Gå til innhold

Slik ser Hitman 3 ut i VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (På 11.1.2021 den 10.38):

Jeg skaffer meg ikke det dårligere vr systemet der ute, for å spille med den dårligste vr kontrollen, det må på PCVR både for at det ikke skal se shit ut, og så man får vr kontroller støtte.

Altså, kontrollerne kan jeg si meg enig i. Trackingen er ikke så dårlig som folk skal ha det til, men mangelen på analogstikker er helt krise. Men visuelt opplever jeg at PSVR som regel er ca like bra, og noen ganger bedre enn PCVR, med en del nevneverdige unntak selvfølgelig. Og veldig enig i at dette spillet trenger støtte for VR-kontrollere.

Men til syvende og sist er PSVR sin styrke at det er NESTEN like bra som PCVR, men til en latterlig mye lavere penge, selv om man ikke har Playstation fra før. Selv som VR-frelst og med en ganske kraftig PC, så sitter det langt inne for meg å investere i PCVR-headset, til tross for at jeg har god råd. Dette er virkelig et problem som PCVR-tilbydere bør strebe etter å eliminere om de skal sørge for at VR ikke dør ut som plattform. Selv her til lands er det veldig få som kjøper PCVR på grunn av den høye prisen, og i USA er tallene enda lavere.

Indirekte vil jeg derfor si at det på sikt vil lønne seg for VR-entusiaster å velge et alternativ som er rimelig, da det sender et signal til produsentene om at pris faktisk har en betydning. Joda, opplevelsen er hakket dårligere akkurat nå, men på sikt vil det kunne sørge for at mediet ikke dør ut.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Gringorilla said:

Altså, kontrollerne kan jeg si meg enig i. Trackingen er ikke så dårlig som folk skal ha det til, men mangelen på analogstikker er helt krise. Men visuelt opplever jeg at PSVR som regel er ca like bra, og noen ganger bedre enn PCVR, med en del nevneverdige unntak selvfølgelig. Og veldig enig i at dette spillet trenger støtte for VR-kontrollere.

Men til syvende og sist er PSVR sin styrke at det er NESTEN like bra som PCVR, men til en latterlig mye lavere penge, selv om man ikke har Playstation fra før. Selv som VR-frelst og med en ganske kraftig PC, så sitter det langt inne for meg å investere i PCVR-headset, til tross for at jeg har god råd. Dette er virkelig et problem som PCVR-tilbydere bør strebe etter å eliminere om de skal sørge for at VR ikke dør ut som plattform. Selv her til lands er det veldig få som kjøper PCVR på grunn av den høye prisen, og i USA er tallene enda lavere.

Indirekte vil jeg derfor si at det på sikt vil lønne seg for VR-entusiaster å velge et alternativ som er rimelig, da det sender et signal til produsentene om at pris faktisk har en betydning. Joda, opplevelsen er hakket dårligere akkurat nå, men på sikt vil det kunne sørge for at mediet ikke dør ut.

En Quest 2 koster om trent det samme som PSVR og er en konsoll i seg selv samt at den funker 100% til PC spilling.

PSVR har elendig oppløsing, og det ser man er standard kommentar på alle PSVR spill, det ser ikke så bra ut. er jo bare å sammenligne det lille VR saken man får i ace combat på PS4 vs feks Wingman spillet som er på PC, wingman er mer eller mindre en clone av Ace combat men alt funker i VR og ser mye bedre ut. Jeg merker forskjell fra en Q2 til en G2 i kvalitet på bilde, jeg tør ikke tenke på hvordan det ville være å gå tilbake å prøve PSVR igjen, som jeg bare har prøvd en gang for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (34 minutter siden):

En Quest 2 koster om trent det samme som PSVR

Dette er jo rett og slett ikke sant. Kanskje en person som er villig til å betale 10k for VR synes prisene på disse er "omtrent det samme", men den aller billigste Quest 2en, som altså bare har 64 GB lagringsplass, koster faktisk 30% mer enn PSVR der et 5-i-1-spill er inkludert. For all del, Quest 2en er en fantastisk vei inn i VR, og spesielt om man ikke har noen maskin fra før, da den ender opp på litt lavere pris enn PSVR faktisk, men den har sine nedsider den også, som begrenset spillutvalg (en stund siden jeg sjekket dog, men tidligere i høst var det visst rundt 600 på PSVR mot 200 på Quest 2), obligatorisk Facebook-konto, dårlig batteritid, ubehagelig headset, null form for lokal multiplayer uten PC i tillegg, lavere framerate (foreløpig) mm.

