Gå til innhold

Dark Souls-skaperen har to uannonserte prosjekter på gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gler meg allereie!

 

Skaperen av spillene, miyazaki, liker ikke oppfølgere selv, og var svært imot dark souls 2.

Det virker lite sannsynlig at han er med på noen oppfølgere av bloodborne.

Det stemmer nok, men Bloodborne er eigd av Sony, og dei kan presse på for ein oppfølgjar sjølv om Miyazaki ikkje vil. Han ville vel eigentleg ikkje laga noko meir enn Dark Souls i den serien, men dei hadde visst avtalt tre spel. Det gjekk så som så.
Lenke til kommentar

Gler meg allereie!

 

 

Skaperen av spillene, miyazaki, liker ikke oppfølgere selv, og var svært imot dark souls 2.

Det virker lite sannsynlig at han er med på noen oppfølgere av bloodborne.

Det stemmer nok, men Bloodborne er eigd av Sony, og dei kan presse på for ein oppfølgjar sjølv om Miyazaki ikkje vil. Han ville vel eigentleg ikkje laga noko meir enn Dark Souls i den serien, men dei hadde visst avtalt tre spel. Det gjekk så som så.

Jepp, vi fikk ds2 (som han ikke var med på å lage)

Lenke til kommentar

Det vil jo være direkte ufint å ikke slippe Bloodborne 2!

 

Hvorfor det? Historien ble avsluttet på en flott måte! Å få servert en tullete og meningsløs oppfølger lik Dark souls II vil bare sverte merkevaren. (Heldigvis reddet de seg flott inn med Dark souls 3 som var kanon)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De sier "typiske FromSoftware-spill", men ikke glem at de har laget mye rart opp gjennom årene. En av de lengste seriene deres er Armored Core, så et nytt AC er ikke utenkelig. Men de lagde også flere spill i serien King's Field. Disse fikk etterhvert en spirituell oppfølger kalt Demons's Souls... ;) 

Lenke til kommentar

 

Det vil jo være direkte ufint å ikke slippe Bloodborne 2!

 

Hvorfor det? Historien ble avsluttet på en flott måte! Å få servert en tullete og meningsløs oppfølger lik Dark souls II vil bare sverte merkevaren. (Heldigvis reddet de seg flott inn med Dark souls 3 som var kanon)

Fordi det er så bra at jeg har lyst på et til. Og det er ufint å ikke gi meg det jeg vil ha ;-)

 

Og at DS2 er dårlig (jeg har ikke spilt det selv) er ikke noe argument siden DS3 jo er så bra.

Lenke til kommentar

 

 

Det vil jo være direkte ufint å ikke slippe Bloodborne 2!

 

Hvorfor det? Historien ble avsluttet på en flott måte! Å få servert en tullete og meningsløs oppfølger lik Dark souls II vil bare sverte merkevaren. (Heldigvis reddet de seg flott inn med Dark souls 3 som var kanon)

Fordi det er så bra at jeg har lyst på et til. Og det er ufint å ikke gi meg det jeg vil ha ;-)

 

Og at DS2 er dårlig (jeg har ikke spilt det selv) er ikke noe argument siden DS3 jo er så bra.

Ds3 ble laget av samme mann som lagde demons souls, dark souls 1, og bloodborne.

Han lagde det etter å ha sett ds2, og for å bli ferdig med serien.

Lenke til kommentar

Miyazaki har sagt at han ikkje hadde planar om meir Dark Souls, men at han var åpen for å la andre ta serien vidare. Dark Souls kan dei legge død for min del og heller gå for noko nytt.

 

Miyazaki har vel òg uttalt at han ikkje er så glad i oppfølgjarar og at det ikkje er konkrete planar om meir Bloodborne. Det må han sjølvsagt seie inntil dei ev. annonserer noko, men Bloodborne med DLC framstå som eit fullstendig spel som er avslutta. Det er sjølvsagt alltid mogleg å jobbe vidare med det, men dersom dei i utgangspunktet ikkje laga spelet med fleire i tanken, så kan det vere negativt for ein ev. oppfølgjar som blir bestilt av Sony pga. populariteten til Bloodborne. Eg har ikkje noko behov for meir Bloodborne, sjølv om det er det beste eg har på PS4. Dei får til noko anna bra om dei vil det òg, men det er noko spesielt med spela der Miyazaki har vore sjef. Han redda og gjorde Demon's Souls til eit fenomen og gav oss deretter DS, BB og DS3. Eg vil heller ha ein ny IP med Miyazaki enn BB2 utan han.

