Gå til innhold

Priskutt fra Intel i vente


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe bærbar pc til skolegang til høsten. Lurer litt på å kjøpe den packard bell pc'n på lefdal nå, men skjermoppløsning, skjermkort, ikke tv-ut, og ikke wlan har holdt meg tilbake.

 

Er det mulig å forvente vesentlig priskutt i pentium-m prosessorene(de rimeligste bainias versjonene)i løpet av juli-august? spesielt med tanke på lanseringen av dothan versjonen av p-m.

 

Er denne datoen 22.august reell, eller er det et rykte? hvor lang tid tar det før nettbutikkene i norge har satt ned prisene? Jeg kan ikke vente for lenge, bør ha den i løpet av august.

 

Er det sannsynlig at bærbare pc'er generelt (andre komponenter enn cpu) synker i pris generelt på de neste 1-2 mnd?

 

hos netshop har de en maskin 1557GLS som jeg min drøm:)

p-m 1,5ghz, SXGA+ skjerm, R 9700 skjermkort, 512mb ram,cdr/dvd,60gig,

til i overkant av 13.000,-

 

Er det for eksempel sannsynlig at jeg kan få denne for en tusing eller to billigere i slutten av august hos netshop?

 

håper det er noen synske som kan svare på alle mine spørsmål ! ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I skrivande stund er Intel-735BX 1700 MHz 2MB cache (Dothan) BOX for Centrino prisa til NOK 2733.00 på www.it24.no.

 

Ettersom dette er kun cpu'en i eit byggjesett er det vel ganske sannsynleg at denne kjem til å gå ned i pris den 22. august? Kor mykje trur de at han i så tilfelle vil gå ned til?

 

Kan ikkje venta lenger enn ut august. Tar det lang tid frå Intel set ned prisane 22. august, til dette får effektar i norske webshopar?

Lenke til kommentar
Vil dette føre til at komplette bærbare maskiner med Intelprosessor som allerede er på markedet går ned i pris eller vil de holde seg på samme pris som nå?

Er nok bare nye modeller som vil gå ned i pris.

 

Men prisen på CPU vil jo umiddelbart gå ned, så da blir det muligens en oppgradering på min laptop :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag er det 22. august. Er det nokon som veit om Intel har kutta prisane? Kor lang tid vil det i så tilfelle ta før me vil merka dette i butikkane?

 

Eg skal kjøpa meg ein bærbar pc frå IT24. No kostar cpu-en 2733,-. Er det nokon som hugsar kor mykje prisen gjekk ned ved førre priskutt, og kor mykje eg kan forventa at han går ned denne gongen?

Endret av Gullars
Lenke til kommentar
Vil dette føre til at komplette bærbare maskiner med Intelprosessor som allerede er på markedet går ned i pris eller vil de holde seg på samme pris som nå?

Er nok bare nye modeller som vil gå ned i pris.

 

Men prisen på CPU vil jo umiddelbart gå ned, så da blir det muligens en oppgradering på min laptop :yes:

Spørsmålet er om det bare er prisen Intel gir til importører/grossister som går ned. I så fall vil butikkene tape massevis på å ha CPUer til gammel pris på lager. Da kan det nok drøye litt før det blir noe lavere pris ...

Lenke til kommentar
I dag er det 22. august. Er det nokon som veit om Intel har kutta prisane? Kor lang tid vil det i så tilfelle ta før me vil merka dette i butikkane?

 

Eg skal kjøpa meg ein bærbar pc frå IT24. No kostar cpu-en 2733,-. Er det nokon som hugsar kor mykje prisen gjekk ned ved førre priskutt, og kor mykje eg kan forventa at han går ned denne gongen?

Den kostet 2733,- da også. Les posten din litt lenger oppe her =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...