Når det gjelder oppløsningen, så har PSVR-spill vært begrenset av hardwaren til PS4. Da Pro kom fikk vi se betydelig bedre oppløsning i spillene. PSVR bruker hardwaren til konsollen for å kjøre spillene, så om vi får spill dedikert til PS5 vil sansynligvis oppløsningen bli ekstremt mye bedre. Men tviler på det nærmer seg Quest 2-oppløsning, og igjen, så er trackingen et stort problem på PSVR. Min gjetning er at det kommer et nytt headset til PSVR, med de fleste av Quest 2 sine fordeler og med noen ekstra nye. Er jo en del interessante patenter ute og går fra Sony, selv om det ikke trenger å bety noe. Vi snakker uansett et år eller to frem i tid, og da får man bare håpe på at teknologien ikke er utdatert allerede.

Anyway, jeg har en tendens til å glemme Quest 2 når jeg tenker på PCVR. Det er absolutt en god inngangsbillett og veien PCVR bør gå videre. Altså, det bør være et "dyrt" alternativ også for å presse teknologien frem, men per nå er det for stor overvekt av de dyreste, spør du meg.

Lurer faktisk på om jeg skal skaffe meg Quest 2 i tillegg nå. Har du noen eksklusive spill å anbefale der?

Endret av Gringorilla
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gringorilla said:

Lurer faktisk på om jeg skal skaffe meg Quest 2 i tillegg nå. Har du noen eksklusive spill å anbefale der?

Half-Life Alyx er vel PCVRs biggest hit. Vet at folk har spilt det på Quest 2 via virtual desktop, men vet dog ikke hvor optimalt det er

Endret av saywhat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (1 time siden):

Er da noen pene spill til psvr. Dirt rally, Blood & Truth , Iron man, med flere

Absolutt, selv om jeg kanskje ikke ville plassert Dirt Rally i den kategorien. Er derimot en haug av andre spill jeg ville hatt der som er både kryssplattform og eksklusiv til PSVR.

Grafikken og oppløsningen har aldri vært det som har plaget meg med PSVR. Trackingen er kanskje det som plager meg mest, og da aller mest de manglende analoge spakene på Move-kontrolleren. Til gjengjeld har man jo Aim-kontrolleren som gruser det meste på skytespill. Bare synd det ikke er min favorittkategori. Jeg tenderer mest mot spill jeg styrer med Dual Shocken (Statik, Battlezone, Astro Bot), eller stillestående/sittende (Superhot, I Expect you to Die, Ghost Giant), uten at jeg vet om det er på grunn av manglende analogstikker eller bare en ren preferanse/latskap.

Walkyrje skrev (1 time siden):

Jeg ble desverre lei iron man på grunn av loading time. 

Dette har blitt voldsomt forbedret om du spiller det på PS5. Det har også fått noen oppdateringer som gjør at loadingen er bedre enn den var ved release. Uansett blir det et ikke-problem om man får dedikerte PS5-spill.

saywhat skrev (35 minutter siden):

Half-Life Alyx er vel PCVRs biggest hit. Vet at folk har spilt det på Quest 2 via virtual desktop, men vet dog ikke hvor optimalt det er

Alyx er definitivt det som har fristet mest så langt. Ikke nødvendigvis pga IPen, men heller VR-teknologien. Utviklerne har ikke utelukket at det skulle komme til PSVR i fremtiden (regner med de da tenker på neste generasjon), men jeg holder ikke pusten akkurat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (11 minutter siden):

Dette har blitt voldsomt forbedret om du spiller det på PS5. Det har også fått noen oppdateringer som gjør at loadingen er bedre enn den var ved release. Uansett blir det et ikke-problem om man får dedikerte PS5-spill.

