Gå til innhold

Nvidia lanserer GeForce 7800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror at folk bør begynne å skjønne at for å dobble ytelsen så må Cpu produsentene begynne å lage svært raskere Cpu`er som klarer å utnytte kortene som kommer fremover. Tenker det er like mange som blir skuffet når R520 er ute.

Ja og ikke bare det. Cpu har en god del å si, hvor bra spillene blir programert i forhold til ditt og datt. Er mye som spiller inn.

 

Lurer på nårtid Nvidia / Ati møter samme veggen som Cpu produsentene. Der dem måtte starte med dual kjerner. :hmm:

Lenke til kommentar
Vet at det kommer ut på AGP den dagen ATI slipper sin R520 brikke.

Og da kan man spørre seg om hvordan markedspolitikk en slik produsent som dette har. Mine penger går til ATI selv om jeg skal kjøre PCI-e på kommende PC.

Du gir deg ikke :p

 

Er du sikker på at NVidia kommer med Agp versjon?

Isåfall MÅ jo ati også komme med det! :whistle: Går ikke over i dag!

Lenke til kommentar
Men 3dmark05 skal jo i grunn ikke være cpu begrenset, en overklokking av cpu på flere hundre Mhz (amd) gir jo ikke en særlig stor gevinst avhengig av hvilket skjermkort du har. Derfor forventes det jo at noen av kortene skal greie å vise hvor bra de er i nettop slike tester.

Som jeg har nevnt tidligere er G70 ganske vertex begrenset i 3DMark05. Men det er mer til 3DMark enn gametests scoren.

post-107-1119466974_thumb.jpg

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Tror at folk bør begynne å skjønne at for å dobble ytelsen så må Cpu produsentene begynne å lage svært raskere Cpu`er som klarer å utnytte kortene som kommer fremover. Tenker det er like mange som blir skuffet når R520 er ute.

Ja og ikke bare det. Cpu har en god del å si, hvor bra spillene blir programert i forhold til ditt og datt. Er mye som spiller inn.

 

Lurer på nårtid Nvidia / Ati møter samme veggen som Cpu produsentene. Der dem måtte starte med dual kjerner. :hmm:

Sånn som GPU'er blir designet i dag, og de neste generasjonene vil det ikke ha noe for seg å legge to GPU'er på samme brikke. Man kan doble antall vertex og pixel pipelines og få samme effekt for mindre pris... Slipper da busser mellom kjerner, dobbelt minne, ubrukte video enheter og ramdac'er. Så det vil nok ikke skje med det første siden grafikkprossesering er så paralellt som man har plass til på brikken, i motsetning til et CISC/RISC programm.

 

EDIT: Etter å ha lest litt mer om GPU'en skjønner jeg at jeg kanskje var litt hard. Men det er kanskje litt skuffelse ute og går. Det er liksom litt mangel på nytt.. Jeg er vandt til å lese om en ny GPU med side opp og side ned med nye funksjoner. Kanskje det er i mangel på en ny DirectX? Men det er klart at harwaren ligger litt foran software mår man må teste på over 1600x1200 med 4AA og 4AF for å finne forskjellen. Tror ikke CPU er problemet, det er ikke noe problem å lage et spill som trenger mer GPU-kraft. Men da ryker de med gammel HW.. ond sirkel.

Endret av martiol
Lenke til kommentar
Jeg er vandt til å lese om en ny GPU med side opp og side ned med nye funksjoner. Kanskje det er i mangel på en ny DirectX?

Jeg trodde da WGF 1.0 er det som tilsvarer DirectX 10? :D

 

Noen som tør å gjette spesifikasjonene til 7600GT? Jeg: 500 MHz på kjernen og 12 pipelines, altså det samme som 6800 Go Ultra. Når det gjelder minnet har jeg ikke peiling... 1100 MHz? Jeg tror uansett det kan bli stas i lave oppløsninger. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...