Gå til innhold

Duket for vifteløst 7800 GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kjøper vitterlig ikke dette kortet for å overklokke - men for folk som meg, som hater støy er dette alfa og omega :)

5284434[/snapback]

 

Ja, ser ut som et fint kort, sikkert samme problem som andre vifteløse skjermkort jeg har sett, de er vitterlig litt varmere enn sine konkurrenter med vifte, men sålenge de er kalde nok til å kjøre stock er jeg fornøyd. Jeg håper dette får Ati og nvidia til å satse mer på lav-effekt-skjermkort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er en god tanke, men jeg regner med at kravet for å kjøre "vifteløst" er at man har så kraftige kabinettvifter at det blir skikkelig sirkulasjon i kabinettet. Vinninga med "vifteløst" går opp i spinninga (bokstavelig talt spinninga til kabinettviftene).

 

Jeg synes nvidia/ati burde startet et "Powerefficient and silent"-initiativ med en serie GPU'er som utvikler mindre varme enn andre. F.eks med et tak på 25W og et "Powerefficient and Silent"-merke/kvalifisering. De mobile variantene av GPU'ene kunne vært aktuelle kandidater til slik merking.

Lenke til kommentar
Det er en god tanke, men jeg regner med at kravet for å kjøre "vifteløst" er at man har så kraftige kabinettvifter at det blir skikkelig sirkulasjon i kabinettet. Vinninga med "vifteløst" går opp i spinninga (bokstavelig talt spinninga til kabinettviftene).

 

Jeg synes nvidia/ati burde startet et "Powerefficient and silent"-initiativ med en serie GPU'er som utvikler mindre varme enn andre. F.eks med et tak på 25W og et "Powerefficient and Silent"-merke/kvalifisering. De mobile variantene av GPU'ene kunne vært aktuelle kandidater til slik merking.

5284496[/snapback]

 

Et par kilo aluminium gjør jo det totale behovet for luftstrøm lavere, og i mange tilfeller er det greiere å bruke et par digre kabinettvifter enn å ha mange små overalt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser svært bra ut dette, er ikke like bekymret som resten ser ut til å være her angående hvor mye vifter som skal til for å kjøle den nok.

 

Så lenge dette skjermkortet tåler høy nok varme så går nok det svært bra. Mine erfaringer er at passivt kjølte ting tåler mye mer varme, enn sine aktive brødre.

 

Det er alltid litt ventilasjon i et kabinet og det er jo "uansett" en CPU, PSu og som oftest en kab vifte. Og så lenge de er store og kjører på lave turtall så er det en lyd løs maskin.

Lenke til kommentar
Ser svært bra ut dette, er ikke like bekymret som resten ser ut til å være her angående hvor mye vifter som skal til for å kjøle den nok.

 

Så lenge dette skjermkortet tåler høy nok varme så går nok det svært bra. Mine erfaringer er at passivt kjølte ting tåler mye mer varme, enn sine aktive brødre.

 

Det er alltid litt ventilasjon i et kabinet og det er jo "uansett" en CPU, PSu og som oftest en kab vifte. Og så lenge de er store og kjører på lave turtall så er det en lyd løs maskin.

5285019[/snapback]

 

Det er vel samme chip dette som det er på alle 7800 GT? Det går vel mer på at ting faktisk tåler endel varme, og passivt kjølte ting er varmere, men "kaldt nok".

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...