Gå til innhold

Tar i bruk ny LCD-fabrikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende, hjemme bruker jeg fortsatt gammel panasonic TV.. sikkerlig gammel med kun SCART tilkobling + noe greier.. kan ikke komme på hva det heter, men der kan jeg koble til f.eks: Teleslynge.

 

Lurer på hvordan det er med de nye TV'n jeg.!

Må da kunne koble teleslynge til dem også, men det regner jeg med at også selve "teleslyngen" også på oppgraderes eller noe.!!

 

Wow, LCD TV i stuen.. fett.. eller plasma da. :p

Lenke til kommentar

Hva med kvaliteten?

Er det kun størrelsen på G6 og G7 som er forskjellig? Hva med kontrast, oppløsning osv?

 

Ang pris:

"Det skal produseres 45000 tver i mnd, men dette skal opp i 90000/mnd"

 

For dem som ike forstode det: Om noen måneder trengs det akkurat like mange medarbeidere og like stort areal til å produsere dobbelt så mane skjermer. -kanskje litt raskt å konkludere med halv pris, men hvorfor ikke... (Det går selvsagt litt utgifter til materialene som skal til).

Lenke til kommentar

Plasma kommer vel til å forsvinne i stor grad etterhvert som lcd blir tilgjengelig med store paneler. For et lite år siden kuttet Pioneer sin produksjon av plasma med 25%, og jeg har ikke hørt et kvekk om at noen øker produksjonen av den typen skjermer. Det kan kanskje forklare at prisene har stabilisert seg. LCD har derimot rast nedover prismessig.

 

Tør vi håpe på anstendig sortnivå for en gjennomsnittskjøper av 32" lcd-tv i året som kommer?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Plasma kommer vel til å forsvinne i stor grad etterhvert som lcd blir tilgjengelig med store paneler. For et lite år siden kuttet Pioneer sin produksjon av plasma med 25%, og jeg har ikke hørt et kvekk om at noen øker produksjonen av den typen skjermer. Det kan kanskje forklare at prisene har stabilisert seg. LCD har derimot rast nedover prismessig.

 

Tør vi håpe på anstendig sortnivå for en gjennomsnittskjøper av 32" lcd-tv i året som kommer?

5372418[/snapback]

 

 

jeg har forstått det på samme måte.. men jeg skjønner det ikke helt, når jeg feks er på elkjø og ser på LCD tvr, alt fra 15 til 30 tusen, så er jeg ikke akkurat imponert over bildekvaliteten.. dårlig innfall, rare farger gjennskinn osv synes jeg plager alle som en... Eneste jeg så som så rå ut var en 27 tommer som var koblet opp mot den nye Xboxsen, det var nais bilde.. er dette pga HD teknologien? for så samme skjermen sendte vanelig TV bilde.. og det var ikke noe spesielt bra bilde.. vil vanelige TV sendinger også gå over til og sende over HD? og vil man få skjermkort til PCr som sender med HD bilde? kan noen forklare dette litt merkere.. ble kanskje litt opp topic.. men men

Lenke til kommentar

LCD har et par bakdeler som ikke plasma har (og også selvfølgelig andre vegen).

Tror nok plasma vil leve en god stund fremover intill vi evt ser en ny teknologi som tar over. LCD har en meget stor bakdel for meg som filmtitter og det er at panelet rett og slett ikke egner seg til film i mørke rom. LCD er belyst i bakkant selv om bildet er sort og det ser man så altfor tydelig i mørke rom. Denne bakdelen har ikke plasma.

Lenke til kommentar
jeg har forstått det på samme måte.. men jeg skjønner det ikke helt, når jeg feks er på elkjø og ser på LCD tvr, alt fra 15 til 30 tusen, så er jeg ikke akkurat imponert over bildekvaliteten.. dårlig innfall, rare farger gjennskinn osv synes jeg plager alle som en... Eneste jeg så som så rå ut var en 27 tommer som var koblet opp mot den nye Xboxsen, det var nais bilde.. er dette pga HD teknologien? for så samme skjermen sendte vanelig TV bilde.. og det var ikke noe spesielt bra bilde.. vil vanelige TV sendinger også gå over til og sende over HD? og vil man få skjermkort til PCr som sender med HD bilde? kan noen forklare dette litt merkere.. ble kanskje litt opp topic.. men men

5372461[/snapback]

xbox: Ja xbox sender i HD

 

Vanlig tv over på HD: NRK og TV2 er ferdig med de første digitale bakkemastene om ca ett år (forhåpentligvis før jul), jeg tror ikke de kommer til å sende HD med en gang, men da har de i allefall mulighet til det, og forhåpentligvis blir også "vanlig" bilde også mye bedre. HD sendinger kan du i dag få på sateligg ved å ha en HD reciver.

