Gå til innhold

Smilefjeset patentert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min Qtek 8310 har smilefjes i T9-ordboka, de kommer opp når jeg trykker flere punktum på rad. Den har også grafiske smilefjes i symbolene.

Jeg har aldri brukt smilefjes i meldinger, men dersom det er brudd på denne latterlige patenten skal alle meldingene mine inneholde smilefjes fra dags dato!

 

Edit:

Glemte smilefjes :dribble:

 

:):D:cry::ermm:

Endret av Scandim
Lenke til kommentar

Er det mulig. Merkelig at ikke Sony Ericsson tar patent på 1 knapp for å aktivere mp3 på walkman telefonene, slik at alle andre må bruke kryptiske menyer for å gjøre det samme, eller kamera funktionen for den del.

 

For oss i Europa burde det ikke være et problem, det er vel bare folk i statene som får en amputert ordbok på telefonen.

Lenke til kommentar
Er det mulig. Merkelig at ikke Sony Ericsson tar patent på 1 knapp for å aktivere mp3 på walkman telefonene, slik at alle andre må bruke kryptiske menyer for å gjøre det samme, eller kamera funktionen for den del.

 

For oss i Europa burde det ikke være et problem, det er vel bare folk i statene som får en amputert ordbok på telefonen.

5502519[/snapback]

 

har dom d? :dontgetit::mad::(

Lenke til kommentar
Amerikanske Cingular har nå eneretten til smilefjesene på mobilen din.

Les mer

5500945[/snapback]

 

 

Når man skriver en notis om nye patenter kan det jo være praktisk å legge ved en lenke til det aktuelle patentet...

 

US 2006/0015812 A1:

http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser...=DN/20060015812

 

 

Siden patent nummeret slutter på .A1 er vel dette fortsatt en søknad? Med andre ord ikke et godkjent patent?

 

I tillegg, dersom man prøver å lese patent-teksten er ikke situasjonen så veldig mørk. For meg ser det ut til at de patenterer en dedikert fysisk knapp med bilde av en smiley, som skal brukes til å aktivere smiley-menyen i telefonen. Det vil fortsatt være lov for andre å ha smiley-menyer som bare kan aktiveres via grafiske menyer (ved bruk av mus eller andre generelle navigeringsknapper).

 

Alle kravene ser ut til å basere seg på en fysisk knapp på telefonen, alternativt en virituell knapp med bilde av en smiley på en berøringssensitiv skjerm.

 

Vanlige GUI knapper på vanlige skjermer berøres derfor ikke av patentet, såvidt jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar

dette er en søknad... det er en us patent, dvs gjelder ikke utenfor USA.

For at en patent skal gå igjennom må det være noe nytt og/eller en bruksmåte som aldri før er brukt. Smileys på mobiler har jo vært i bruk lenge, så om denne går igjennom er det noe rart. Leste ikke hele søknaden, men det virker som om smilefjesene skal legges inn m.h.a. en tast og med en meny som kommer opp.

Uansett: om den går inn gjelder den ikke i resten av verden med mindre de søker såkalt verdenspatent som ikke gjelder i hele verden selv om navnet skulle tilsi det... regner med det sitter fornuftige folk på patentkontorene rundt om i verden som avviser denne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...