Gå til innhold

Intel vraker 130 nm-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer til å savne Northwood jeg :cry:

Ta vare på den jeg har da :blush:

Jepp, NW har vært en gromming en stund nå. Får se hvilken pris 3.4 havner på før den går ut, kanskje bytter jeg ut 2.8`ern. 3.4 er visst troende til å nå 3.8-4.0 med god luftkjøling. Fin oppgradering det i tilfelle, og systemet vil holde enda en stund. Må si at jeg vegrer meg for å gå over til Prescott pga. varmeutviklingen...A64 er jo flott, men jeg er veldig begeistret for bl.a. HT...får håpe at nyere revisjoner blir kaldere.

Lenke til kommentar
' date='24/07/2004 : 15:06'] Liker at man utfaser gammel teknologi, jeg. :cool:

Kunne bare ikke HK`produsentene gøre det samme med seriell- og com-portene. :dontgetit:

"gammel" er ikke nødvendigvis synonymt med "dårlig". NW er fortsatt meget bra selv i forhold til den nyere prescott.

 

Får bare håpe Intel klarer å presse effektforbruket til prescott ned til NW-nivå innen NW pensjoneres.

Lenke til kommentar
... Prescott med AAC (speedstep)...

Det høres jo supert ut for støynivået under lette oppgaver. Imidlertid håper jeg at man får ned effektforbruket under load også, greit nok at pc`n bråker når man spiller, men en encoding som tar 3 timer vil irritere hvis "jetmotoren" går for fullt...

 

Når det gjelder serie og paralellporter er disse nok på vei ut. Mange m-atx kort kommer uten disse, evt med en ekstra brakett som kan monteres hvis behovet er der. Det er forresten mange mobilkabler som bruker serieport enda, og mange vil gjerne bruke den gamle skriveren med paralellport på ny pc. Så det er nok greit at gammel teknologi ikke utfases FOR fort.

Lenke til kommentar
Når det gjelder serie og paralellporter er disse nok på vei ut. Mange m-atx kort kommer uten disse, evt med en ekstra brakett som kan monteres hvis behovet er der. Det er forresten mange mobilkabler som bruker serieport enda, og mange vil gjerne bruke den gamle skriveren med paralellport på ny pc. Så det er nok greit at gammel teknologi ikke utfases FOR fort.

Jepp. Mye dyrt og avansert industri-utstyr (loggere etc) kommer kun i seriell eller paralell utgaver. Disse portene er faktisk i mer bruk enn mange tror. De bør i hvertfall følge med som braketter i et par år til. Nåleskrivere et ett eksempel. Jeg tror ikke slike produseres lengre og jeg tviler på man finner en slik med USB. Nåleskrivere er uunnværlige i bransjer der man skriver ut billetter og annet som må ha gjennomslag.

Lenke til kommentar
Hvis man trenger dette kan man da alltids kjøpe USB-baserte overganger og lignende. Koster noen kroner på Clas Ohlson.

 

Bort med seriell/parallell nå! :)

Man kan kjøpe det. Men det er ikke alltid det funker. Hatt masse trøbbel med å få slike til å fungere mot diverse utstyr i jobbsammenheng. Men...nå diskuterer vi NW...

Lenke til kommentar
Hvis man trenger dette kan man da alltids kjøpe USB-baserte overganger og lignende. Koster noen kroner på Clas Ohlson.

 

Bort med seriell/parallell nå! :)

Skader da ikke å ha de der. Koster neppe så mye heller. Selv bruker jeg seriellporten til GPS-en min og så går muligens datakabelen til mobilen over seriell også. Jeg synes med andre ord at det er ok at de fortsatt henger med noen år til.

 

[ / Off Topic ]

Lenke til kommentar

Har faktisk maskiner i styringssystemer som vi måtte utstyre med pci-kort med ekstra serieporter på min arbeidsplass. Etter forsøk med usb-serieoverganger som resulterte i blåskjermer og et tilfelle av bioskrasj var dette løsningen.

 

Men, NW, ja...greit med en oppgradering snart, min 2.8 sl6z5 vil ikke være med langt nok synes jeg. Det er vel ofte slik at de siste utgavene av en modell gjerne klokker lengre enn de første? Her er en som har vært heldig. Kanskje jeg skal hive meg på en 3.0...

Lenke til kommentar
I November blir det slutt på "Northwood" for godt.

Ser allerede at 2.8GHz Northwood er ute av sortimentet på de fleste web shopper og at det bare er Prescott å få kjøpt. Får vel heller kjøpe meg en en 3.2 GHz Northwood mens de enda er å få tak i... Prescott gidder jeg ikke å kjøpe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...