Gå til innhold

Patriot 2 GB-sett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine Geil Value 2x1GB (def 3-4-4-8) brikker kjører på 2.5-3-3-5-2 på 216x2 på standard volt - dønn stabilt - har kjørt dette i en måned nå. Minnebåndbredden er ca 4950/4900 ved denne instillingen.

 

Synes mildt sagt Patriot DDR brikkene var ræva med tanke på at de går ut med at det er overklokkingsbrikker. Value-Rammen min kosta 1750 spenn for 2GB. Med tanke på at Patriot-brikkene koster ca 2500 spenn er dette veldig lite imponerende.

Lenke til kommentar
Er jo bra, selv om overklokking gikk dårlig.

Så det er nok maaange rundt her som ikke overklokker i det hele tatt, så burde jo disse ram brikkene være egnet for de som vil ha 2GB.

5196033[/snapback]

 

Men det er flere av de som klokker som vil ha rask samt mye ram og enda ikke gått over til DDR2 :yes:

Lenke til kommentar

Med tanke på tilgangstidene vil jeg ikke si at brikkene er dårlige... ikke i det hele tatt faktisk... Det er dog en ny revisjon av disse brikkene ute... og de skal visst greie opp mot 250-260 HTT.... men dette gjelder jo ikke bare Patriot... flere andre merker med high end 2 GB-sett sliter med det samme..

 

DDR2 brikkene blir å finne igjen om et øyeblikk... men ligger under PC4200 ikke under PC 5400 eller 5600... Syns å huske at prisen var det som ble oppgitt tidligere i denne tråden...

Og... de klokker avsindig bra..

Lenke til kommentar
Mine Geil Value 2x1GB (def 3-4-4-8) brikker kjører på 2.5-3-3-5-2 på 216x2 på standard volt - dønn stabilt - har kjørt dette i en måned nå. Minnebåndbredden er ca 4950/4900 ved denne instillingen.

 

Synes mildt sagt Patriot DDR brikkene var ræva med tanke på at de går ut med at det er overklokkingsbrikker. Value-Rammen min kosta 1750 spenn for 2GB. Med tanke på at Patriot-brikkene koster ca 2500 spenn er dette veldig lite imponerende.

5196024[/snapback]

 

Value brikkene dine vil ikke yte bedre enn patroit brikkene pga. tilgangstider... At du har høyere båndbredde kan skyldes høyere cpu hastighet, da dette har veldig mye å si på resultatene..

 

@stoolman: hvilken cpu hastighet testene ble gjort på hadde vert litt morsomt å se kansje? Det har jo ikke så mye å si, er jo hastigheten og tilgangstidene som er intressante, båndbredde og latncy vil jo forandres fra system til system uansett... Men jeg mistenker ddr1 minnet til å yte best med laveste tilgangstider, når cpu er lik... Synes kansje du burde gjøre et poeng ut av dette også... Men uansett en fin test :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

 

flott med test, men dette bærer kanskje mer preg av å høre til på overklokking.no, det er mange som leser på hw.no trenger litt mer info, feks en sammenligning. Jeg feks lurer på om disse er bedre:

OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200

 

billigere, mer kjent merke og samme teoretiske timings

5197981[/snapback]

 

Hvis man ser bort ifra overklokkingsegenskaper, så er de brikkene helt identiske mtp ytelse mot de som er testet her.. morealen er da, kjøp det som er billigst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...