Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nei det er ikkje mitt kabinett jeg postet.

 

Jeg har 2 stk psu i bunnen sammen med 18 harddisker der nede :p

18 ? :omg::rofl: dæven :p ka du bruka så mange harddiska til?

 

det kabinettet såg veeeeldi nice ut :)

 

 

Oppe har jeg 12 stk ssder i raid-0. Enda så er det plass til 6 stk harddisker til i fronten.

Lenke til kommentar

Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt mer kraft.

 

Installerte ny PSU - Seasonic Platinum-1000

En til GTX670 (brukt)

Nytt HK, for det gamle støttet bare CF, ikke SLI.

Og noen nye vifter.

 

 

post-261639-0-92033200-1390942335_thumb.jpg

 

post-261639-0-87143600-1390942340_thumb.jpg

 

 

Ikke fått testa noe benchmarking enda, men det virker stabilt sånn det er nå.

Uklokkede grafikkort (enda), og en 2500K på 4,7Ghz som passerte standard Intel burn test med ca 80 grader maks. Syns det er greit om det holder seg stabilt i spill.

 

Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen?

Lenke til kommentar

 

Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt me

 

Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen?

Full pupp i 3D vettu. Høres fryktelig merkelig ut at hk bare støttet cfx. Hvilket hk var det?

 

 

Jaok! Da blir jeg nødt til å skaffe det!

 

Det var ett Asus P877-LX. Var litt sparsom da jeg satte det sammen først, og trengte ikke mer. Trodde jeg ikke kom til å gå for SLI på den generasjonen.

Lenke til kommentar

Før i tiden var dette helt normalt, da Nvidia og AMD på hver siden side gjorde hva som helst for forhindre at konkurrenten sin grafikkløsning ble støttet. Var jo rene ramaskriket når noen smarte folk fikk hacket HKet litt, slik at dette ble mulig. Dette var dog før X58-chipsettet kom, og Nvidia stoppet å lage egne chipset.

Siden den gang så har jeg egentlig ikke sett hovedkort som kun støtter en av de to. Men igjen, jeg har ikke fulgt alt for nøye med på budsjett-klassen. :) (frykter dog at det mer mer "markets-gimmick", og ikke en reel mangel)

Lenke til kommentar

 

 

Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt me

 

Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen?

Full pupp i 3D vettu. Høres fryktelig merkelig ut at hk bare støttet cfx. Hvilket hk var det?

 

 

Jaok! Da blir jeg nødt til å skaffe det!

 

Det var ett Asus P877-LX. Var litt sparsom da jeg satte det sammen først, og trengte ikke mer. Trodde jeg ikke kom til å gå for SLI på den generasjonen.

 

Ser ikke ut som den offisielt støtter SLI i hvert fall. Ikke helt lett å finne noe vettug ute på nettet.

 

Uansett, det er ikke særlig brukanes for SSLI eller Crossfire uansett, med maks 2 GB/s (pci-e 4x 2.0). Det kan nok funke uten problem for skjermkort i den svakere enden. Selv mitt gamle GTX 480 ble ganske bottlenecket med slike hastigheter. Så uansett så var nok en oppgradering av hovedkort nyttig. Ja, gitt at det andre hovedkortet støtter minst 2x PCI-e 8x 2.0. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som den offisielt støtter SLI i hvert fall. Ikke helt lett å finne noe vettug ute på nettet.

Uansett, det er ikke særlig brukanes for SSLI eller Crossfire uansett, med maks 2 GB/s (pci-e 4x 2.0). Det kan nok funke uten problem for skjermkort i den svakere enden. Selv mitt gamle GTX 480 ble ganske bottlenecket med slike hastigheter. Så uansett så var nok en oppgradering av hovedkort nyttig. Ja, gitt at det andre hovedkortet støtter minst 2x PCI-e 8x 2.0. :)

 

Ble til at jeg hoppet over på ett ASRock Z77 Extreme4 kort. Det har 2x PCI-E 3 x16, så om den lave hastigheten var en liten flaskehals før, så blir det nok enda mer boost nå enn det jeg ventet. :p

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Ble til at jeg hoppet over på ett ASRock Z77 Extreme4 kort. Det har 2x PCI-E 3 x16, så om den lave hastigheten var en liten flaskehals før, så blir det nok enda mer boost nå enn det jeg ventet. :p

Det har bare 2x8 PCI-e når du aktiverer SLI. Men slik må det jo også bli, for haswell har bare totalt 16 PCI-e lanes, som kan fordeles. Men med PCI-e 3.0 så er 8x helt greit. :)

 

Dog, for maks ytelse, og eller enda flere skjermkort så er det sokkel 2011 som gjelder, og har hele 40-lanes tilgjengelig.

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Det har bare 2x8 PCI-e når du aktiverer SLI. Men slik må det jo også bli, for haswell har bare totalt 16 PCI-e lanes, som kan fordeles. Men med PCI-e 3.0 så er 8x helt greit. :)

Dog, for maks ytelse, og eller enda flere skjermkort så er det sokkel 2011 som gjelder, og har hele 40-lanes tilgjengelig.

 

Stemmer. Det blir nok uansett en god del mer ytelse, så det er det som gjelder for min del, i tillegg til at det er moro å prøve noe nytt! :)

 

Blir nok å skaffe meg en nyere generasjon skjermkort neste gang jeg skal ha noe sterkere på den fronten, og da er det nok en nyere sokkel enn 2011 også. :p

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...