Lenke til kommentar

DS2 er dårlig?? You bitches be crazy.

 

Det var ikke perfekt og gjorde noen ting dårligere enn forgjengeren men det gjorde også mange andre ting mye bedre. Totalt sett ett jævlig bra og underholdende spill med masse replay-value.

 

 

Er vel ingen som seriøst tror de er ferdige med Dark Souls og Bloodborne? Selvsagt får vi mer av begge to. Hvis fyren bak ikke gidder, får de bare noen andre til å gjøre det. At historien er avsluttet har ingenting å si. De lager bare en ny historie.

 

Dark Souls kommer det definitivt mer av. Jeg tror det kommer mer Bloodborne også, men man vet aldri med Sony da det er 10 år siden Demon's Souls kom nå og vi har ikke sett noe som helst hint til at det kommer en oppfølger.

 

Håper uansett at Sony starter sitt eget studio for DeS og Bloodborne istedenfor å kaste bort tiden til From Software for at de skal lage spill som kun er eksklusive til en møkkaplatform hvor spillene både ser og yter dårlig på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ingen som seriøst tror de er ferdige med Dark Souls og Bloodborne? Selvsagt får vi mer av begge to. Hvis fyren bak ikke gidder, får de bare noen andre til å gjøre det. At historien er avsluttet har ingenting å si. De lager bare en ny historie.

 

Du kan sammenligne dark souls 2 med 1 / 3 eller bloodborne.

Det er en betydelig forskjell, for det meste mye negativt.

Lenke til kommentar

DS2 er dårlig?? You bitches be crazy.

 

Det var ikke perfekt og gjorde noen ting dårligere enn forgjengeren men det gjorde også mange andre ting mye bedre. Totalt sett ett jævlig bra og underholdende spill med masse replay-value.

 

Dark Souls kommer det definitivt mer av. Jeg tror det kommer mer Bloodborne også, men man vet aldri med Sony da det er 10 år siden Demon's Souls kom nå og vi har ikke sett noe som helst hint til at det kommer en oppfølger.

 

Håper uansett at Sony starter sitt eget studio for DeS og Bloodborne istedenfor å kaste bort tiden til From Software for at de skal lage spill som kun er eksklusive til en møkkaplatform hvor spillene både ser og yter dårlig på.

Kaste ut From Software? Er du ikkje heilt riktig? Det er From som har laga spela. Du kan ikkje setje ein sånn serie vekk til nokon andre og forvente like gode spel. Det er innhaldet som gjer spela gode, ikkje at det er Dark Souls og Bloodborne. Eg likte DS2, men det er langt frå like godt som DS og BB.

 

Eg tar heller nye IPs enn meir DS eller BB med eit anna studio enn From. Dei kunne sikkert klart å gjere spela om til ein slags Call of Duty der dei pumpa ut noko kvart år, men det hadde mista kvaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg mener er at merkenavn selger. For eksempel "døde" Assassin's Creed etter Syndicate, og en ny serie oppsto med Origins. Denne har strengt tatt lite med Assassin's Creed å gjøre. Fokuset er flyttet vekk fra sniking, vi har en helt ny person i nåtid, og selv plottet med templar vs assassin er så godt som borte. I stedet for å satse på å være historisk korrekt, har vi nå overnaturlige ting involvert. AC: Odyssey tok dette enda lengre, og jeg mistenker sterkt at dette bare er starten. Neste AC vil være enda sprøere enn Origins og Odyssey, og ha enda mindre å gjøre med gamle AC. Men navnet Assassin's Creed selger, derfor har de fortsatt beholdt det. De kunne like gjerne ha droppet navnet og kalt Origins for Prince of Persia: Origins, men Prince of Persia selger ikke like bra.

