Gå til innhold

Sony Ericsson V800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser gjennom testen nå :)

 

Forskjellene mellom V-modellen og Z-modellen er svært få Z800i vil dog komme med Sony Ericssons eget menysystem og skikkelig MP3-støtte.

Her skulle det vel være et punktum eller lignende et sted..?

 

Dette gjør V800 like stor som Sony Ericssons egen T610 - og det i lukket tilstand. I åpen modus er V800 nesten det dobbelte av størrelsen av T610, og V800 blir dermed en heller fyldig følgesvenn om man drasser den med seg i lommen.

Litt uheldig formulert. V800 er jo selvfølgelig like stor åpen som lukket. Størrelsen blir bare fordelt på dybde / lenge i de ulike tilstandene. Hvor stor den "virker" på brukeren derimot er noe helt annet. Om den i lukket tilstand matcher T610 kan dere da ikke mene at den er et pes å drasse med seg i lommen?

 

Skjerm

I tidligere tester har jeg fått inntrykket av at 176 x 220 er for lite når skjermen har en størrelse på 2,2 ". Her virker det som at det er positivt både oppløsningen og størrelsen. Det finnes skjermer med samme størrelse men QVGA oppløsning, og det finnes mange eksempler på skjermer med samme oppløsning i størrelser som 1,8".

 

Maskinvare og tilbehør

Så vidt jeg leser står det ingenting om tilbehør, bare maskinvare. Hvorfor har dere endret fra vanlige Maskinvare og Bundel?

 

(Klikk for større bilde)

Det siste bildet i testen, altså sammenligningen av tre lukkede mobiler linker til feil bilde.

 

Personlig ville jeg også nevnt 6680 i konklusjonen, da den kommer før Z800i og har, i motsetning til 6630, ordentlig videotelefoni.

 

Takk for fin test. Dere har blitt flinke til å ta "modell"-bilder. Sånt liker jeg :)

Lenke til kommentar

hei folkens, jeg har hatt v800 selv og lovet par av dere å komme med brukertest, dess har jeg ikek hatt tid. har prøvd å skrive litt men ble aldri så bra som de gutta på amobil gjør.

 

riktig nok er jeg veldig enig med alt som står på testen, men kanskje jeg hadde trukket kamera fra 5 til 4, kameraen skuffet meg rett og slett. ekte 1,3mp (og ikke 1,22mp) ikke klarer å ta like bra som d500.

 

det med tastene er også helt riktig, jeg har ikke verdensstørste fingrer og hadde selv problemer med å taste dem.

 

noe annet jeg kan tilføye her? hm... jo active høyttaler, de var jeg ganske imponert over. så jeg lurer på åssen høytalerne til z800i blir (hørt at de kommer med megabass eller noe slik).

 

har prøvd videosamtale med en i klassen, det gikk ganske fint. dess turte jeg ikke å snakke lenge siden telenor klarte ikke å finne prisen for meg, og han duden har 6630. ble litt vanskelig å se han samtidig. men bildet av meg var ganske klart og tydelig.

 

har nå s700i, er både og fornøyd. par ting som jeg ønsker skulle være bedre på den. men dette er om v800, så jeg takker for meg. sjekker igjennom tingene også legge meg (cebit-tur) :w00t:

Lenke til kommentar
dess turte jeg ikke å snakke lenge siden telenor klarte ikke å finne prisen for meg

Det er vel gratis i en introduksjonsperiode, så vidt jeg vet.

joa men jeg ringte for save, jeg kunne huske at det var gratis med 3g. men var ikke sikker der og da. og hun dama som jeg snakket med tok døds lang tid med å finne prisene, så hun sa at hun skulle sende meg sms når hun fant det. ventet og ventet men så ingenting, så jeg tok sjansen bare.

Lenke til kommentar
Litt merkelig at dere tester V800? Den er jo ikke på det norske markede. Er det fordi dere bare har fått et(mange) eksemplar(er)?

eller er det fordi noen av dere har kjøpt den?

 

bare lurer

Det står ta tydelig i testen hvorfor. Fordi Z800i kommer til Norge og forskjellene er utrolig små.

 

Veldig mange her på forumet som er interessert i V800/Z800i så jeg tror det var klokt valg av dem å teste denne. Denne testen gjør det også mye enklere å teste Z800i når den kommer, da det bare er noen småting som skal endres på.

Lenke til kommentar
Litt merkelig at dere tester V800? Den er jo ikke på det norske markede. Er det fordi dere bare har fått et(mange) eksemplar(er)?

eller er det fordi noen av dere har kjøpt den?

 

bare lurer

Det står ta tydelig i testen hvorfor. Fordi Z800i kommer til Norge og forskjellene er utrolig små.

 

Veldig mange her på forumet som er interessert i V800/Z800i så jeg tror det var klokt valg av dem å teste denne. Denne testen gjør det også mye enklere å teste Z800i når den kommer, da det bare er noen småting som skal endres på.

Åhh, ja leste ikke hele testen, var bare hjemme i storefri! :yes:

 

men en liten ting til testere (skribent):

For selv om vekten og størrelsen gjør V800 sammenlignbar med enkelte mobile slagvåpen, er telefonen adskillig mindre enn forgjengeren Z1010 men større enn både Samsungs Z107 og Nokias 6630.

 

Noen som finner feilen?

 

det mangøer komma!

Lenke til kommentar
Jeg syns det er fint at de tester V800, men jeg syns det er litt feil tidspungt. Z800i kommer snart, så hvorfor ikke vente på den? Da kunne de heller ha testet V800i tidligere. Men uansett syns jeg det er bra at de blir testet ;)

Teste V800 tidligere? Dette ville være unødvendig ettersom man ikke visste at Z800i ville komme til Norge.

 

Vente? Nja, å vente til Z800i vil ta tid. Kanskje 3 mnd. Folk som er innstillt på å vente på Z800i ombestemmer seg kanskje, eller blir enda mer bestemt, etter å ha lest denne testen.

 

Synes det var klokt av Amobil å gjøre denne testen :)

Lenke til kommentar

Men kan det ta opp til 3 måneder før Z800i kommer? Trodde den komm innen halvannen måned jeg. Da er det ikke så feil tidspungt å teste den. Syns bare det var dumt å ikke vente en måned og teste Z800i. Men om det kan ta opp mot 3 måneder så er det fint at den blir testet ;)

Lenke til kommentar

At den scorer dårlig på jbenchmark er ingen bombe med den skjermen. Seff kjører skjermen til K500i bedre på spill siden den er mindre. Dårlig sammenligning

S700i gjør det dårlig på testen siden bildet kjøres på hele skjermen. En K500i gjør det logisk nok mye bedre.

 

Og hvorfor teste Vodafone sitt menysystem? Z800 kommer ikke med Vodafone sitt menysystem. Besøk forum rundt om i verden og der ser man at alle klager på Vodafone sitt begrensede menysystem.

 

Unødvendig test av et utilgjengelig produkt.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...