Gå til innhold

EU vil overvåke alt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lett blir det å lure disse loggene? Må jo være mulig å finne en måte å omgå dette på. Ikke at jeg har noen grunn til å skjule det jeg gjør for politiet men jeg hater tanken på at privatlivet blir innvadert på denne måten...

 

edit: leif

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Hvor lett blir det å lure disse loggene? Må jo være mulig å finne en måte å omgå dette på. Ikke at jeg har noen grunn til å skjule det jeg gjør for politiet men jeg hater tanken på at privatlivet blir innvadert på denne måten...

 

edit: leif

5296331[/snapback]

 

Det er går an å omgå hvis en virkerlig vil, anonym proxy med ende til ende kryptering dit f.eks. Da vil de jo kun ha logger på at du kommuniserte med proxy'n ikke hvor du gikk videre. Ants nettverket etc.

Lenke til kommentar
Hva er nytt med dette i forhold til slik det fungerer i dag her i landet?

5296343[/snapback]

 

Tror de nå blir påbudt å lagre loggene betydelig lengre enn før (var det opptil 2 år?), det er vel det isp'ene har protestert på også. I dag har de vel kanskje logger på 3mnd eller noe. Dette er fra ren (sviktende?) hukommelse

Lenke til kommentar
Tror en del politikere bør sette seg ned og lese "1984" her. Man kan jo sette spørsmålstegn ved lovligheten av dette.

5296340[/snapback]

Dette her er bare en liten ting sammenliknet med hvilken rettning verdenen går mot. Eliten (Illuminati, ja de finnes faktisk) er travelt opptatt med sin nye verdens ordning i disse dager. New World Order som det er mest kjent som. EU er bare en liten del av det som venter oss. Eliten forsøker å danne en global fascistisk superstat som skal ha èn verdensregjering som skal diktere til alle land på denne planeten. Slik er det når man "globaliserer" og sentraliserer makt. Har dere lagt merke til at når de snakker om frihet og demokrati i media, så er det akkurat det motsatte som skjer...?

 

Å implantere microchips i oss er ikke langt unna, og hvis eliten får igjennom det, så har vi mistet vår frihet fullstendig. Microchip'n er både sender og mottaker. Gjett hva de vil bruke mottaker egenskapen til...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva de prøver å stoppe med dette, tror de virkelig at terrorister o.l ikke krypterer mailen sin? En typisk ny lov som ikke stopper det det skal og bare skaper verre forhold for alle oss andre. "Krig mot terror" my ass.

 

En annen ting er at dette kanskje vil skape en nisje for ISPer som tillater folk å ha en egen mailserver som også sender mail (ikke bare tar imot). Og det vil vel antakelig føre til at det blir enda vanskligere å sloss mot spam.

 

AtW

Lenke til kommentar

festlig å lese hvordan paranoiaen brer seg. Dette er vel ikke noe nytt fenomen, iallefall ikke i sin helhet.

 

teleselskapene har i mange år loggført hvem man ringer til , når og fra hvilken basestasjon hvis mobil. Bakgrunnen for dette er at deres fakturasystem er basert på denne loggen, og disse opplysningene lagres i utgangspunkt for seks mdn av gangen. Disse opplysningene har også vært tilgjengelige for myndighetene på forespørsel, og med rettslig grunnlag for nevnte forespørsel. Så om dette blir eu-lovfestet er det vel ikke noen revolusjon i storebror-ser-deg-samfunnet.

 

 

edit: år blir til måneder.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Hva er nytt med dette i forhold til slik det fungerer i dag her i landet?

5296343[/snapback]

 

Tror de nå blir påbudt å lagre loggene betydelig lengre enn før (var det opptil 2 år?), det er vel det isp'ene har protestert på også. I dag har de vel kanskje logger på 3mnd eller noe. Dette er fra ren (sviktende?) hukommelse

5296353[/snapback]

Hadde en mistanke om det ja ;)

 

Det nye er altså at loggene oppbevares lenger og at EU tilpasser seg Norge i forhold til hva som logges.

 

For oss er det altså " the same shit" som tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...