Gå til innhold

Nvidia lanserer GeForce 7800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er som kjent rapporter fra dataverden ikke spesielt til å stole på.

 

Det sier seg selv at mange som skal oppgradere ikke ønsker å oppgradere HK også, da dette fort medfører en ekstra kostnad på 1000 kroner. Enkelte må da også oppgradere CPU og da blir kortet fort 2 x så dyrt som de i utgangspunktet hadde tenkt seg.

 

Jeg har hørt rykter om at ATI's nye R520 kommer i AGP versjon og jeg tror ikke Nivida tar sjansen på la disse ha et helt marked for seg selv.

 

 

Dette er dog en desperat argumentasjon for å slippe å sykle Trondheim - Oslo.

Lenke til kommentar

Leste nettop en kinesisk nettside hvor G70 scorer ca 7690Poeng i 3Dmark, det eneste spillet hvor man kunne se en god ytelseforskjell i forhold til andre kort var i Doom3, dog gleder meg til det kommer noen gode engelske tester ut.

 

Her er forresten vennen til OD som venter spent på ham , det gikk litt rykter om at disse har blitt trent opp til å håndtere slike sykkelterrorister som ham ;)

 

32048.jpg

Lenke til kommentar

Syns ikke kortet er godt nok til at det vil bli noen vits i å oppgradere fra dagens toppkort (de som faktisk selges). Ihvertfall ikke ennå. Men det ser ut som GPUene har et bra overklokkingspotensiale. Dersom det kommer et Ultra kort, kommer det kanskje også med en høyere spenning på kjernen? Da kan det ihvertfall bli heftige overklokkinger på de kortene.

Lenke til kommentar

2005-6-19-20-52-40-996806044.gif

 

Er vel omtrent som forventet. Med optimiserte drivere og Ultra-versjon, kan vi kanskje håpe på en dobling i forhold til GF6800Ultra...

 

nVidia har i hvertfall lovet at den 550 MHz RSX-chip'en i PS3 som blir G70-basert, skal yte det dobbelte av GF6800Ultra.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Med tanke på at det går ann å tyne ut 7000 i 3Dmark05 av dagens x800xtpe kort, så er ikke spranget til G70 så imponerende. Tror r520 er verdt å vente på denne gangen. :hmm:

Ja, faktisk.

Derimot så har G70 et par finesser som øker bildekvaliteten betraktelig, blandt annet transparency antialiasing, om R520 ikke innoverer på features så kan det godt være at G70 vil være et bedre kjøp da det vil gi bedre bildekvalitet enn ati som gir bedre fps.

 

Nåja, vi får se...

Lenke til kommentar
Vel leste her i går at det var minst en produsent som nå satt i gang produksjonen av AGP G70 kort. Vet ikke om det var 7800 GTX eller vanilla, men det er ikke så viktig.

Ondsinnede rykter fra en viss person her i huset, vil jeg anta.... :whistle:

Leter etter AGP-versjon hver dag på nettet og ingen spor å gå etter (ennå)

 

Men ser en del rykter om et 7800 Ultra kort som skal antagelivis på markeder

rett etter R520...

http://www.hardware-test.dk/ht/news.asp?id=10933

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Vel leste her i går at det var minst en produsent som nå satt i gang produksjonen av AGP G70 kort. Vet ikke om det var 7800 GTX eller vanilla, men det er ikke så viktig.

Ondsinnede rykter fra en viss person her i huset, vil jeg anta.... :whistle:

Leter etter AGP-versjon hver dag på nettet og ingen spor å gå etter (ennå)

Det gjør jeg og til min store skuffelse :(

Lenke til kommentar
Leste nettop en kinesisk nettside hvor G70 scorer ca 7690Poeng i 3Dmark, det eneste spillet hvor man kunne se en god ytelseforskjell i forhold til andre kort var i Doom3, dog gleder meg til det kommer noen gode engelske tester ut.

 

Her er forresten vennen til OD som venter spent på ham , det gikk litt rykter om at disse har blitt trent opp til å håndtere slike sykkelterrorister som ham ;)

 

32048.jpg

Off-topic:

hehe.. moskus..! nice

 

Dere får se på sånne på moskus safari på Dovrefjell, bor nå 10-15min unna en flokk med sånne.

 

(btw, disse dyra bør man ikke spøke med...minst 50-100m må man være unna dem, å vis dem skulle komme etter så har det en fart på 60kmt... og en skalle som er 5-9cm tykk... :cool: )

 

topic:

Men tilbake til team...da var saken opplagt da..

bare å sette mitt X850XT Pe kort på bruktmarkedet, synd, fikk da bare bruke det litt over 2 uker :(

jaja, thats life! :innocent:

Lenke til kommentar
Vel leste her i går at det var minst en produsent som nå satt i gang produksjonen av AGP G70 kort. Vet ikke om det var 7800 GTX eller vanilla, men det er ikke så viktig.

Ondsinnede rykter fra en viss person her i huset, vil jeg anta.... :whistle:

Leter etter AGP-versjon hver dag på nettet og ingen spor å gå etter (ennå)

Det gjør jeg og til min store skuffelse :(

AGP, is going down baby! :innocent:

 

Jaja, Øyvind du bør komme deg på pci-e :whistle:

Lenke til kommentar
Vel leste her i går at det var minst en produsent som nå satt i gang produksjonen av AGP G70 kort. Vet ikke om det var 7800 GTX eller vanilla, men det er ikke så viktig.

Ondsinnede rykter fra en viss person her i huset, vil jeg anta.... :whistle:

Leter etter AGP-versjon hver dag på nettet og ingen spor å gå etter (ennå)

Det gjør jeg og til min store skuffelse :(

AGP, is going down baby! :innocent:

 

Jaja, Øyvind du bør komme deg på pci-e :whistle:

Er ikke alle som er klar for det enda! :D

 

Ikke sikkert jeg finner en like sprek CPu igjen på socket T :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...