengang vil bli like billige som tilsvarende medium, eller mener du nåværende HD-DVD og Blu-Ray sine 15-25 "ought to be enough for anybody"? Hva med film på 1K, 2K eller 4K? Mener du framtidige komprimeringsteknikker vil være så gode at en kan lagre film med Virkelig HD på en standard HD-DVD/Blu-Ray-plate?

 

Kort sagt. Jeg er veldig uenig...

6042411[/snapback]

 

http://www.reghardware.co.uk/2006/04/28/td...b_blu-ray_disc/

 

Dette er vel også bare synsing egentlig, men inntil du kommer opp med en link som sier at disse platene kan brukes innenfor Blu-Ray-speccen, ser det særdeles dårlig ut..

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
btw, er det rett eller feil å forkorte harddisk til hdd, eller hd som [ATWindsor] gjorde? eller funker begge deler?

6039732[/snapback]

 

Begge deler funker, men hvis det ikke er gitt at det er snakk om hardisker, så ville jeg brukt HDD. HD kan jo bety så mangt :)

Lenke til kommentar
[...]blir vel neppe brukt til film

6034812[/snapback]

Hvorfor mener du det? Mener du produktet ikke noengang vil bli like billige som tilsvarende medium, eller mener du nåværende HD-DVD og Blu-Ray sine 15-25 "ought to be enough for anybody"? Hva med film på 1K, 2K eller 4K? Mener du framtidige komprimeringsteknikker vil være så gode at en kan lagre film med Virkelig HD på en standard HD-DVD/Blu-Ray-plate?

 

Kort sagt. Jeg er veldig uenig...

6042411[/snapback]

 

Fordi innen vi får et nytt genrasjonsskift tror jeg ikke dette blir mediet som brukes (såklart kan jeg ta feil her), og er dagens bluray-spillere kompatible med denne platen? Med så høy bitrate? Så høy oppløsning? Jeg tror de vil holde kompabiliteten ved like.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...