Gå til innhold

Total War: "Rome: Barbarian Invasion"-tråden!

Skal dere gå til annskaffelse av Rome: Barbarian Invasion?  

77 stemmer

1. 1. Skal dere gå til annskaffelse av Rome: Barbarian Invasion?

• Ja
      44
    • Nei
      13
    • Vet ikke
      20

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som sikkert flere vet, kommer det en utvidelse til Rome: Total War, som heter "Barbarian Invasion".

Her kan dere diskutere ALT som har med den utvidelsen å gjøre.

Jeg kan starte med å legge ut en link til 9 screenshots, her.

Utvidelsen skal inkludere massevis av nye faksjoner, provinser, soldat-typer, og en ny historie (man skal visstnok få oppleve fallet av Rom).

Har du forøvrig lyst til å vite mer om hvilke og hvor mange faksjoner som skal være med, kan du lese denne tråden.

Dette ser ut til å bli fett! :w00t:

EDIT: Gamespy har visst kommet med en sniktitt. Les den og vær glad. :)

EDIT2: Gamespot har også kommed med en liten "Hands On Impression"-sniktitt, som kan leses her. :)

EDIT3: Om du vil ha ytterligere info, kan du lese denne GIGANTISKE FAQ'en, hvor community'et har stilt spørsmål, og utviklerne har svart fyldig og fint. Absolutt noe for dere som søker etter ekstra førstehånds-info om BI! (takk til Durin for link). :)

Endret av MeTa][iC
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Søren ta deg! :p

De screenshotsa hadde jeg liksom planlagt å legge ut i dag, i anledning et "prosjekt" *host* en tekst *hark*

jeg prøver meg på nå. Jeg kan ikke love noe enda. Og til de som vet: hysj!

Men du kunne jo ikke vite det da, så du er tilgitt :) .

De bildene er fete ja :love: så dem i stad

Endret av The Strategy-player
Skrevet (endret)

Er jeg den eneste som synes dette ser dønn likt ut som orginalen, bortsett fra lyssettinga på bildene? Så minimalt med forskjeller.

Endret av niXon^^
Skrevet (endret)

Vær så snill, Nixon, om du vet om noen, å nevne minst TO utvidelser som faktisk har en smule bedre grafikk en originalen!

Jeg lurer på om du i det hele tatt finner èn, for utvidelser kan i teorien aldri ha bedre grafikk, da grafikk motoren er den samme, og da den sjelden kan oppgraderes (spillet har sin standard, og slik må det være).

Noen ganger kan man se at enkelte nye modeller er litt mer detaljert, men det er aldri slik at alt blir bedre.

Og denne utvidelsen kan man absolutt ikke dømme utifra bilder, da det er GAMEPLAY som er nyheten, med flere faksjoner, flere provinser, flere typer soldater, og flere våpen (m.m.).

Men èn ting kan jeg love deg: Denne utvidelsen blir så sannelig ikke helt lik originalen! ;)

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Å gud så usannsynlig KONGE! Gler meg som f***.

Ser ut som de vektlegger nattslag! Ser skikkelig tøft ut med at units har fakkler!

Dette blir bra! :thumbup:

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle legge ut nye features-lista her, for å få litt liv på denne delen av forumet (Lets face it, det holder på å dø..):

Barbarian Hordes - A barbarian faction can flee en masse from an attacker and take its entire people in search of a new homeland. When a faction loses its last settlement the entire population can move as a series of horde armies. If - and when - the faction manage to conquer a new homeland region, the people can again settle and begin life anew. While a faction is ‘on the road’ it can’t recruit new units other than mercenaries, but it doesn’t pay any upkeep on its armies. Hordes are a ‘get out of jail’ card for some factions facing defeat - or they may just get hacked to pieces as they run!

New Units - New factions means new units! In fact, almost every unit in BI is new. This means that there are plenty of new tactical tricks to discover, strengths to play up, and weaknesses to exploit! Every faction in the game has a ‘signature’ unit that is unique to them, such as the axe-throwing Francisca Heerbann of the Franks to the ultra-heavy Sassanid Clibinarii cavalry. Even apparently familiar units have been revised.

New Special Abilities - Some units in the game have new special abilities. The Shield Wall allows barbarian elites to ‘lock’ themselves into a defensive stance and withstand frontal attacks. The Schiltron is a defensive ‘hedgehog’ formation for spear-armed troops - great for withstanding cavalry, but very vulnerable to missile fire. Swimming allows light troops to cross rivers and flank defenders who think they are safe at one end of a bridge or ford!

A modified technology tree - allows barbarians to build and expand larger settlements. It also includes new buildings to reflect the changed importance given to religion at this time in history.

