Gå til innhold

Wireless USB-spesifikasjoner snart klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt trådløst blir det vel ikke uansett. Eller skal strømmen også komme trådløst? :ermm:

Det har jeg ventet på lenge! Og kommer nok til å vente en stund til... :(

 

Men trådløs overføring til MP3 spiller er jo perfekt. Så langt tenkte ikke jeg.. Men det er vel fordi jeg ikke har fått mp3 spillern min ennå :p

Lenke til kommentar

Så hva er overføringsmediumet? Radiobølger?

 

Takke meg til enda mer stråling i huset. Har allerede diverse trådløse dippedutter og nettverk. Blir det mer nå investerer jeg først i blyinlegg i underbuksen og kanskje en av de flotte aluminiumsfolie-hattene :D

 

Og til de som tror de kan sende filene trådløst til mp3 spilleren sin: Det fungerer vel bare dersom mp3 spilleren din kommer med trådløs USB støtte (og det er det vel ingenting som har enda), ellers må man vel til med ekstra adaptere/mottakere med, ja du gjettet det, ledninger :p

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Tror neppe de gidder å utvikle en teknologi som overfører 480Mbps hvis det i hovedsak skal brukes på mus/tastatur..

 

Det skal uansett bli digg å fjerne kabler fra printer, web-kamera, scanner etc. For ikke snakke om å tømme kameraet, bare sette det på bordet og du er igang. Dette blir intet mindre enn genialt.

Lenke til kommentar

Et av poengene med USB er at man ikke trenger strømkabel til skriver etc...

 

Jeg lurer på om signalene går mye bedre gjennom gjenstander enn med Blåtand.

 

Det blir en del konkurranse i markedet for "trådløs overføring" over korte avstander nå, med ZigBee i tillegg til WLUSB og BT. Måtte den beste vinne. :yes:

 

Jeg synes egentlig ikke at USB er så veldig perfekt... Spesialiserte kontakter er like godt/bedre til både mus/tastatur og skjerm (ikke at jeg har sett én eneste USB-skjerm, da).

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...