Gå til innhold

Bastante og feilaktige påstander


Anbefalte innlegg

Forumet har den senere tiden vært noe preget av folk som strengt tatt ikke vet hva de snakker om som uttrykker seg skråsikkert om ting, dette dreier seg da om hva man "tror" om en sak som man uttrykker som en bastant fakta. Dette er noe som ofte kommer til uttrykk i "Hva er best"-diskusjoner.

 

En ting er å være skråsikker på noe man vet er korrekt, noe annet er å være skråsikker på noe som er feil. Dette forekommer til stadighet. Jeg leser til stadighet at "ATI er best, NVIDIA suger" og ikke minst det motsatte.

 

En ny policy kommer nå til å kjøres der folk som kommer med bastante og feilaktige påstander kommer til å få en advarseløkning. Dette er noe som forsøpler forumet til de grader, og det kan vi ikke ha noe av. Dette gjelder over hele forumet.

 

Det er forøvrig ikke noe galt i å spørre, eller å komme med en uttalelse i en noe ydmyk retning hvis man ikke er helt sikker, som f.eks. at "Jeg holder med ATI fordi jeg har hørt at NVIDIA problemer med DX9-ytelse". Dataverdenen er en verden hvor ting forandrer seg fryktelig fort, og det som var riktig for 1 år siden kan være fullstendig galt i dag, og hvis man ikke følger med konstant så bør man være svært ydmyk i sine kommentarer, og det er det mange på dette forumet som må lære seg.

 

Det er viktig å understreke at det ikke er ulovlig å ta feil, men det har noe med signalene man sender ut ved å være skråsikker.

 

Det å være bastant og påstålig medfører et ansvar, og er du ikke rede til å ta konsekvensen av dette hvis man tar feil, så bør man holde seg unna slike holdninger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...