Gå til innhold

Tester: Siemens S75


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det var en meget optimistisk terningkast den fikk :cry:

Hele mobilen skriker jo yesterdays news...

Kamera og skjerm er to år for sent ute, og det neglisjeres slik at den får terningkast 5...

:thumbup:

5687991[/snapback]

 

Husk på at den vurderes ut ifra prisklasse, dette er på ingen måte en revlusjonerende telefon, men jeg tror ikke siemens ville den skulle være det heller. For meg fremstår den som en forenklet og mindre utgave av SXG75 til en fin pris, hadde den kostet det samme som f.eks K750i så hadde jeg vært helt enig, men den er flere hundre kroner billigere, noe som gjør den til et helt greit kjøp i mine øyne :)

Lenke til kommentar
en fargedybde på 256 000 farger
262 144. ;)

 

RS-MMC
Hvorfor bruker både Siemens og Nokia (770 og E60) fortsatt RS-MMC på enkelte modeller?!

 

Det er også forhåndsinstallert et program som lar deg vise Word- og Excel-filer, og et annet som lar deg titte på PDF-filer. Java-mappen inneholder også et program som lar deg pakke ut komprimerte Zip-filer, og et fotoredigeringsverktøy.
Ikke dårlig!

 

Må si det er en grei billigmodell, med flere imponerende funksjoner til å koste ca. 2 000 kr.

Lenke til kommentar

Kjøpte S75 denne uka, og er enig i mye i testen.

 

Synd telefonen ikke har noe bedre kamera, men den er ellers spekket med finesser, og ikke minst innstillingsmuligheter. Dens klare fortrinn er på adressebok og kalender. Og ytelse kontra pris.

 

Jeg synes ikke tastaturet er noe tess pga formen på tastene. Dessuten klikker de alfanumeriske tastene noe så for jævlig. Men navigasjonstasten er behagelig og meget presis.

 

Testen nevner opphøyningen på baksiden, og kritiserer telefonen for ikke å ha kameradeksel.Svært få mobiler har kameradeksel. Kanskje noe av poenget med opphøyningen på S75 er en måte å beskytte kameralinsa på. Den ligger mer skjult inni telefonen enn det som vanlig er.

 

Alt i alt er S75 masse mobil for pengene, så den fortjener en femmer, selv om den "oser" av gammel teknologi. Vel, det fungerer i alle fall greit. Men gleder meg syyyykt til modellene fra Benq Siemens begynner å komme i handelen. Uten fusjonen hadde ikke Siemens Mobile hatt noen framtid. Akkurat det var Siemens-konsernet klar over.

Lenke til kommentar

Hei

 

Ville bare si ifra at hvis man ser på forsiden til hw.no så ser man dette:

 

- Mobiltelefoner | 2. mar. 2006

 

Test av Siemens S75

Solid multimedia

Siemens slår på stortromma og inviterer Katie Melua til å promotere sin nye MP3-telefon. Klarer S75 å konkurrere med andre i sin klasse? (Akam.no)

 

tittelen sier akam.no men linken pekte riktig, mao til amobil.no :)

Ikke noe stort problem, men jeg stusset litt på om dette hadde så godt mobilkamera at akam tok over testen :p

 

-Thomas

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Telefonen er bra, men den sliter med SW / minnet. Den har en tendens til å klikke når du bruker den "hardt".

 

"hardt"? Du trenger ikke bruke den hardere enn at noen ringer til deg mens mobilen har stått ubrukt i en time, eller du prøver å redigere et navn i telefonboken, eller du prøver å skru den av - etter min erfaring. Jeg håper virkelig fastvareoppgraderingen fungerer snart, ellers vurderer jeg å bruke angreretten... at det skal være så vanskelig å lage en mobil som klarer å ringe folk uten å krasje...

Lenke til kommentar
Telefonen er bra, men den sliter med SW / minnet. Den har en tendens til å klikke når du bruker den "hardt".

 

"hardt"? Du trenger ikke bruke den hardere enn at noen ringer til deg mens mobilen har stått ubrukt i en time, eller du prøver å redigere et navn i telefonboken, eller du prøver å skru den av - etter min erfaring. Jeg håper virkelig fastvareoppgraderingen fungerer snart, ellers vurderer jeg å bruke angreretten... at det skal være så vanskelig å lage en mobil som klarer å ringe folk uten å krasje...

6101730[/snapback]

 

SW 31 ser ut til å fungere

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...