Gå til innhold

Feature: MMORPG - hva skal du velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ryktene skal ha det til, at de tidligere ansatte i blizzard, er keen på og snekre sammen diablo 3... Men, om dette skjer, evt når, må vi bare vente og se ann.. Krysser fingra..

Men, siden alle de ansatte er tidligere Blizzard ansatte, og var med på og lage Diablo suksessene, så ser jeg lys i tunellen..

 

Flagship Studios :thumbup:

Endret av implex
Lenke til kommentar
Bra artikkel! :)

 

Men tipper WoW ikke kommer før tidlig 2005... Dvs, tror det tar ca et år i beta. I likhet med SWG.

Hehehe, det er egentlig litt teit å definere når et slikt spill er ferdig med betaen - fordi de kommer vil legge til nytt innhold, fikse bugs, justere (nerfs) klasseringer etc etter at spillet er lansert. Slikt ble ikke gjort før, spill pleide å være ferdig før lanseringa. Men nå har jo alle internett med god nok hastighet til å laste ned de 100MB patchene hele tida, så man trenger nesten ikke ha mer enn gui'en ferdig før man går inn i beta. Sånt er skikkelig teit.

 

Jeg har ikke noe imot tilleggsmateriell, expansions, osv. Men dæskendøttemegta, hvis manualen ikke stemmer med noe i spillet så har noe gått "jævli gæli" etter min mening. :blush:

 

Derfor mener jeg at en MMORPG aldri er ferdig med beta-stadiet sitt. :wow:

Lenke til kommentar
Ryktene skal ha det til, at de tidligere ansatte i blizzard, er keen på og snekre sammen diablo 3... Men, om dette skjer, evt når, må vi bare vente og se ann.. Krysser fingra..

Men, siden alle de ansatte er tidligere Blizzard ansatte, og var med på og lage Diablo suksessene, så ser jeg lys i tunellen..

 

Flagship Studios :thumbup:

Da er de vel nødt til å kjøpe lisensen for Diablo navnet fra Blizzard, som eier dette...

 

Men hadde sikkert vært gøy :) Det, og Fallout 3... :love:

Lenke til kommentar

Personelig ser jeg frem til World Of Warcraft. Hvis det blir en kjempe suksess som de fleste Blizzard spilla, så kan det bli duket for Diablo MMORPG.

 

Final Fantast XI har fått mye bra kritikk og ser utvilsomt meget bra ut grafikkmessig.

I tillegg har vi Guildwars og City Of Heroes. To spill som jeg blir litt forundret over at Gamer.no ikke nevner her.

 

Litt uten for MMORPG universet, men som likevel ser ut til å ha en meget bra multiplayer del, finner du f.eks Tribes: Vengeance og Starwars: Battleground.

Sistnevnte er resultatet du ville fått om du flyttet Starwars universet til Battlefield 1942. :D

 

Dere kan si mye rart om PC-Gamer, men de får ofte tak i mye snacksy informasjon og bilder. :w00t:

Lenke til kommentar

Veldig, veldig bra skrevet artikkel! Jeg kjente meg godt igjen i omtalene av Asheron's call 2, Starwars Galaxies og Neocron. Jeg har forøvrig avsluttet mine 3 Neocron kontoer for å spille Starwars Galaxies for en stund. Spillermiljøet i Neocron er gjennområttent per i dag og jeg orket bare ikke å spille det mer. I Starwars Galaxies finner jeg kule folk stadig vekk, ikke noe problem å finne noen å gjøre missions med og generelt ha det moro med uten spesielle mål.

 

Ser frem til Middle earth online, selv om jeg frykter en bølge av fanatikere som ikke vil snakke med deg om du ikke snakker gammel-engelsk, men jeg er like bekymret for alle de som vil spille det kun for å levle og bil uber. - Men det er et problem i absolutt ALLE MMO spill. Har ikke spillet våpen av noe slag, blir man uber ved å farme mest mulig eller noe slikt.

 

Så langt synes jeg SWG har truffet midt i blinken for min del, men ser også med spenning fremover mot kommende titler.

 

Hvorfor omtalte dere ikke Second Life forresten? Kom nylig ut i ny versjon: www.secondlife.com

 

Det er helt unikt i og med at spillerene er med på å bygge det opp, og man kan bruke avansert scripting for å lage ting ingen har sett før. Altså en dynamisk verden. Hvor mange MMO spill kan skilte med det ;) Jeg mener da det er lansert i europa, spilte trial perioden på en for sløv maskin for en stund siden.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Bra artikkel! :)

 

Men tipper WoW ikke kommer før tidlig 2005... Dvs, tror det tar ca et år i beta. I likhet med SWG.

Hehehe, det er egentlig litt teit å definere når et slikt spill er ferdig med betaen - fordi de kommer vil legge til nytt innhold, fikse bugs, justere (nerfs) klasseringer etc etter at spillet er lansert. Slikt ble ikke gjort før, spill pleide å være ferdig før lanseringa. Men nå har jo alle internett med god nok hastighet til å laste ned de 100MB patchene hele tida, så man trenger nesten ikke ha mer enn gui'en ferdig før man går inn i beta. Sånt er skikkelig teit.

 

Jeg har ikke noe imot tilleggsmateriell, expansions, osv. Men dæskendøttemegta, hvis manualen ikke stemmer med noe i spillet så har noe gått "jævli gæli" etter min mening. :blush:

 

Derfor mener jeg at en MMORPG aldri er ferdig med beta-stadiet sitt. :wow:

Er dette som er hele poenget med MMORPGs. En verden i stadig forandring. Og er jo dette som gjør at slike spill blir mye morsommere og mer vanedannende enn andre, single-player spill. Så naturlig nok vil det komme ting som kanskje ikke står i manualen... men det er jo bare positivt!

 

Framtida er MMORPGs .. Er jeg helt sikker på. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...