Gå til innhold

Total War: hvilken nasjon/faction skal du spille som i MEDII


Hvilken nasjon/faction skal du spille som?  

110 stemmer

  1. 1. Hvilken nasjon/faction skal du spille som?

    • England
      35
    • France
      8
    • Scotland
      10
    • Holy Roman Empire
      14
    • Denmark
      13
    • Spain
      1
    • Portugal
      0
    • Milan
      0
    • Venice
      5
    • Papal States
      3
    • Sicily
      3
    • Poland
      0
    • Russia
      3
    • Hungary
      0
    • Byzantium
      3
    • The Turks
      0
    • Egypt
      3
    • The Moors
      2
    • The Mongols
      5
    • The Tumurids
      1
    • The Aztecs
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var poll lagt til ja. Forresten skal jeg først spille Engelskmennene på grunn av de überfete bueskytterne deres! At jeg skal slakte franskmenn er bare på grunn av at de originalt var bitre fiender. Neste folka jeg skal spille er nok Franskmennene ja!

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Holy Roman Empire bæybe!

 

Elsker start stresset! Ihvertfall i MTW 1, ble angrepet av følgene innen de første 20 turene: Le French, Polene, Hungarerne, diverse Italienere, Spanish, Britene, Danskene og til slutt de Norske... Alle på en gang.  Blir sikkert enda mer morro i 2ern!

5471966[/snapback]

 

Det tysk-romerske riket var ikke en sterk militærmakt i virkeligheten, tror jeg. Selv om Barbarossa greide til en viss grad å samle statene og bystatene, var det stor uenighet blant dem og uvilje mot et sentralt lederskap à la en keiser som nettopp Barbarossa.

 

Det interessante hadde vært om dette kunne blitt gjort om til en svært spesiell fraksjon der man måtte slåss veldig hardt mot både ytre og interne krefter for å holde på makta :)

Endret av cun
Lenke til kommentar

HRE hadde noen ganske mektige hærer, men de var ikke store nok til å forsvare hele riket på en gang.

 

Som du sier så var det veldig ustabilt politisk også, noe som ble reflektert i MTW1 med en gigantisk gjeng semi-rebelske generaler og en low influence keiser. Ett territorie tapt og det er opprør.

 

En ting jeg glemte å nevne med den HRE kampanjen fra enern; ikke bare ble jeg angrepet av alle de folka i lista over, men jeg hadde en 3-4 borgekriger. 2 av dem var rimelig store også( Brandenburg, Bohemia, königsberg og austria gjorde opprør). Thank God for Mercenaries sier bare jeg.

 

Det blir nok enda mer spennende med MTW2 :D .

 

EDIT: Leste forresten et intervju for litt siden hvor det står at Milan, Venice og Scotland blir spillbare. Så det vil si at Italia ikke er en faksjon lenger, men blir delt opp realistisk.

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...