Gå til innhold

Avkrefter Blu-ray-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke MS og Sony er interessert i hackermulighetene ;)

 

Uansett, hvem gidder å betale for en middelmådig ekstern spiller til x-burk? Kommer til å bli en flopp uansett om det står BD eller HD-DVD ¨på den. Man får ikke spilt spill via HD-DVD plater på x-burk, så den blir en ren filmavspiller. Og spillkonsoller er ikke akkurat kjent for å være _gode_ filmavspillere. Da er det bedre å la en standalone spiller gjøre jobben.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Er egentlig ganske lite impontert over de to standardene.

Da jeg gikk fra Diskett > CD så ble lagringskapasiteten over 450 ganger større.

Fra CD > DVD så var den iallefall 6-7 ganger større (selv da gadd jeg ikke å bytte før brennere falt til under 500 kr, hadde kun spiller). Men HD-DVD som er ca 3 ganger større enn DVD eller Blu-ray som er 5 ? Syns ikke det er så veldig imponerende hvertfall.

 

Og forresten hvorfor skryte at de enkelt kan støtte blu-ray?

Lenke til kommentar

unwill: Det medlagringskapasitet er etter min mening ikke den største ulempen med disse formatene selv om det også er en ulempe.

 

Når CD kom så trengte man bare 1-2 CDer for å ta en full backup av en normal harddisk. Når DVD kom trengte man ca 17 plater for å ta backup av en normal harddisk. Når Blueray kommer trenger man 13 plater (a 23GB) for å ta backup av en normal harddisk.

 

Og forresten hvorfor skryte at de enkelt kan støtte blu-ray?
For å gi uttrykk for nederlag ovenfor HD DVD-standarden. (Men ja, det er rart å høre MS skryte over egenskaper som Xbox 360 ikke har.)
Lenke til kommentar
unwill: Det medlagringskapasitet er etter min mening ikke den største ulempen med disse formatene selv om det også er en ulempe.

 

 

Nei, jeg håper virkelig de begynner å svarteliste spillerene med nøkler som ahr blitt kompromitert. Det blir moro å se hvordan folk reagerer når den dyre spilleren deres ikke virker på nye filmer lenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke hvordan disse spillerne gjør det i det praktiske liv ennå. Det gjenstår å se.. HD-DVD og BD har helt forskjellige penetrerings-strategier, så det er en interessant krig. Det kan være at begge formatene flopper hvis Ola, Kari og J6P dropper hele greia. Kanskje blir det entusiastprodukter.. Tiden vil vise. Det slår meg gang etter gang er hvor mye feilsitering og feil informasjon enkelte sprer rundt seg. Dessuten så er man midt i en propagandakrig hvor den ene siden er mest aktiv, så da bør man ta 'begge' sider litt ned på jorden. Så kan vi kanskje begynne å leke oss med PS3 i 2007 engang :cry:

 

Når det gjelder lagringskapasitet så har BD 'teoretisk' maksimum på 200GB. Så teoretisk maksimal forbedring er da altså 22g DVD.

 

Mvh

Endret av Outrage
Lenke til kommentar

mofopop: Sånn som blueray-formatet er utformet i dag så er det ennå mer brukerfientlig enn HD-DVD til tross for at det har mer lagringsplass. Det beste hadde selvfølgelig vært om vi kunne fått lagringskapasiteten til blueray og brukervennligheten til SVCD, men vi må dessverre velge mellom pest og kolera. Siden den større lagringskapasiteten sansynligvis ikke betyr økt kvalitet på filmer så ser jeg ingen grunn til å velge det minst brukervennlige. HD-DVD er har litt bedre brukervennlighet (men ikke så bra som SVCD) og nok lagringskapasitet til å lagre lange spillefilmer (3t) på en plate med H.264 1920x1080p, samt 7.1 surround i høy kvalitet. Jeg ser ingen grunn til å gå for 6t lagringskapasitet med like høy kvalitet. Og noe bedre kvalitet enn det jeg nevnte er vel heller ikke mye vits i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...