Gå til innhold

SAMLETEST: Spill-PC under 15 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott test, og kult at man faktisk kan få såpass gode komponenter som Digital Impuls, og spesielt Komplett sin, til den prisen!

Men hvorfor har Digital Impuls (9600K) "Svært bra" på prosessorytelse, mens Kompletts (2600X) bare "bra"?

 

Dette er helt klart en test av spill maskiner. Ryzen prossessorene er meget gode allround cpuer, men kommer en del svakere til i spill da enkeltkjerne ytelsen til intel er flere hakk kvassere (de fleste spill bruker som regel én til to kjerner).

 

Ryzen 3 kommer snart med 7nm, noe som vil gi den et skikkelig løft. Jeg håper AMD denne gangen satser hardere mot enkeltkjerne ytelsen istedenfor å bare øke antall kjerner nok en gang

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Komplett virker til å ha en ganske solid maskin, men hvordan er Ryzen 5 2600x sammenlignet med feks. Ryzen 7 2700x? Mange moderne spill krever en god processor. Når man først har 2080 så ville vel sistnevnte være et mer fornuftig valg? Eller er jeg helt på bærtur her?

Hei

 

Ser du på priskalkylen til komplett er det to komponenter jeg råder deg til ikke å endre, da det du får er bra nok og en endring koster deg for mye i forhold til det du får igjen. Det ene er grafikkortet. Det andre er cpu’en. Skal du endre noe, velg heller en litt kraftigere psu. Lykke til med konfigureringen :) og god jul.

Lenke til kommentar

 

Komplett virker til å ha en ganske solid maskin, men hvordan er Ryzen 5 2600x sammenlignet med feks. Ryzen 7 2700x? Mange moderne spill krever en god processor. Når man først har 2080 så ville vel sistnevnte være et mer fornuftig valg? Eller er jeg helt på bærtur her?

Hei

 

Ser du på priskalkylen til komplett er det to komponenter jeg råder deg til ikke å endre, da det du får er bra nok og en endring koster deg for mye i forhold til det du får igjen. Det ene er grafikkortet. Det andre er cpu’en. Skal du endre noe, velg heller en litt kraftigere psu. Lykke til med konfigureringen :) og god jul.

Skal nok ikke kjøpe med det første ;) Var bare nysgjerrig om Ryzen 5 holder stand eller om den vil bottlenecke cpu krevende spill

Lenke til kommentar

Dette er helt klart en test av spill maskiner. Ryzen prossessorene er meget gode allround cpuer, men kommer en del svakere til i spill da enkeltkjerne ytelsen til intel er flere hakk kvassere (de fleste spill bruker som regel én til to kjerner).

 

Ryzen 3 kommer snart med 7nm, noe som vil gi den et skikkelig løft. Jeg håper AMD denne gangen satser hardere mot enkeltkjerne ytelsen istedenfor å bare øke antall kjerner nok en gang

Om bare spill kunne tillate eller være bygd også for alle cores/threads hadde det vært en annen sak, men intel har alltid vært sterkere enn amd i prosessorer :(

Lenke til kommentar

Komplett har laget et bra tilbud. Men de har kanskje spart litt mye på PSUen. RTX 2080 kortet oppgis på komplett sine sider å kreve 650 watt. Synd om en så fin PC kneler under de mest krevende grafiske oppgavene.

 

Hvis det står det så er det direkte feil :)

 

Et RTX 2080 bruker ca 225W, og litt ekstra ved overklokking.

 

CPUen (2600X) bruker rundt 180W ved maks last. Så her kunne man fint byttet ut 2080 med 2080 Ti til og med :)

Lenke til kommentar

Sier litt om de sinnsyke marginene på nvidia-kort når komplett klarer å selge den pakken der til 15 000. Nå som kryptoutvinning for privatpersoner er dødt, går det vel ikke lang tid før vi ser en normalisering av GPU-priser.

Haha de "sinnsyke marginene" på nVidia-kort er det nok ingen andre enn nVidia som ser noe til. Den PC'en er på tilbud, ganske sikker på at det er minusdekning på den der altså...

Lenke til kommentar

[quote name='DuraN' timestamp='1545231202'

Haha de "sinnsyke marginene" på nVidia-kort er det nok ingen andre enn nVidia som ser noe til. Den PC'en er på tilbud, ganske sikker på at det er minusdekning på den der altså...

 

Samme hvem som får pengene, tenker at aksjekursen faller videre etter julehandelen er over. Det må mer til enn en billig skinnjakke og uferdig teknologi for å overbevise entusiastene, heldigvis.

Lenke til kommentar

Enig at i5-8400 burde fått bra. men at den er opprinnelig 20.000 sin PC komplett, skjønner jeg ikke.

Kabinett - 799

PSU - 809

CPU - 2290

Skjermkort - 7499

Hovedkort - 1490

Minne - 1415

SSD - 1145

SUM - 15.447.

 

Windows i tillegg ca 1000, da er det 16.447.

 

Har du allerede en stasjonær PC, med harddisk, kabinett og strøm, så er det vel billigere å kjøpe delene som du trenger ellers? og er du ike interessert i overklokking, så kan du gå ned til Ryzen 2600 (istedetfor 2600X) samt et litt billigere hovedkort, så kan du spare fort 750,- til? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig at i5-8400 burde fått bra. men at den er opprinnelig 20.000 sin PC komplett, skjønner jeg ikke.

Kabinett - 799

PSU - 809

CPU - 2290

Skjermkort - 7499

Hovedkort - 1490

Minne - 1415

SSD - 1145

SUM - 15.447.

 

Windows i tillegg ca 1000, da er det 16.447.

 

Har du allerede en stasjonær PC, med harddisk, kabinett og strøm, så er det vel billigere å kjøpe delene som du trenger ellers? og er du ike interessert i overklokking, så kan du gå ned til Ryzen 2600 (istedetfor 2600X) samt et litt billigere hovedkort, så kan du spare fort 750,- til? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Dette er jo maskiner for folk som ikke har interesse av å.bygge men som vil ha en bra pc som er plug and play og så klart koster det litt ekstra når pcen blir bygd av ett firma, jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...