Gå til innhold

«Modder» har pusset opp Den Lengste Reisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å spille igjennom det for et noen år siden, men da vurderte jeg det som for foreldret grafikkmessig, så det er jo bra det kommer en HD-patch selv om den virker mest basert på AI-upscaling for majoriteten av HD.

 

Det er nok en del som har kjøpt spillet for mange år siden og har det liggende på CD allerede uten å ha optisk stasjon på maskinen sin til å installere det.

Lenke til kommentar

Tenkte å spille igjennom det for et noen år siden, men da vurderte jeg det som for foreldret grafikkmessig, så det er jo bra det kommer en HD-patch selv om den virker mest basert på AI-upscaling for majoriteten av HD.

 

...

Hadde akkurat samme tanken som deg da jeg bestemte meg for å spille igjennom serien for første gang i fjor. Droppet The Longest Journey og startet heller på Dreamfall: The Longest Journey. Elsket både Dreamfall: The Longest Journey og Dreamfall: Chapters, så spørs om ikke jeg nå blir å prøve meg på dette også :)

Lenke til kommentar

 

Tenkte å spille igjennom det for et noen år siden, men da vurderte jeg det som for foreldret grafikkmessig, så det er jo bra det kommer en HD-patch selv om den virker mest basert på AI-upscaling for majoriteten av HD.

 

...

Hadde akkurat samme tanken som deg da jeg bestemte meg for å spille igjennom serien for første gang i fjor. Droppet The Longest Journey og startet heller på Dreamfall: The Longest Journey. Elsket både Dreamfall: The Longest Journey og Dreamfall: Chapters, så spørs om ikke jeg nå blir å prøve meg på dette også :)

Fatter ikke hvordan dere kan spille oppfølgerne først. Historien kan jo ikke gi noen mening da.

Lenke til kommentar

Innspill til grafikken.

 

En kan blende inn litt støy så blir ikke bildet så flatt.

 

Her er en demo på 0, 5 og 7% svart-hvitt støy mikset inn uten noe avansert prosessering. Superbillig måte å freshe opp litt. Jo høyere oppløsning på bildet jo bedre fungerer det.

 

En har mulighet til å gjøre dette selv med ENB/Reshade om modderene ikke gjør det da en kan legge et statisk bilde på viewport og sette opacity til ønsket nivå.

 

(klikk på bildet for full oppløsning)

 

92FUBfW.png

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

TLJ og 1. Dreamfall ble etter det jeg vet solgt med norsk tale i Norge på CD/DVD, men Steam-versjonen er internasjonal og har ikke det.

Usikker på siste spillet. Det var vel aldri lovet noe norskspråklig utgave, og den GOG Final Cut versjonen (5.7.8) jeg har inneholder engelsk og tysk lydspråk.

 

Edit: GOG har begge de første spillene i skrivende stund på salg.

 

https://www.gog.com/games?page=1&sort=popularity&tab=on_sale&search=the%20longes%20journey

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...