Gå til innhold

GeForce 6200 med 512 MB minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hører ALTFOR ofte at folk er opphengt i mengde minne på skjermkort i stede for hvordan skjermkort det er, så markedsføringsmessig forstår jeg jo dette. Det eneste nytteområde må være særdeles høye oppløsninger eller mot programmer som krever mye grafikkminne men ikke ytelse.

Lenke til kommentar

Tenkte med en gang at dette er det nye 9200 256MB kortet :p

 

512MB ram på et kort som ikke engang kan "bruke" halvparten, det blir for teit.

(her mener jeg det at dette kortet vil ALDRI kunne kjøre et spill i så høy oppløsning at det ekstra minnet vil gjøre seg gjeldende, GPU når toppen lenge før.)

Men markedsverdien, den forstår jeg.

Lenke til kommentar
Det eneste nytteområde må være særdeles høye oppløsninger eller mot programmer som krever mye grafikkminne men ikke ytelse.

Jeg vet ikke hvilke programmer det skulle gjelde, men tror at hvis det er et slikt behov så dekkes allerede behovet i dag av skjermkort med mindre ram som bruker mye systemminne i tillegg.

 

Jeg er også stygt redd for at folk vil betale mer for et slikt kort til spillbruk, selv om det finnes kort med mindre ram som er billigere og yter bedre.

 

Men det hadde vært litt kult om HW.no testet et slikt kort opp mot et 6200-kort med 256 og 128MB ram for å se hvor den ekstra ram'en vil ha effekt. (Ja, det vil nok ha effekt i de høyest oppløsningene med max AA og AF og ukomprimerte teksturer, kanskje en dobling fra 2 til 4 FPS eller ennå mer)

 

En ting til: Dette er jo en god illustrasjon på at 512MB treg ram kan koste det samme for produsentene som 128MB superrask ram.

 

Frustrerende å bruke minne på denne måten... Hva med å legge det på skjermkort som kan bruke det?

Det hjelper ikke å legge denne trege 512MB ramen på et kort med en topp GPU, det ville bare sinket ytelsen i forhold til 128 MB superrask ram.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
*sniff*sniff*

Lukter elkjøp lang vei.

"Rask prosessor" -> Celeron "og hele 512 MB grafikkminne"

Elkjøp er ikke alene på det området :p

 

Expert er ikke HELT uskyldige der de heller.

Jeg kjenner en som tross alle anbefalinger gikk til Expert for å kjøpe PC. Han skulle bruke PCen til spill, og endte opp med en celeron med fx 5200-kort med 256MB minne.

 

edit: og ja, jeg har nok erta han ganske bra for akkurat det, når han gikk mot alle anbefalinger om å kjøpe PC fra f.eks. komplett, og gikk rett til expert og kjøpte en PC som strengt tatt ikke egner seg til spill :D

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Latterlig med 512 MB på et slikt kort. :!: Det kommer vel snart supertilbud fra elkjøp; 2,8 GHz CPU og skjermkort med 512 MB ram!

 

Nok en gang, hvorfor VGA-port på et skjermkort? Det er bedre å ha 2xDVI og omformere til VGA.

 

Edit: skrivefeil

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Elkjøp Gaming Edition PC 2005:

 

Superrask spillprosessor Intel Pentium 4 Celeron på 2,8GHz!

Eget skjermkort med 512MB minne!

256MB systemminne!

17" LCD-skjerm, kjempeegnet til spill!!! (30ms)

Kombinert DVD- og CD-spiller!

Nettverkskort inkludert!

Lydkort inkludert!

USB2!!!!!!!!!!

Trådløs mus og tastatur - gir gameren maksimal frihet og presisjon!

Lenke til kommentar

Latterlig, rett og slett. Var jo slike tendenser når 256 var det meste også. Var noen low end kort som hadde 256mb RAM da også bare for å få de solgt til folk som ikke har peiling. Typisk å se det kortet montert på en ferdigmaskin fra dell eller komplett eller noe der de skriver 3,x ghz CPU (uten å nevne hva slags cpu), HELE 512 mb RAM skjermkort! (uten å nevne hva slags skjermkort selvfølgelig), 512 mb RAM etc. Blir for dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...