Gå til innhold

Avis: Nvidias RTX 30-serie neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

 

Er i ein ganske lik situasjon sjølv. Oppgraderer maskina komponent for komponent og no er det snart tid for ny skjerm og ny GPU.

 

Eg kjem først til å vente til 7. juli for å sjå kva Navi kan stille opp med og kva prisen blir, og så er det spennande å sjå kva Nvidia Super er for noko, og om dei set ned prisen på noverande kort. Om ingen av desse påverker kva ytelse ein får per krone er det fare for at eg ventar til neste år for å sjå!

 

Ellers kjem eg også til å gå for ein skjerm med 1440p og 144 Hz, så eg lurte på om 970 fortsatt kunne vere nyttig med ein slik skjerm. På denne sida kan ein sjå snitt-fps i ulike spel på 1440p med ulike kvalitetsinstillingar og det ser i alle fall ut som 970 skal klare seg ganske greit på low, og i mange spel får ein 90+ FPS på medium også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har innsikt i om dette bygger på en ny arkitektur?

Er dette kun forbedringer på nåværende serie 2xxx men på lavere nm og derfor kanksje med noen gode forbedringer på varmeutvikling og strømforbruk?

Ampere er slik jeg forstår det navnet på det jeg kommer men er usikker på om det blir kun krymping og noe forbedringer eller om det er noe langt bedre. Blir spennende å se.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg trenger nytt skjermkort nå. 2080 TI er for dyr.

 

Hva gjør jeg? Kjøpe 2070? 2080? Vente på NAVI? Er ikke krise, har innebygget GPU i CPU, men får ikke spilt noe særlig:)

 

Nå vet jeg ikke hva du vil spille, men for min del så passer en 2060 veldig bra, selv spiller jeg for det meste bare FPS o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg trenger nytt skjermkort nå. 2080 TI er for dyr.

 

Hva gjør jeg? Kjøpe 2070? 2080? Vente på NAVI? Er ikke krise, har innebygget GPU i CPU, men får ikke spilt noe særlig:)

 

Nå vet jeg ikke hva du vil spille, men for min del så passer en 2060 veldig bra, selv spiller jeg for det meste bare FPS o.l.

Takker, spiller ikke de mest krevende spilla, skal sjekke ut denne.

Lenke til kommentar

Jeg trenger nytt skjermkort nå. 2080 TI er for dyr.

 

Hva gjør jeg? Kjøpe 2070? 2080? Vente på NAVI? Er ikke krise, har innebygget GPU i CPU, men får ikke spilt noe særlig:)

 

Jeg hadde ventet 1 måneds tid og se hva AMD kommer med for Nvidia er jo som kjent dyrt, eller hvis du ikke er avhengig av RTX (ray tracing) så er et 1080 TI neste like bra som RTX 2080 men det er en vurderings sak da :)

Lenke til kommentar

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

 

Må den egentlig det? Må du ha den feteste maskina?..du får veldig mye pc for 10-12000 som kan kjøre high settings, 100fps i 1440p.

Lenke til kommentar

 

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

 

Må den egentlig det? Må du ha den feteste maskina?..du får veldig mye pc for 10-12000 som kan kjøre high settings, 100fps i 1440p.

MÅ jo ikke ha den feteste maskina da. Det er ikke poenget. Poenget er at prisen for å gå fra 970gtx og 1080p/60hz til 1440p/120hz er veldig høy. Jeg er skeptisk til om du finner bare skjerm og skjermkort som oppnår det. 2060 holder ikke til 100 fps i 1440p, så må opp til 2070, og de koster ~6000 kroner, så skal man ha skjerm også. Da er man allerede 10k. Og resten av maskina gjenstår. Jeg trenger ikke mer enn bare skjermkort og skjerm selv da, jeg kjøpte oppgraderingspakke på hovedkort/minne/cpu da ryzen 2700x kom. Men bevares, jeg er fornøyd med 1080p gaming jeg, men begynner å bli en stund siden 120hz ble vanlig blant entusiaster, bare prisen som holder meg tilbake.

Lenke til kommentar

Prisen på high-end gaming må ned. Kjører fremdeles GTX 970 med 1080p-skjermer, og det som gjør at jeg ikke orker oppgradere er at prislappen er vanvittig. Det eneste virkelig steget opp vil være 1440p, g-sync, 120Hz, IPS, med skjermkort som faktisk kan holde ~100 fps, og det er uaktuelt for meg å betale hva det ville kostet.

 

Vi kan takke crypto mining for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...