Gå til innhold

Multiplikatorjustering på A64 mulig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De sliter litt forsatt, men har faktisk blitt en god del bedre. VIA er utvilsomt i ferd med å kjempe seg opp igjen fra graven som de har gravd for seg selv gjennom flere år.

Håper det! Greit å ha litt flere alternativer å forholde seg til. Selv om det ville være å innrømme egne feil (ikke så mange firmaer som gjør det desverre....), kunne de kanskje ha fått en avtale med promise eller highpoint om levering av diskkontrollere inntil de får ordna sine egne (hmmm, litt ot her nå :)). Får håpe at de neste gang har kommet seg opp av graven igjen!

 

Ser ut til at dere (du?) har god kontakt med Abit for tida. Fint at du får fram slike "innside"-nyheter som dette!

Lenke til kommentar

Det kommer vel ikke et KV8-MAX3 PRO 1.1 også??? -Den ville i såfall vært å foretrekke da det bl.a er flere SATA kontakter.

 

PS Synes det var litt rart at ikke det hadde komt et nVidia/A64 kort fra Abit,( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=268745&hl= ) men de hadde altså NOE på gang, fordi om det var noe litt annet enn jeg (og sikkert mange andre) hadde trodd ;-)

 

Kuuuult!

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Så dere har god kontakt med Abit dere ja, da kan dere prøve å få kontakt med EPoX også da :)

Hvem sier at vi ikke har kontakt med EPoX?

Ingen, men jeg har jo ikke hørt/sett noe ;)

 

Har dere prøvd å kontakte de i lang tid, har dere kontakt eller vil de simpelten "ikke ha noe å gjøre med dere"?

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Så dere har god kontakt med Abit dere ja, da kan dere prøve å få kontakt med EPoX også da :)

Hvem sier at vi ikke har kontakt med EPoX?

Ingen, men jeg har jo ikke hørt/sett noe ;)

 

Har dere prøvd å kontakte de i lang tid, har dere kontakt eller vil de simpelten "ikke ha noe å gjøre med dere"?

Da har du ikke sett godt nok etter ;)

 

http://hardware.no/art.php?artikkelid=8483 <-- nForce3 250Gb ble testet for ikke så alt for lenge siden. Ellers brukte vi et EPoX K8T800-kort til å teste A64-prosessorer en stund... Snakket med EPoX senest i dag ;)

Lenke til kommentar
Så dere har god kontakt med Abit dere ja, da kan dere prøve å få kontakt med EPoX også da :)

Hvem sier at vi ikke har kontakt med EPoX?

Ingen, men jeg har jo ikke hørt/sett noe ;)

 

Har dere prøvd å kontakte de i lang tid, har dere kontakt eller vil de simpelten "ikke ha noe å gjøre med dere"?

Da har du ikke sett godt nok etter ;)

 

http://hardware.no/art.php?artikkelid=8483 <-- nForce3 250Gb ble testet for ikke så alt for lenge siden. Ellers brukte vi et EPoX K8T800-kort til å teste A64-prosessorer en stund... Snakket med EPoX senest i dag ;)

OK, en glipp fra min side.

 

Bare ett spørsmål til: Hvordan stiller f.eks hovedkort produsenter seg til store HW sider?

Gir/Låner de de bort et kort dere kan teste (sånn helt uten videre) for å få ekstra publisitet eller må dere spørre de om å få låne?

Lenke til kommentar
Bare ett spørsmål til: Hvordan stiller f.eks hovedkort produsenter seg til store HW sider?

Gir/Låner de de bort et kort dere kan teste (sånn helt uten videre) for å få ekstra publisitet eller må dere spørre de om å få låne?

Det kommer ann på hvordan kontakt man har.... Tror ikke vi skal gå i detalj på hvordan vi gjør det med våre forskjellige kontakter.

Lenke til kommentar
"We're very serious on services"

 

Interessant det der, for det forhandlerne her i London sier når jeg spør etter Abit er at return-policyen deres stinker, så forhandlerne gidder rett og slett ikke ta inn produktene pga slitet når noe evt skal reklameres på.

Ville bare kommentere på et ABIT AT7 Socket A hovedkort jeg bruker.

 

Kjøpte det i det samme året modellen ble lansert. Etter omtrent 6 måneders bruk fikk hovedkortet hikke mildt sagt. Det ser ikke ut til å være for store problemer å kjøre Windows på kortet, hadde det ikke vært for at kortet reboot'er i hytt og pine vær.

 

Nå skal det nevnes at kortet muligens har en strømlekasje eller noe i den retning. Det er min mistanke. Fordi batteriet (knappcell-batteriet) til CMOS brikken (den BIOS informasjonen er lagret i) tømmes mye raskere enn normalt.

 

Første gang det skjedde var etter 6 måneders bruk. Jeg oppdaget at den innstillingene ble satt tilbake til "Factory defaults".

 

Så byttet jeg batteri, og det samme skjedde etter 3 mnd. med det nye batteriet

Så byttet jeg batteri, og det samme skjedde etter 3 nye måneder.

 

Til historien hører at jeg sliter litt med å reklamere på produktet på grunn av at det ble kjøpt 8 tidssoner vekke fra Norge. Og det er ikke så billig å sende det til nærmeste ABIT representant i Nederland. Så det så. Det billigste er faktisk å kjøpe nytt hovedkort tenker jeg.

 

Et mandagsprodukt med andre ord. :thumbdown:

 

En annen historie jeg leste på internett var at en liten serie hovedkort rundt de tider jeg hadde nettopp kjøpt AT7 modellen som hadde dårlige kondensatorer. ABIT byttet selvfølgelig kondensatorer på den serien. Og jeg så at det ikke gjaldt AT7 serien. Så da følte jeg meg nokså trygg. Men det var før de 6 månedene hadde løpt avgårde.

 

Så koser jeg meg ordentlig med vilkårlige reboot'er i ny og ne. Det er spesiellt ille når CMOS batteriet nærmer seg den "magiske grensen", og det vil si når det er akkurat tomt nok for at den ikke lenger klarer å lagre/holde på innstillingene i BIOS.

 

:thumbdown:

 

Så kan en spørre seg om det kun er et begrenset tilfelle. Vet ikke, men er det noen som vet om kvaliteten på ABIT produkter generellt !??

 

:hmm:

Endret av G
Lenke til kommentar

8 tidssoner til Nedeland? Befinner du deg midt i USA?

 

Forøvrig har ABIT innrømmet å ha hatt dårlige kondensatorer en periode, og nå kjemper de for å vinne tilbake markedes tillitt, og reklamerer med kondensatorene sine eksplisitt. Det som er utvilsomt er at ABIT har langt bedre kvalitet nå enn de hadde for noen år siden. Har ikke hørt noen klage mer ABIT enn andre ting de senere årene. Alle har dog sine lik i skapet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...