Gå til innhold

Powerland i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg aldri prøvd extacy eller andre rusmidler som er designet for å la mennesker kunne holde ut denne sykedeliske musikken men hva er eventuelt forskjellen? ;)

5187204[/snapback]

vel, jeg kan si det sånn: Jeg vedder en femmer på at du ALDRI har hørt en eneste techno-låt i hele ditt liv. fjortiss-trance(som egentlig heter Hard-dance) får du dessverre pumpa inn i øre i hver eneste reklame-pause på TV'n. Håper for guds skyld det blir kvalitets-trance på detta arrangementet(Tiesto, van Buuren osv). Folk flest har dessverre fått det for seg at Hard dance Mania osv. er represantivt for ekte trance.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på ymse foredrag. Jeg synes det var interessant og viktige temaer som ble tatt opp. Spesielt i første del holdt av Geir Isene fra Freecode og site del av Tollef Fog Heen fra Ubuntu/Debian.

 

Geir Isene tok opp mange viktige punkter om hvorfor det er viktig å satse på utvikling av fri kildekode og hvordan man tjener penger på dette. I tillegg til hvordan bedrifter må tenke når de vurderer overgang til programvare basert på fri kildekode.

 

Tollef Fog Heen hadde litt oppramsing rundt Debian og Ubuntu, historie og fremtidsvisjon.

 

Mellom Geir og Tollef hadde Niklas Dal en mer salgsrettet presentasjon av PowerPC, muligheter, arkitektur, virtualisering osv. Kanskje litt lite teknisk rettet, men man klarte å få dratt ut litt nyttig teknisk prat her og der. Niklas kjørte forøvrig Windows på sin IBM X-serie ;)

 

Pausene ble stort sett benyttet til å sikle over de sorte PowerPCene som stod i lokalet ;)

 

Edit: og for de som lurer var jeg han i blå høyhalset genser langt foran med striper rundt brystet og armene :)

Endret av hce
Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri prøvd extacy eller andre rusmidler som er designet for å la mennesker kunne holde ut denne sykedeliske musikken men hva er eventuelt forskjellen? ;)

5187204[/snapback]

vel, jeg kan si det sånn: Jeg vedder en femmer på at du ALDRI har hørt en eneste techno-låt i hele ditt liv. fjortiss-trance(som egentlig heter Hard-dance) får du dessverre pumpa inn i øre i hver eneste reklame-pause på TV'n. Håper for guds skyld det blir kvalitets-trance på detta arrangementet(Tiesto, van Buuren osv). Folk flest har dessverre fått det for seg at Hard dance Mania osv. er represantivt for ekte trance.

5187745[/snapback]

 

hehe e så forbanna enige irretere meg også grenseløst e dj selv SKRUUU AV TECHNOEN DITT SYREHODET

aaaaaagg for det første så er det ikke techno å for det andre så trenger du ikke noe syre for å bare forsvinne henn i gode lyder fra tidy traz osv osv

Lenke til kommentar

Dette var absolutt verdt pengene. Freecode Geir's foredrag var mest interessant, han var jo også den flinkeste, rent foredragsmessig.

 

Den laaange IBM-mannen var litt for formanende. Han sa jo: power5 is the best prosessor in the world, fjørti ganger. Det er vell ikke akkurat det vi, som var der, ville høre. Litt mer hardware info hadde vell vært mer interessant i mine øyne.

 

Debian/Ubuntu gutten var kanskje ikke den beste foredragsholderen, har sikkert litt med at det ikke er hver dag han gjør det. Det skal jo sies at når han begynte var jeg blitt noe brisen :p

praktisk med bar i samme rom :)

 

Det var veldig synd at Novell/Suse mannen var syk og ikke kunne komme. Kunne sikkert blitt ett par interessante diskusjoner mellon han og Freecode Geir

 

Personelig var jeg jo ikke der for musikken så den skippet jeg lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...