Ble ikke ps5 denne gangen, Ble en xsx :)  

Blir vel en ps5 en gang når dem blir lettere og få tak i 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, saywhat said:

Half-Life Alyx er vel PCVRs biggest hit. Vet at folk har spilt det på Quest 2 via virtual desktop, men vet dog ikke hvor optimalt det er

Har du wifi 6 eller en bra link kabel funker Alyx fjell. 

Jeg har spilt Alyx med rift s, og det så kjempe bra ut, jeg har spilt det med Q2 og virtual desktop og det så enda bedre ut, og jeg har spilt det med Reverb G2 og det ser bare fantastisk ut med 4k og den fargen og dybden man får med G2. Spillet krever nesten ingen ting heller, har du en PC som oppnår minimum for VR kan du spille Alyx helt fint, og det vil fremdles se bra ut.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

64 GB er mer enn nok. Skal man spille de mobilspillene som er kun i quest 2 brillene (standalone). De er ikke på mange mb pr spill. Der er det masse multiplayer spill, for de som ønsker å spille med andre, som bare trenger quest 2 (ingen pc). Du kan også laste ned "sidequest" og få haugevis av gratis spill. Både singleplayer og multiplayer.

Jeg bruker quest 2, kun for å spille spill på steam, via "viritual desktop" og powerbank i beltet. 10 timer med spilletid, før man må lade. Holder ikke det, kan man kjøpe større powerbank. Jeg har bare et lite batteri i beltet. Elite strap, må absolutt legges til i prisen på quest 2, for den reima rundt skallen som medfølger, er ubrukelig over tid. Kan ikke snakke av egen erfaring, for jeg har ikke prøvd den selv. Kjøpte elite strap med en gang etter jeg hadde sett en del videoer på youtube.

Angående psvr, har jeg det personlig HELT motsatt igjen. Jeg kunne ALDRI byttet til psvr. Jeg prøvde psvr og må ærlig talt si at det ikke var i nærheten av pcvr.

Gleder meg til vr briller kommer med bedre FOV.

Har man ikke pc fra før og skal kjøpe VR for å spille steam spill, blir jo det helt klart dyrere, enn å kjøpe en konsoll, men psvr har enda litt å jobbe med, for å bli like heftig som de vr alternativene som allerede er på pc. Skal sies at ps5 har billig hardware, i forhold til hva man måtte betalt for delene, hver for seg.

Whatever floats your boat I guess. <3

Fantastiske VR spill på pc :

Contractors

Robo recall

Pavlov

Defector

Arizona sunshine

War dust (ser helt jævlig ut, men er MAD FUN)

Dette kan også bli gøy : https://store.steampowered.com/app/1342790/DRIVEBY__Battle_Royale/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, THElastNINJA said:

War dust (ser helt jævlig ut, men er MAD FUN)

Dette kan også bli gøy : https://store.steampowered.com/app/1342790/DRIVEBY__Battle_Royale/

Samme utvikler på disse, var ikke klar over Driveby. Det kan jo bli veldig gøy! Samme utvikler har også laget Standout Battle Royale som er mitt favoritt skytespill til VR, der er det også diverse kjøretøy. Spillene til raptor labs er kjent for være noe "rufsete" men de er jævlig artige!

Nå har jeg ikke spilt skytespill på en stund da siden jeg ikke orker kabel etter at jeg opplevde hvor godt det føles å være kabel fri med Vive Pro Wireless, jeg solgte dog den til fordel for en Index som er et mye bedre VR sett på alle måter bortsett fra den helvetes kabelen, som er ironisk 😑 Så nå spiller jeg ikke like mye VR lengre 🙄 Venter på trådløst VR med Index kvalitet.

Ble litt off-topic dette, beklager 😛

Det blir veldig surt om ikke Hitman kommer til PCVR, PSVR er helt uaktuelt, jeg venter i spenning på en eventuell PSVR2. Men jeg trives best på PC så håper spillet blir portet og at det dukker opp noen skikkelig gode trådløse VR sett til PC etterhvert.

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...