Gå til innhold

Microsoft lager BitTorrent-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tar kort og godt kaka. Makan til dobbeltmoral er det vanskelig å finne. Microsoft som ønsker å få vekk piratbrukerene av Windows lansere altså en bittorrent-konkurent....

Microsoft understreker selvsagt sterkt at teknologien skal brukes til lovlige formål.

Jada, det sa personene bak bittorrent også. De fleste veit inderlig godt at dette kommer til å bli brukt til stort sett ulovlige ting. Det skal bli en fryd å laste ned en eller annen versjon av Windows over MS' eget P2P-nettverk.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Dette tar kort og godt kaka. Makan til dobbeltmoral er det vanskelig å finne. Microsoft som ønsker å få vekk piratbrukerene av Windows lansere altså en bittorrent-konkurent....

Og her har vi nok en bruker som ut i fra egen erfaring setter likhetstegn mellom P2P og ulovligheter ser jeg... Men hvis du synes det er så stas å kjøre piratversjon for å spare en tusenlapp så må du jo gjerne det med MS sin nye P2P-løsning for min del :)

 

P2P er jo genialt og vil forhåpentligvis i tiden fremover kunne redusere belastningen på nettet/servere i takt med at filstørrelser kun går en vei.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Noe sier meg Microsoft har noen baktanker med dette her, f.eks. overvåke det som blir delt, hvem som laster det ned og fra hvem osv. Hvilke grunner de skulle ha for det kan jo være mange. Ta pirater? Se hvilke programmer som er mest populære for så å kjøpe opp det programmet? Se etter tegn til en trend de kan tjene penger på?

 

Bare kaster ut en idè her, jeg har ingen opplysning som tyder på at dette er planene til MS. Kanskje bare jeg som er litt paranoid her, men jeg synes ikke dette her stemmer helt.

Lenke til kommentar
P2P er jo genialt og vil forhåpentligvis i tiden fremover kunne redusere belastningen på nettet/servere i takt med at filstørrelser kun går en vei.

Og det er jo delvis Microsofts feil at filstørrelser øker når de lager sånne "overvektige" .NET compilere. Og så er en avhengig av sånn .NET framework for i det hele tatt å kjøre ting på windows.

 

Nei effektiv kode er ikke helt inn lenger kanskje. Visual Basic er/var heller ikke særlig snill på filstørrelser (resultat). Nå er det vel C# som gjelder fra Microsofts leir ihvertfall.

 

Java er mye brukt har jeg fått inntrykk av. Java hadde en seig "virtual machine", og kanskje de ennå ikke har fått den effektiv nok ?!

Lenke til kommentar

Har liten tro for at dette kommer til å bli den nye bittorrent...

 

Det kommer vel til å ta noen uker får noen har e kildekode av programmet på nett, eller så greier bittorrent utviklerne å lage lignende teknologi selv...

 

Har en baktanke med at M$ utvikler P2P programmer...

Endret av zokra
Lenke til kommentar

Nei effektiv kode er ikke helt inn lenger kanskje. Visual Basic er/var heller ikke særlig snill på filstørrelser (resultat). Nå er det vel C# som gjelder fra Microsofts leir ihvertfall.

Nå tenker jeg mer på multimediafiler da. Applikasjoner er fremdeles latterlig små (selv de fra MS) i forhold til filmer o.l.

 

Det finnes jo endog spilltrailere (altså ikke demoer engang...) på 3-400MB nå, og å serve disse fra utviklerens egen server er jo lite effektivt kontra P2P.

Lenke til kommentar

Irriterende at P2P-teknologi automatisk blir forbundet med piratkopiering. Teknologien har mange lovlige bruksmål, ikke bare når det kommer til fildeling, men også distribuerte systemer, P2P-søkemotorer og lignende. Dette er et område som er under stadig utvikling og som jeg personlig tror vil bli mer og mer populært.

 

Desverre prøver visse krefter som f.eks plate og filmbransjen å sette stopper på dette. De har til og med gått til så drastiske skritt at de påvirker skoler (eller i det minste prøver) til å nekte foreleserne til å undervise denne teknologien. Dette er en rett og slett tragisk utvikling! Håper at det hjelper at store aktører som MS nå også tar i bruk teknologien, og at den på den måten blir mer akseptert.

Lenke til kommentar

Ja, det hadde blitt utrolig bra. Det er mye mer info og flere filer på P2P nettverkene enn på websider. Det er jo mye lettere å legge ut bilder og info på P2P nettverkene enn på en webside og dessuten er det lett å finne ikke så kjent musikk, sånn at ikke alle blir gående å lytte til madonna og annen dårlig musikk. Men til fagelig info blir nok websidene den viktigste ressuren.

 

Men problemet er jo at det er lett med piratkopiering og det blir nok vanskelig å legge en stopper for det. Men håper virkelig noen greier å få det bort sånn at musikk kan bli litt billigere. Men løsningen må ikke bli å sperre alle musikk filer, for, for de ukjene artistenes er dette en viktig markedsføringsplass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...