Gå til innhold

SNIKTITT: Slik er den innebygde Apple-appen i Samsungs TV-er i bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært bedre om de bare skrota Tizen og gav oss en TV med AppleOS. Ser frem til den dagen hvor både Tizen og Android er fullstendig borte fra smart-TV-er. Hadde lett kjøpt fra Samsung om de kom med AppleOS i stedet. Man hiver ikke ut TV-boksen og betaler tyve tusen kroner fordi man ønsker å få servert reklame-popup og dritt fra selve TV-en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært bedre om de bare skrota Tizen og gav oss en TV med AppleOS. Ser frem til den dagen hvor både Tizen og Android er fullstendig borte fra smart-TV-er. Hadde lett kjøpt fra Samsung om de kom med AppleOS i stedet. Man hiver ikke ut TV-boksen og betaler tyve tusen kroner fordi man ønsker å få servert reklame-popup og dritt fra selve TV-en.

 

Veldig enig! Apple sitt tvOS er helt ekstremt bra, på Apple TV.. å få det innebygd i TVen hadde vært deilig. Problemet er vel at det mangler litt der enda.. blant annet støtte for Android enheter uten AirPlay,

Lenke til kommentar

Dette med AirPlay, eller rettere sagt nesten total mangel for Chromecast-støtte har for min del vært ett av hovedgrunnene til å ikke gå for Apple mtp både mobil, smartklokke, underholdning ellers etc.

Sammenlingnet med hva Chromecast byr på, appene som støtter den, funksjonaliteten man man oppnå (eksempelvis med per dags dato ikke lengre produsert Chromecast Audio) så er alt Apple eller spesielt iOS har en narsissistisk barnehage der man blir buret inn med noen svært godt fungerende alternativer men som er så låst utstyrsmessig og funksjonsmessig at det blir bare irritasjon ut av det.

 

Fant senest ut f.eks. at ett alternativ å strømme egnproduserte GoPro opptak ikke krevde at jeg kjøpte inn noe som helst som jeg ikke allerede hadde - var bare å få på plass Plex Server og app og caste i vei. Mulighetene med Android/Chromecast er rett og slett mye mer liberale mtp sånt.

Lenke til kommentar

Hadde vært bedre om de bare skrota Tizen og gav oss en TV med AppleOS. Ser frem til den dagen hvor både Tizen og Android er fullstendig borte fra smart-TV-er. Hadde lett kjøpt fra Samsung om de kom med AppleOS i stedet. Man hiver ikke ut TV-boksen og betaler tyve tusen kroner fordi man ønsker å få servert reklame-popup og dritt fra selve TV-en.

 

Har til gode å bli servert reklame av tven. Men du kan nok se langt etter den dagen, hvorfor

Samsung skulle ville seg selv så vondt aner ikke jeg. Om du er like pervers som du høres ut er det ikke verre enn å kjøpe seg en apple tv og utelukkende bruke den, ellers får du håpe apple lanserer sin egen tv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Vil i alle fall ikke ha noe nedlåst tvOS på min TV! Men kommer det blir det på en TV lagd av Apple uansett, de lisensierer aldri ut OSet sitt til andre produsenter.

 

 Da bør du vel styre unna de aller fleste TV produsenter i dag allerede?

Lenke til kommentar

Hadde vært bedre om de bare skrota Tizen og gav oss en TV med AppleOS. Ser frem til den dagen hvor både Tizen og Android er fullstendig borte fra smart-TV-er. Hadde lett kjøpt fra Samsung om de kom med AppleOS i stedet. Man hiver ikke ut TV-boksen og betaler tyve tusen kroner fordi man ønsker å få servert reklame-popup og dritt fra selve TV-en.

 

For min del kan de skrote hele "smart-tv" greia. Eier i dag en Samsung tv som har mistet nokså mange funksjoner etter jeg kjøpte den. I tillegg er de innebygde appene nokså trege i bruk. Siden folk flest har TV-en i 5-6 år er det like greit å kjøpe seg en boks som koster mindre å bytte når behovet melder seg.

Lenke til kommentar

Dette med AirPlay, eller rettere sagt nesten total mangel for Chromecast-støtte har for min del vært ett av hovedgrunnene til å ikke gå for Apple...

 

Dette er feil. iOS støtter strømming til Chromecast. Bruker det daglig selv på youtube, NRK, Eurosport, netflix, twitch og plex (som du nevner). Chromecaststøtte er det apputviklere selv som legger inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del kan de skrote hele "smart-tv" greia. Eier i dag en Samsung tv som har mistet nokså mange funksjoner etter jeg kjøpte den. I tillegg er de innebygde appene nokså trege i bruk. Siden folk flest har TV-en i 5-6 år er det like greit å kjøpe seg en boks som koster mindre å bytte når behovet melder seg.

Smart-TV funker forholdsvis greit på min Samsung tv. Kjekt å kunne streame H265 4K HDR video direkte fra NAS og spille av på tven uten noe problem og ekstra fjernkontroller å styr.

 

Men noen apper blir ikke oppdatert/vedlikeholdt nei. Viaplay og NRK appene låser seg hele tiden.

Men løsningen var veldig enkelt. En Mi Box S til 500kr (ser den er dyrere i norge) som kjører Android og alle appene fungerer utmerket der. Den har og innebygget Chromecast Ultra så streaming funker og fantastisk. Og kan slå av/på tven og starte filmer og serier bare med å si hva jeg vil se på siden jeg har en google home i hus også.

 

Apple TV har vel meget begrenset funksjonalitet og koster alt for mye.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Dette med AirPlay, eller rettere sagt nesten total mangel for Chromecast-støtte har for min del vært ett av hovedgrunnene til å ikke gå for Apple...

 

Dette er feil. iOS støtter strømming til Chromecast. Bruker det daglig selv på youtube, NRK, Eurosport, netflix, twitch og plex (som du nevner). Chromecaststøtte er det apputviklere selv som legger inn. 

Sant, men den er adskillig mer utvidet og "across the board" støttet på Android i stedet for iOS. Dette er åpenbart at de begge er det, vica versa, men dette med cross-platform er bare ikke tilstede. Litt som den lettere rilbakestående AirPrint aom *utelukkende* støtter skrivere med denne funksjonaliteten. Man kan da IKKE legge til en annen skriver, men man kan ha app som leser det som skal skrives ut og gjør da samme jobben bare med ekstra trinn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvorfor det? Jeg vil ikke ha noe med Apple å gjøre, Android er ikke låst på langt nær som Apple sitt.

 

 

Kjører ikke de fleste TV produsenter sitt eget OS i en eller annen variant da? Ikke det at jeg har fulgt så mye med, men kan ikke si å ha hørt om noe større utbredt cross platform OS som alle bruker og er åpent? Så da sitter du igjen da og er låst, bare til noen andre..

 

At du hater Apple av en eller annen grunn, og må slenge ut den til det kjedsommelige og slitte argumentet om hvor innelåst Apple er er en annen sak. Du glemte forresten å nevne at de er ond..

 

Nå lager heller ikke Apple TV-er, så du er trygg enda :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...