Gå til innhold

MSI lager "klips" til LGA775


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo fantastisk av MSI, det kaller jeg fremtids tenkning.

 

Men en ting skal jeg si og det er at Intel har gjort noe vanvittig dumt noe. Det har sikkert vert oppe tidligere, men hvis man boyer en pin eller to, hvem har lyst til aa sende hele hovedkortet tilbake, pluss at man maa skru det ut av maskinen. Hadde pinnene vert som i gamle dager saa kunne man ha laant en CPU fra en kamerat eller bruke en annen CPU.

 

Intel tenker kun penger og flytte kostnadene over paa hovedkort produsentene....(ihvertfall min mening).

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Intel tenker kun penger og flytte kostnadene over paa hovedkort produsentene....(ihvertfall min mening).

Selvfølgelig vil de det. De prøver tross alt å drive butikk. Jeg skjønner godt at Intel gjør dette, men jeg forstår også hvorfor hovedkortprodusentene blir sinte.

 

Uansett en veldig bra til av MSI. Håper flere følger etter.

Lenke til kommentar

Netscape kostet faktisk penger i sin tid..... med mindre man lekte pirat da.

 

Uansett var det en ganske så genial løsning, sånt totalt sett. Egentlig burde Intel ha kommet på dette selv, samme med AMD. Denne løsningen forhindrer jo at NOEN dyre komponenter går i stykker, så spørs om AMD ikke følger etter her etterhvert. Kanskje Intel bundler slike med CPUene etterhvert, evnt andre HK produsenter kommer etter. Uansett løsningen på noe som har vært til hodebry for både hjemmebyggere, Intel og AMD i lengre tid... har ikke hatt problemer selv, men andre har åpenbart klart å bøye disse pinnene.

Lenke til kommentar

Om Intel kan senke prisen på alle prosessorene sine med 100,- f.eks (25% av alle returer skal vistnok være pga pinnene) så vil de jo i mange tilfeller stå ganske sterkt (eller hvertfall sterkere :p) mot AMD. Prisen på hovedkort tar jo ingen med i beregningen, så om den går opp med 100,- så har det trolig lite å si for salget av Intel "systemer".

Lenke til kommentar
hmm, jaja, det var den tida man bare brukte internet på skolen alikevell.. :)

 

men jeg trodde da vitterlig at netscape, iallefall "nyere" versjoner (3.xx++) var gratis...

Veldig off-topic:

Tror faktisk ikke de første virekelige gratisversjonene av Netscape dukket opp før på 4.xx nivå, dvs omtrent når IE begynte å representere en seriøs trussel mot selskapet. Det var hvertfall da de begynte å syte på ordentlig, nå hører det også til historien etter min mening at Netscape aldri var så bra at Netscape egentlig hadde noe de skulle ha sagt. Hadde de brukt noen millioner dollar mindre i rettsalen mot IE og heller utviklet seg, tror jeg faktisk de ville kommet lengre.

 

Det hører også med til historien at veldig mange Internet abonnement kom med nettleser inkludert, dvs det var antageligvis veldig få som faktisk betalte noe til netscape direkte.

 

Priser på HK er en vanskelig sak å sammenlikne direkte, mest pga det er kun VIA som leverer i noen særlig stor grad til både Intel og AMD systemer... Dog tviler jeg på at mange Intel hjemmebyggere satser på VIA, Intel sine egne chipsett er somregel mye bedre. Feilen med i915 viser at Intel tar konsekvensen dersom de ikke skulle leve opp til kvaliteten som man hadde forventet, tviler på at andre selskaper ville gjort det samme. Enkelte VIA chipsett har vært temmelig buggete, uten at man prøvde seg på noe annet enn halv-vellykkete patcher, hadde selve et slikt for AMD.... Ett annet moment er at de fleste selvbyggere neppe velger AMD fordi det nødvendigvis er billigere(Athlon 64 koster det samme som tilsvarende Intel system), men pga personlige preferanser. Dette mener jeg er helt greit, kriteriene for valg er personlige. Utover det tviler jeg på at vi vil merke noen faktisk prisforskjell annet enn kanskje helt i begynnelsen på 775, duppeditten til MSI koster neppe mer enn 10kr-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...