Gå til innhold

Slette uaktive forumbrukere


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg ønsker at alle forumbrukere som ikke har vert innlogget på 2 år blir slettet, dette er for og lage "plass" til nye forumbrukere. Selv er mit egentlige nick MaG. Men på grunn av at en bruker er registret med dette nicket må jeg bruke et annet nick (MagE). Om dette hadde vert en automatisk funsjon i V3,0 hadde vert kjekt slik at moderatorene ikke måtte gjøre det manuelt :)

 

MVH

MagE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med deg i dette, men spørsmålet har vært oppe en god del ganger før. hvis du hadde søkt i forumet ville du ha sett dette. Du kan lese denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...ikke,and,aktive

 

Etter hva jeg har lest vil ikke forumstyret slette brukere med 0 innlegg fordi det betyr ikke at de ikke kommer innom og leser i forumet.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

QUOTE (Foxtrot @ 03/04/2005 : 21:37)
Jeg er enig med deg i dette, men spørsmålet har vært oppe en god del ganger før. hvis du hadde søkt i forumet ville du ha sett dette. Du kan lese denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...ikke,and,aktive

Etter hva jeg har lest vil ikke forumstyret slette brukere med 0 innlegg fordi det betyr ikke at de ikke kommer innom og leser i forumet.

baklager for at jeg ikke søkte. Jeg Glemte en av "reglene" :blush:

 

men 0 innlegg brukere er jeg ikke imot :) bare Uaktive

Lenke til kommentar

QUOTE (fjartan @ 03/04/2005 : 21:55)
Da er det vel også et poeng at når man sletter et nick har hvert nick en karantenetid for å unngå at andre overtar et tidligere populært nick, og vitende eller uvitende blir antatt å være den personen - som slettet seg/ble slettet.

Tviler litt på at en forumbruker som har vert uaktiv i 2 år blir husket, men man kan jo kansje ha et lurt system på det. Noe jeg ikke greier og komme på. Men registreringsdatoen er jo ganske tydlig.

Lenke til kommentar

Er for å slette uaktive brukere. Det er så frustrerende å må ha et brukernavn som f.eks. 100smiles2 eller måtte finne finne på et helt nytt brukernavn bare fordi en bruker som aldri har vært aktiv på forumet har tatt nicket du bleier å bruke på alle brukernavnene dine.

 

EDIT: Dere kan jo også slette brukere som har postet innlegg. Bare forandr navnene dems til f.eks. "sletten2" ol.

Endret av 100smiles
Lenke til kommentar

Jeg gjentar, ikke slett brukere.

La oss ta et eksempel.

VeXx, som var en bruker som ikke gadd være her mer har veldig mange fornuftige poster som jeg av og til henter fra igjen ved å søke på brukernavnet hans. Kommer det en ny tulling som tar det navnet og bare poster dritt kommer jeg til å fnatte i vinkel.

 

Slett kun inaktive brukere med _0_ poster.

 

Word out.

Lenke til kommentar

QUOTE (Goophy @ 04/04/2005 : 12:58)
Jeg gjentar, ikke slett brukere.
La oss ta et eksempel.
VeXx, som var en bruker som ikke gadd være her mer har veldig mange fornuftige poster som jeg av og til henter fra igjen ved å søke på brukernavnet hans. Kommer det en ny tulling som tar det navnet og bare poster dritt kommer jeg til å fnatte i vinkel.

Slett kun inaktive brukere med _0_ poster.

Word out.

Støttes fullt ut. Jeg er veldig for sletting av brukere, men da må de som Goophy sier, ha vært inaktive og ikke ha noen poster. Er det ikke mulig å gjøre dette automatisk med et eller annet skript i fremtiden? At forumet sletter alle brukere som har vært inaktive så og så lenge uten å ha noen poster automatisk?

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Morsomt at dette ble tatt opp nå, senest i går var jeg faktisk innom et forum der jeg har en bruker som ikke har vært i bruk siden jeg registrerte meg i 2003. Jeg kommer nok til å benytte meg av denne kontoen fremover, og jeg tror ikke akkurat den har vært til unødvendig stor belastning for dette forumet den tiden jeg har vært registrert.

Lenke til kommentar

@ Goophy: Der hadde du et godt poeng :thumbup: !

 

Og for at dette skulle tilfredstilt alle brukere,

måtte det rett og slett blitt slengt inn en hel masse nye funksjoner!

Hvem skulle laget disse?

For det er helt klart at moderatorene ikke har ekstra tid til å gjøre ting manuelt,

så det må helt klart inn nye funksjoner, her er en liten liste over de jeg tror vi måtte trengt:

1. Slette bruker-funksjonen: Den går ut på å slette brukere som ikke har vært inne på forumet i en viss periode.

(Den perioden syns jeg skal være på ett år, og ikke to).

2. "Kallenavnfryseboksen": Går ut på å kaste alle de slettede kallenavnene,

ned i en "fryseboks" der de blir liggende i en stund, før de kan brukes igjen.

3. Et nytt tillegg i søkefunskjonen: Det nye tillegget i søkefunskjonen,

må gjøre så de skiller mellom like brukernavn. (det aktive og det uaktive)

4. For at dette skal gå må det imidlertid en funksjon inn som gjør at det ikke står

"unlocalised member" eller "guest" på de som er slettet, men at det står medlemsnavnet, men at det ikke finnes noen profil eller link.

 

Men allikevel tilfredstiller vi ikke alle, og kanskje det nye tillegget vil slite mer på plassen enn gamle ubrukte brukernavn?

Jeg vet jeg var en ivrig kjemper for sletting av gamle brukere i den gamle tråden,

men nå er jeg rett og slett ikke sikker lenger.

De som imidlertid jeg synes hadde vært greit,

hadde vært at der det står antall medlemmer, at den bare telte med de som ikke hadde vært inne og postet/lest på et år, ble ikke telt som et medlem.

 

Når det gjelder antall medlemmer ja,

kunne det være en statistikk her inne som viste hvor mange brukere som har vært aktive siste uken, dagen, måneden osv? Og at vi kanskje kunne bestemt tidsperioden vi vil søke i selv, hvis vi vil finne ut hvor mange brukere som har vært aktive i perioden 12. April klokken 16:00 til 14. April 22:00?

Hadde vært fint å vite hvor mange som var innom om dagen osv. hvertfall.

 

Ps: Det er ikke på big-boards, der er det bare innlegg om

dagen/uken/måneden osv som telles.

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...