Gå til innhold

Hva med å slette gamle brukere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil da skje for med tråden som bruker dommpappp1337 startet for 12 mnd siden? Slettes den? og hvis den slettes,slettes alle innleggene i tråden? Tror det skaper mer problemer å slette brukere enn å bygge ut servere.

 

Edit: Hva om en har vært på 12 mnd utenlandstjeneste i militæret uten å ha tilgang til nett, også kommer han tilbake for å finne ut at hw.no har innført nye regler og slettet hele kontoen hans

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Ikke en god ide og det finnes mange grunner til det.

Men jeg synes at noen brukere kan slettes og det er de som er "validating" det er de som ikke har aktivert sitt medlemskap ved å trykke på linken man får i en e-post etter registrering.

 

Disse har uantsett ingen poster og har aldri vært innlogget, de burde bli slettet 2 måneder (kanskje mindre) etter registrering.

Er 7005 av disse brukerne i øyeblikket. Over 6000 av disse brukerne er over 2 måneder gamle...

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Sitat kilogram sist dette emnet var oppe:

Hei!

 

Dette har vorte diskutert før. Den einaste grunnen til å slette brukarar, måtte være at det frir opp ein del brukernavn. Me er fullstendig klar over at me har ein del inaktive brukarar, men dette er ikkje eit problem, fordi nokre få tusen ekstra rader i ein MySQL-tabell ikkje fører til ei merkbar belastning på serveren.

 

Om ein brukar som registrerte seg i 2001 ikkje har posta ein einaste post, betyr ikkje det at han ikkje har vore logga inn sidan då. Me kan sjølvsagt sjekke dette opp mot antall postar og slikt, men det er veldig mykje arbeid for å fri opp kanskje 6 av 4096MB minne på serveren (brukertabellen er på totalt 12.3MB, og eg har tatt hardt i når eg seier at omtrent halvparten vil bli sletta av ein slik operasjon).

 

Det vil rett og slett ikkje være verdt arbeidet å sette opp eit system som slettar brukarane slik som dette. Og eg ser rett og slett ikkje poenget med å slette brukarar.

 

Eg huskar ikkje heilt når dette vart diskutert forrige gang, men eg kan med relativt stor sjølvsikkerhet seie at det blir uaktuelt å slette brukarar.

 

Den aktuelle tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...485&b=1&st=&p=&

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...