 

HD skjermkort: Disse har existert i over ett år nå. F.eks kan hele nvidias 6600 serie sende HD signaler ut om de som lager kortene implementerer dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312217&cks=SER

Lenke til kommentar
Spørs om det blir så veldig mye rimeligere så fort ja. Plasma'er med HD oppløsninger er ikke spesiellt billige og de har vært på markedet lenge.

5372322[/snapback]

 

De har falt kraftig i pris. En Pioneer 43" plasma kostet for ikke lenge siden mellom 40- og 50-tusen. Idag får du den nye forbedrede modellen for mellom under 30-tusen.

Lenke til kommentar
Spørs om det blir så veldig mye rimeligere så fort ja. Plasma'er med HD oppløsninger er ikke spesiellt billige og de har vært på markedet lenge.

5372322[/snapback]

Plasma med HD har vært og er fremdeles et nisjeprodukt. Etter hva jeg forstår er det fryktelig dyrt å produsere, og dermed er det grenser for prisfallet, noe som igjen fører til lavere volum.

 

 

jeg har forstått det på samme måte.. men jeg skjønner det ikke helt, når jeg feks er på elkjø og ser på LCD tvr, alt fra 15 til 30 tusen, så er jeg ikke akkurat imponert over bildekvaliteten.. dårlig innfall, rare farger gjennskinn osv synes jeg plager alle som en... Eneste jeg så som så rå ut var en 27 tommer som var koblet opp mot den nye Xboxsen, det var nais bilde.. er dette pga HD teknologien? for så samme skjermen sendte vanelig TV bilde.. og det var ikke noe spesielt bra bilde.. vil vanelige TV sendinger også gå over til og sende over HD? og vil man få skjermkort til PCr som sender med HD bilde? kan noen forklare dette litt merkere.. ble kanskje litt opp topic.. men men

5372461[/snapback]

Dessverre er TV-signalene vi får analogt (og til en viss grad digitalt) her i landet av elendig kvalitet. Det setter store krav til tuneren - faktisk så store krav at de blir uforholdsmessig dyre og produsenten dropper de til fordel for billigere modeller. LCD, og andre store og høyoppløselige skjemer, er mye mer kresne på videosignalet enn den gamle CRT-kassa siden de faktisk klarer å vise skarpe bilder. Dessuten vil selvfølgelig størrelsen avsløre dårlige bilder i mye større grad. Prøv å koble samme dårlige skjerm på et skikkelig bra digitalt signal fra parabol så skal den nok yte bedre :)

 

Jeg ser selv etter en 37" nå, men har ikke funnet en som behandler mitt analoge kabelsignal godt nok :(

 

 

Ved slutten av året koster nok 42" LCD det samme som en 32" LCD koster nå.

5372689[/snapback]

Jepp, jeg slenger meg med på det estimatet. :) Jeg vil føye til at disse 42" LCD trolig også får HD-oppløsningen 1920x1080. Philips har 37" LCD-TV med 1920x1080 til 30.000 kr og slike regner jeg med blir årets store prisras.

5372956[/snapback]

Ditto

Lenke til kommentar
Har en 40" lcd fra samsung og synes innsynsvinkelen er helt brukbar for jeg ser hva som skjer langt ute på sidene. Men hvem sitter å ser på tv`n fra siden?

5374730[/snapback]

Hvis man har en stue med 3-4-5 personer som skal se TV så må ofte de som sitter ytterst se fra litt stor vinkel.

 

Jeg har en Viewsonic 30" her og det går det mye ut over sortnivået når man må se på den på skrå. Man ser alt som skjer med riktige farger og sånn, men sort = grått. Rett forfra er sortnivået ganske bra, men det er bare en person av gangen som får det optimale sortnivået.

Lenke til kommentar
Har en 40" lcd fra samsung og synes innsynsvinkelen er helt brukbar for jeg ser hva som skjer langt ute på sidene. Men hvem sitter å ser på tv`n fra siden?

5374730[/snapback]

Hvis man har en stue med 3-4-5 personer som skal se TV så må ofte de som sitter ytterst se fra litt stor vinkel.

 

Jeg har en Viewsonic 30" her og det går det mye ut over sortnivået når man må se på den på skrå. Man ser alt som skjer med riktige farger og sånn, men sort = grått. Rett forfra er sortnivået ganske bra, men det er bare en person av gangen som får det optimale sortnivået.

5377964[/snapback]

hmmm her står jeg rimelig på siden å ser inn og det sorte er sort og hvitt er hvitt, samme når jeg har noen på besøk og vi ser film. Men kanskje jeg bare ikke har øyne for sånt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...