A new campaign map - Europe and the Empire have changed after 350 years of Roman rule since the end of the main Rome: Total War campaign. The new map reflects the shifts in population and wealth that have gone on.

Religion - is now an important factor. Christianity has become the dominant religion of the Empire, but it’s your choice whether or not to revert to paganism in the hope that this will bring victory. Barbarian factions can convert, opening up new parts of the technology tree in the process.

Generals - can now be recruited as well as adopted into the family. There are also new vices and virtues as well as ancillary characters for generals’ retinues.

Rebellions - can now flare up into full-fledged civil wars. Your generals can decide that they would make better kings or emperors than the current rulers and take matters into their own hands!

And goodbye to the Senate! That old favourite enemy of Rome: Total War players everywhere is now a toothless talking shop with no power over the fate of the Empire. Instead: worry about the Huns!

Ser da bra ut dette :love:

Edit: En ting er sikkert, jeg skal sørge for å utrydde kristendommen før den i det hele tatt er kommet i gang :devil:

Mer Edit: legger også til linken til siden for BI, hvor jeg fant feature-lista:her

Siste Editen: Kom en fyr på besøk...

Endret av DurinVIII
Skrevet
Tenkte jeg skulle legge ut nye features-lista her, for å få litt liv på denne delen av forumet (Lets face it, det holder på å dø..)

*Masse stoff som jeg allerede har lest for lenge siden :D *

Hvordan våger du å påstå noe sånt! Du er en forræder, en hykler, du er utro mot det sanne Rom, du våger ikke å påsta at det snart faller sammen, Rom faller aldri! :whistle::pPs.: Ironi alt sammen ;)

Ja, har lest alt det der for lenge siden, og gleder meg mer og mer hver gang jeg leser, som jeg sa: Rom faller aldri! :D og det skal jeg sørge for! hehe

Forresten så nevnte jeg en del av dette i den "artikkelen" jeg skrev om spillet.

Ja, karer nå må vi få fart på denne kategorien!

Skrevet

Må vi (jeg) få lov å nevne at du tok bort den artikkelen?? :whistle:

Men ja vi må sørge for at denne delen ikke blir tatt bort fra spillforumet. Tror det går bra om vi holder den i live fram til BI kommer, da blir det vel fart her igjen :thumbup:

*glede seg*

Skrevet

Må jeg (vi) få nevne at jeg også la en link til hvor den var å finne :whistle: .

OnTopic: Lurer på hvordan de prestene vil fungere... Håper de ikke har lagt det opp til en å være en overnaturlig greie. (hvis dere skjønner).

Blir fart her igjen da ja! Og nå når vi kommer til starten av Juli og jeg ikke kommer til å være her på en stund da, må dere passe på kategorien jeg kjempet så hardt for!

Skrevet (endret)

Oj, der blusset tråden min opp igjen, ja! :)

Anyways, fint at lista ble lagt ut. TPS, hvis du hadde lest den for lenge siden, hvorfor la du den ikke ut her, eller i det minste laget en ny tråd om det? :dontgetit:

EDIT: Har lagt til noe mer støff i første post nå. :)

Endret av MeTa][iC
  • 3 uker senere...
Skrevet

en ting jeg lurte på, nå har phalanx'n forsvunnet, og du har hun's og sameria som begge er hovedsaklig heste folk, selv om det sikket finnes noen units som har bonus mot hester, så kommer det til å bli problematisk å ta dem, når jeg spilte som sameria i TR:tw var det bare phalanx nasinoene sør for meg som hadde mulighet for å stoppe meg, romerne og de andre barbarer stammene i europa hadde ingen sjangse.

men så er jo det historisk riktig også da, det var vansklig å stoppe en fullt angrep fra hest

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
en ting jeg lurte på, nå har phalanx'n forsvunnet, og du har hun's og sameria som begge er hovedsaklig heste folk, selv om det sikket finnes noen units som har bonus mot hester, så kommer det til å bli problematisk å ta dem, når jeg spilte som sameria i TR:tw var det bare phalanx nasinoene sør for meg som hadde mulighet for å stoppe meg, romerne og de andre barbarer stammene i europa hadde ingen sjangse.

men så er jo det historisk riktig også da, det var vansklig å stoppe en fullt angrep fra hest

Godt poeng du har der, kanskje man nå vil hevde seg mye mer hvis man har godt kavaleri enn før, og hvis man skulle være så heldig å ha litt spydfolk har man en mye bedre defensiv fordel enn andre. Tror nok denne tilleggspakken åpner for at flere fraksjoner kan gjøre det bra. Og at de holder seg på beina mye lenger.

TSP :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...