Gå til innhold

Oppdateringer av forumets retningslinjer


Anbefalte innlegg

Et nytt punkt har nå blitt lagt til i retningslinjene

Brukerkontoen din er personlig, og skal ikke benyttes av andre. Alle bevegelser fra din konto blir regnet som om de var utført av deg selv. Pass godt på passordet ditt, slik at andre ikke får mulighet til å misbruke kontoen din.

Flere brukere har i den senere tid brukt andre personer som unnskyldning for spam, tull osv og da gjør vi det med dette klart at det er brukeren selv sitt problem.

 

 

En oppsummert versjon av retningslinjene ser ved dette slik ut:

 

Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone, samt vær saklig og høflig når du argumenterer for noe.

 

Hold dere til temaet i tråden.

 

Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet

 

All reklamering på forumet er forbudt

 

Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

 

Forumet er ingen markedsplass.

Tre eller flere like tråder/innlegg vil bli regnet som uønsket innhold

 

Bildefilen som skal benyttes som avatar skal ikke overstige 80x80 piksler eller være større enn 6 kb

 

Signaturer skal ikke inneholde bilder og ikke være lengre enn 4 linjer

 

Respekter dine moderatorer.

 

Om du blir utestengt og registrerer deg på nytt med ett eller flere nye kallenavn, vil du bli permanent utestengt med alle kallenavnene.

 

Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene.

Du er selv ansvarlig for din brukerkonto

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kan meg velge å ikke knytte forumkontoen mot noen e-postadresse? Selv har jeg min knyttet opp mot en hotmailadresse, men den er überlett å hacke seg inn på, og da kan den som har gjort det bare be om et nytt passord å få meg utestengt :ermm:

Knytt den opp mot en adresse som ikke er fullt så überlett å "hacke" seg inn på da.

Lenke til kommentar

eller bare slette mailen som ineholder passordet

 

må jo kjende deg passe godt for og vite brukernavnet ditt og mailen din da , evntulet du kan regge en home.no mail som du vidresender til hotmail kontoen din , da er det enda verre og gjette seg til hvilken plass pasordet blir sende ved glemt pass funksjon

Lenke til kommentar
Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene.

Denne syntes jeg blir for vag, det gir for mye makt til enkeltindividet. Det er kanskje ikke alle moderatorer som er oppgaven voksen nok til å benytte denne slik den er ment.

 

Syntes også det går på forumbrukerens rett til å utfolde seg, uten fare for represalier av ukjente grunner.

 

Bortsett fra det så så det vel greit ut...

Lenke til kommentar
Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene.

Denne syntes jeg blir for vag, det gir for mye makt til enkeltindividet. Det er kanskje ikke alle moderatorer som er oppgaven voksen nok til å benytte denne slik den er ment.

 

Syntes også det går på forumbrukerens rett til å utfolde seg, uten fare for represalier av ukjente grunner.

 

Bortsett fra det så så det vel greit ut...

Reagerte også på den, men slik har det jo vært i praksis en stund.

Lenke til kommentar
Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene.

Denne syntes jeg blir for vag, det gir for mye makt til enkeltindividet. Det er kanskje ikke alle moderatorer som er oppgaven voksen nok til å benytte denne slik den er ment.

 

Syntes også det går på forumbrukerens rett til å utfolde seg, uten fare for represalier av ukjente grunner.

 

Bortsett fra det så så det vel greit ut...

Reagerte også på den, men slik har det jo vært i praksis en stund.

Den har vært der lenge, og brukes ikke så ofte. Det hender den blir brukt til å stenge tråder, men vi kaster ikke ut folk fordi vi ikke liker trynet deres for så å gjemme oss bak den :)

Lenke til kommentar

Det er ofte drittsekkfakter på forumet som åpenbart er noe som skal reageres på uten at det ikke er tenkt på da retningslinjene ble skrevet (f.eks. bumping og namespamming). Da er det greit å ha en generell "hvis en moderator finner det nødvendig, kan han handle uten ryggdekning i retningslinjene"-regel.

Lenke til kommentar

Poenget med regelen er, som jorgis sier, at vi ikke kan ha retningslinjer for absolutt alle scenarioer der folk gjør ting som åpenbart ikke sømmer seg. Skulle vi hatt slikt kunne vi utgitt retningslinjene som en roman, og det hadde ikke vært en person på hele forumet som hadde lest retningslinjene før de hadde blitt utestengt og hadde saumfart romanen for å se om det konkrete tilfellet var listet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...