Gå til innhold

Mer båndbredde til nForce4 SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter min mening burde dette vært med i utgangspunktet.

Det hastet vel egentlig ikke :roll: . Siden PCI-E er såpass ny så regner jeg med det går noen år før den igjen blir for treg for de nyeste kortene, slik at denne lille oppgraderingen kun kommer til å øke den teoretiske ytelsen med 0,00001%% promille. Men greit å slippe det lille velger-kortet då. Det virket litt harry ;)

Lenke til kommentar
Etter min mening burde dette vært med i utgangspunktet.

Det hastet vel egentlig ikke :roll: . Siden PCI-E er såpass ny så regner jeg med det går noen år før den igjen blir for treg for de nyeste kortene, slik at denne lille oppgraderingen kun kommer til å øke den teoretiske ytelsen med 0,00001%% promille. Men greit å slippe det lille velger-kortet då. Det virket litt harry ;)

Hovedfordelen er kanskje at man har 8 ekstra lanes i tillegg til de til skjermkort, i motsetning til 4. Da kan man feks ha to 16x, en 4x, og 3-4 1x.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tviler på at dette vil ha mye å si for SLi oppsettet. Fra før av har PCIe switchen vært flaskehalsen så om den er nevneverdig forbedret kan det hende at vi ser noe bedre resultat med dette chipsettet, men det vil ikke være pga 2x16 kontra 2x8 PCIe lanes. For AMD systemene vil jo også Hypertransport linken bli en flaskehals for dette chipsettet om en skulle være kapabel til å utnytte PCIe linkene.

Lenke til kommentar

Dette her var da ikke en bombe.... viste nå dette fra før av, et nytt nforce 4 sli med dobble 16X spor i steden for 16X/8X

 

Man må lære å tenke som produsentene....enten er man 1 eller så er du 0... binæretallsystem, og dette er akkurat hvordan de vil håve inn enda mere penger.

 

Ser mer fra til Crossfire enn dette. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette var så voldsomt spennende nytt. Forskjellene til de gamle brikkesettene er jo veldig små for de aller fleste brukere. Aner jeg tørke på nyvinninger for brikkesettprodusentene i tiden fremover? For hva kan de vel finne på nå? (DDR3 er jo langt unna, og Sokkel M2 støttes jo trolig via det samme brikkesettet)

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke helt det store poenget med 2 stk. x16-porter for SLI, når dagens skjermkort som støtter SLI knapt er istand til å utnytte båndbredden til en x4-port. NVIDIA burde heller begynne å holde løftene sine om en retur av SoundStorm, enten som en del av brikkesettet eller på et PCI-Express basert kort. De burde også jobbe mer med å få ned strømforbruket og varmeutviklingen til sine brikkesett, samt tilby nye brikkesett med integrert grafikk og for bærbare.

Lenke til kommentar
De burde også jobbe mer med å få ned strømforbruket og varmeutviklingen til sine brikkesett, samt tilby nye brikkesett med integrert grafikk og for bærbare.

Det kommer...

 

Dette her er bra synes jeg! Det kommer til å gjøre at dagens nforce4 SLi chipset bil billigere, da dette nye nForce4 SLi x16 går inn som top modellen.

 

Dette er for å sette press på ATi forran lanseringen av Crossfire i september, desuten er det god PR-effekt for nVidia å si at de støtter 2x 16 lanes og ATi "kun" har 2x 8 lanes...

Lenke til kommentar
Raptor' date='10/08/2005 : 22:11']
De burde også jobbe mer med å få ned strømforbruket og varmeutviklingen til sine brikkesett, samt tilby nye brikkesett med integrert grafikk og for bærbare.

Det kommer...

 

Dette her er bra synes jeg! Det kommer til å gjøre at dagens nforce4 SLi chipset bil billigere, da dette nye nForce4 SLi x16 går inn som top modellen.

 

Dette er for å sette press på ATi forran lanseringen av Crossfire i september, desuten er det god PR-effekt for nVidia å si at de støtter 2x 16 lanes og ATi "kun" har 2x 8 lanes...

Hvordan kan du bekrefte at Crossfire har 2 stk 8x porter når det står på sapphire at det er dobble 16X

Lenke til kommentar
Raptor,10/08/2005 : 22:11]
De burde også jobbe mer med å få ned strømforbruket og varmeutviklingen til sine brikkesett, samt tilby nye brikkesett med integrert grafikk og for bærbare.

Det kommer...

 

Dette her er bra synes jeg! Det kommer til å gjøre at dagens nforce4 SLi chipset bil billigere, da dette nye nForce4 SLi x16 går inn som top modellen.

 

Dette er for å sette press på ATi forran lanseringen av Crossfire i september, desuten er det god PR-effekt for nVidia å si at de støtter 2x 16 lanes og ATi "kun" har 2x 8 lanes...

Hvordan kan du bekrefte at Crossfire har 2 stk 8x porter når det står på sapphire at det er dobble 16X

Jeg kan bekrefte at chipsetet til ATi ikke har nok lanes til to x16 kontakter... Samt det vi har sett på alle previews av CrossFire så langt...

 

Ikke missforstå meg her...

CrossFire bruker to fysiske x16 kontakter, men det er bare 8 lanes i dem, akkuratt som på nForce4 SLI. Det nye med nForce4 SLI x16 er at begge de fysiske x16 kontaktene har 16 lanes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...