Gå til innhold

Ny anti-pirat-teknologi for CD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal de lære?

Slike kopisperrer blir alltid knekket, og til syvende og sist går det ut over forbrukerne, både ved at det blir mer tungvint å få brukt produktet (*HOST!* halflife 2 *KREMT!*), og det med at noen cdspillere faktisk blir ødelagt ved bruk av visse kopisperrer.

Piratene kommer såklart lett unna problemene, da de har knekket sperren og bruker kanskje hjemmebrente plater som faktisk fungerer.

 

Tåpelige saker... :mad:

Lenke til kommentar
enig at det bare er tidspm. før det "ordnes", men så lenge det blir vanskeligere å piratkopiere blir det mindre pirat kopiering.

Hvem sier det blir vanskeligere?

Den CSS-krypteringa på DVD'er skulle jo gjøre det vanskeligere å piratkopiere.

Hvor vanskelig ble det å dekryptere det? Jo, last ned programmet til han DVD-jon eller lignende (decss ellerno), og bare trykk på en knapp.

Bare et eksempel. :)

Lenke til kommentar

Det virker som de er mer interessert i å plage forbrukere som faktisk kjøper musikken, enn å hindre piratkopiering. Seriøst, om de finner opp en ny "genial" kopisperre, tar det kansje en dag ekstra før platen ligger på nettet, mens de som faktisk har kjøpt platen sitter med skjegget i postkassen, en plate som ikke virker i bilen/pc'en, og i verste fall en ødelagt cd-spiller..

Lenke til kommentar

Woho, en ny anti-kopi ting! Akkurat det vi trenger!

Hvis jeg ikke kan rippe cd'ene, så er det selvsagt helt uaktuelt å kjøpe dem, da jeg vil bruke musikken på MP3-spillere og annet. Så hvis denne nye teknologien skulle "fungere", noe den sikkert ikke gjør i lengden, så blir jeg jo tvunget til å laste ned fra internet i stedet. Snakk om å skyte seg selv i foten...

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye penger de bruker på og utvikle såkalt "anti-pirat" teknologi i forhold til hvor mye de påstår de "taper" på nedlasting... Kunne jo vært morro og fått vite... ;) Snakker om å kaste penger ut av vinduet.

hehe, sant det...

 

de tenker jo slik: "vi taper XX millioner på at folk kopierer spillene, la oss bruke XX millioner på å stoppe det"

 

 

men de tallene de gir ut på hvor mye de har tapt stemmer ikke, en del av de spillene jeg har lastet ned hadde jeg aldri kjøpt i butikken...

(har bare lovlige spill på pc`n nå)

 

og at de ikke lærer, alle kopi-sperrer har jo blitt knekket, det neste blir vel å utvikle en ny slags "cd" og ikke lage "cd"-brenner til den den

 

eller de kan jo lage en unik kopi-sperre på hver cd de lager...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...