 

Så selvsagt kommer det mer Dark Souls og Bloodborne. Seriene er svært populære, og flere spill vil selge i bøtter og spann. At et eventuelt Bloodborne 2 ikke har noe som helst med det første å gjøre er ikke viktig. De trenger bare å bruke samme gameplay og samme type miljø. Historisk sett kan det foregå noen år etter, eller hundrevis av år tidligere. Det spiller ingen rolle. Å starte en helt ny IP som Sekiro er en mulighet, men da tar de en stor sjanse. Jeg tror de droppet Dark Souls 4 foreløpig fordi vi har fått for mange spill i den serien på rad, så de trengte å gjøre noe nytt. Men nå har vi fått en pause, så Dark Souls 4 eller Bloodborne 2 er garantert under utvikling. Og for den saks skyld er jeg 95% sikker på at Sekiro 2 kommer etterhvert også. Hvis det første blir populært er det ren idioti å ikke lage flere. :)

Lenke til kommentar

Kaste ut From Software? Er du ikkje heilt riktig? Det er From som har laga spela. Du kan ikkje setje ein sånn serie vekk til nokon andre og forvente like gode spel. Det er innhaldet som gjer spela gode, ikkje at det er Dark Souls og Bloodborne. Eg likte DS2, men det er langt frå like godt som DS og BB.

 

Eg tar heller nye IPs enn meir DS eller BB med eit anna studio enn From. Dei kunne sikkert klart å gjere spela om til ein slags Call of Duty der dei pumpa ut noko kvart år, men det hadde mista kvaliteten.

 

"Kaste ut From Software?" Er visst du som ikke er helt riktig her for det var ikke det jeg skrev, men tolker det som at du tror jeg sa at Sony burde kaste ut From Software... og nei. Jeg mente at From Software ikke burde kaste bort tiden sin på å binde seg til å lage Sony/PS eksklusive titler. Ja, Det er From som har laget spillene, men det er Sony som eier Demon's Souls og Bloodborne IP'ene og tviler på at From gidder produsere disse og potensielle nye Sony-eide titler i all fremtid når de heller kan lage sine egne serier på egne premisser som er multiplattform og som drar inn mye mer penger. Det er det beste for studioet selv, fansen og hele spillbransjen uten all denne plattform eksklusive bullshitten.

 

Hvis Sony aldri starter opp noe eget studio som skal stå for disse seriene i fremtiden, så kommer det en dag From Software sier 'nei takk' til å produsere flere oppfølgere for Sony og disse seriene offisielt er døde, og for alt vi vet har det skjedd allerede siden ingen per dags dato faktisk vet om det kommer oppfølgere eller ikke. Alt er spekulasjoner.

 

Jeg sa forresten aldri noe om at jeg forventer at Sony sitt eget potensielle Soulsborne-dedikerte studio skulle greie matche kvaliteten til From Software så vet ikke hvor du fikk det fra - og jeg tror heller ikke de hadde greid det, men det er uansett ikke umulig at de får det til. Det finnes mange eksempler på suksessfulle spillserier opp gjennom tidene som har skiftet både eier, utvikler eller rett og slett bare blitt satt i oppgave hos ett annet innleid studio for å lage en oppfølger som faktisk har blitt like bra eller bedre enn forgjengerne.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Det er heldigvis ikkje alle utgjevarar som tar Ubisoft-metoden og pøser på med nye spel i same serie, kun for namnet sin del. From har hatt enorm suksess med sine IPer i seinare tid, så eg trur ikkje dei er så bekymra for at nye vil selje dårleg fordi det ikkje står Dark Souls eller Bloodborne på coveret. Om noko så er det når det står "FROM SOFTWARE" i teaseren at eit spel blir populært.

 

Dei skal sjølvsagt tene pengar der òg, men basert på det Miyazaki har sagt (som jo er president i From Software) så har dei snarare visjon om å lage nye spel enn å mjølke populære titlar. I tilfellet med Demon's Souls, Dark Souls og Bloodborne er det i tillegg eit spørsmål om kven som eig rettigheitane. From Software vart i tillegg kjøpt opp av Kadokawa i 2014.

 

Står litt greier her: https://gamefaqs.gamespot.com/boards/691087-playstation-4/74947868?page=1

Lenke til kommentar

 

 

Det vil jo være direkte ufint å ikke slippe Bloodborne 2!

 

Hvorfor det? Historien ble avsluttet på en flott måte! Å få servert en tullete og meningsløs oppfølger lik Dark souls II vil bare sverte merkevaren. (Heldigvis reddet de seg flott inn med Dark souls 3 som var kanon)

Fordi det er så bra at jeg har lyst på et til. Og det er ufint å ikke gi meg det jeg vil ha ;-)

 

Og at DS2 er dårlig (jeg har ikke spilt det selv) er ikke noe argument siden DS3 jo er så bra.

Dark souls 2 var det jeg begynte med. Greit å kunne drepe hver fiende 10 ganger for å komme seg videre når jeg var helt uerfaren i den type spill. Du burde prøve det, det er veldig bra. DLC'er finnes også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...