Gå til innhold

SAMLETEST: Spill-PC under 15 000 kroner


Anbefalte innlegg

 

Enig at i5-8400 burde fått bra. men at den er opprinnelig 20.000 sin PC komplett, skjønner jeg ikke.

Kabinett - 799

PSU - 809

CPU - 2290

Skjermkort - 7499

Hovedkort - 1490

Minne - 1415

SSD - 1145

SUM - 15.447.

 

Windows i tillegg ca 1000, da er det 16.447.

 

Har du allerede en stasjonær PC, med harddisk, kabinett og strøm, så er det vel billigere å kjøpe delene som du trenger ellers? og er du ike interessert i overklokking, så kan du gå ned til Ryzen 2600 (istedetfor 2600X) samt et litt billigere hovedkort, så kan du spare fort 750,- til? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Dette er jo maskiner for folk som ikke har interesse av å.bygge men som vil ha en bra pc som er plug and play og så klart koster det litt ekstra når pcen blir bygd av ett firma, jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Ok, hvis man er villig til å legge ut for arbeidet, så er det jo greitt. Så da betaler man ca 3.500 for jobben og evt service. Garanti har man jo på delene uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt noen problemer med 4K gaming med min Intel i5-8400, så synes denne ihvertfall burde fått "Bra" som score :-) Den holder mer enn nok til gaming etter min erfaring.

Nå har det jo seg slik at høyere oppløsning = flytte eventuell flaskehals fra prosessor til gpu, hadde du holdt deg til 1080p er det stor mulighet for at 8400 ikke hadde klart seg like bra som den gjør i 4k

Lenke til kommentar

Dette er jo maskiner for folk som ikke har interesse av å.bygge men som vil ha en bra pc som er plug and play og så klart koster det litt ekstra når pcen blir bygd av ett firma, jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Tror det han mener er at prisen du betaler for byggingen er noe stiv, sier meg litt enig der, og at 25% ekstra på en PC med deler til 16.000,- er litt i meste laget, spesielt mtp at det ikke går mer enn 1-2 timer i arbeid på en slik maskin.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Har ryzen 2700x å for å være ærlig så er jeg ikke superfornøyd når det gjelder spill ytelse, hadde forventet mer så hadde nok gått for en Intel cpu om jeg hadde kjøpt igjen. f.eks cs go så forskjellen enorm, da hjelper det ikke med et bedre grafikkort.

Lenke til kommentar

ADVARSEL!

Uansett bør man holde sg langt borte fra svenskene og NetOnNet. Dette er det reneste svindelseslkap.

De knuste PC'en min og ville at jeg skulle betale regningen for reparasjon som de sendte meg.

Det tok over tre måneder å få returnert PC'en selv om jeg sa jeg ville betale og hellersaksøke dem i ettertid. LAderen fikk jeg ikke returnert før en ansatt på eget initiativ sendte meg denne. I mellomtiden ga Elkjøp meg en gratis lader da jeg fortalte hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar

 

...

 

Dette er jo maskiner for folk som ikke har interesse av å.bygge men som vil ha en bra pc som er plug and play og så klart koster det litt ekstra når pcen blir bygd av ett firma, jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Jeg vil påstå at det vil bli dyrere hvis maskinen bygges av flere enn ett firma.

At maskinen bygges av ett firma er nok det billigste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilfeldigvis litt flaks at komplett.no hadde tilbud nå. 

Sååååå ikke så veldig rart de andre ikke greide å konkurrere på pris her.

Kampanjepris! Spar 5.000,-

Førpris 19.999,- ink. mva. Kampanjeprisen gjelder til og med 01.01.2019

eller så langt beholdningen rekker.

 

Men god pris er 14999kr. 

For bestiller du og bygger selv. Så blir det 16655 plutselig.

 

1090680.jpg
Svive Luna X750 W Midi Tower
Varenr: 1090680
Selges av: Komplett
50+ stk. på lager.
-+
799,00
799,00
 
993769.jpg
AMD Ryzen 5 2600X Prosessor
Varenr: 993769
Selges av: Komplett
50+ stk. på lager.
-+
2 299,00
2 299,00
 
1112077.jpg
Gainward Geforce RTX 2080 Triple Fan
Varenr: 1112077
Selges av: Komplett
50+ stk. på lager.
-+
7 499,00
7 499,00
 
1080421.jpg
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, Socket-AM4
Varenr: 1080421
Selges av: Komplett
Ikke på lager. 50+ stk. bekreftet sendingsklare 22.des.2018
-+
1 490,00
1 490,00
 
1118558.jpg
Ballistix Sport LT DDR4 16GB
Varenr: 1118558
Selges av: Komplett
50+ stk. på lager.
-+
1 415,00
1 415,00
 
852445.jpg
Microsoft Windows 10 Home 64-bit OEM
Varenr: 852445
Selges av: Komplett
45 stk. på lager.
-+
1 199,00
1 199,00
 
915831.jpg
Corsair TX550M, 550W PSU
Varenr: 915831
Selges av: Komplett
50+ stk. på lager.
-+
809,00
809,00
 
1095350.jpg
Intel 660p 512GB M.2 SSD
Varenr: 1095350
Selges av: Komplett
50+ stk. på lager.
-+
1 145,00
1 145,00
 
 
Estimert frakt:
0,00
 
  • Total sum varer:
  • 16 655,00

 

Lenke til kommentar

Tror det han mener er at prisen du betaler for byggingen er noe stiv, sier meg litt enig der, og at 25% ekstra på en PC med deler til 16.000,- er litt i meste laget, spesielt mtp at det ikke går mer enn 1-2 timer i arbeid på en slik maskin.

Forsåvidt greit nok, men det er fortsatt ikke alle som vil eller kan sette sammen sin egen maskin og da må de betale for det og det er jo da prisen som tas, det går vel uansett med mer tid per maskin enn de 2 timene det tar å bygge den, manuelt arbeid har aldri vært billig.

Lenke til kommentar

 

Enig at i5-8400 burde fått bra. men at den er opprinnelig 20.000 sin PC komplett, skjønner jeg ikke.

Kabinett - 799

PSU - 809

CPU - 2290

Skjermkort - 7499

Hovedkort - 1490

Minne - 1415

SSD - 1145

SUM - 15.447.

 

Windows i tillegg ca 1000, da er det 16.447.

 

Har du allerede en stasjonær PC, med harddisk, kabinett og strøm, så er det vel billigere å kjøpe delene som du trenger ellers? og er du ike interessert i overklokking, så kan du gå ned til Ryzen 2600 (istedetfor 2600X) samt et litt billigere hovedkort, så kan du spare fort 750,- til? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Dette er jo maskiner for folk som ikke har interesse av å.bygge men som vil ha en bra pc som er plug and play og så klart koster det litt ekstra når pcen blir bygd av ett firma, jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Det er ingen selvfølge at det koster ekstra å få den ferdigbygget, logistikkmessig er det mye enklere og dermed billigere å håndtere 1 enhet fremfor 10 små komponenter, så jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Lenke til kommentar

Det er ingen selvfølge at det koster ekstra å få den ferdigbygget, logistikkmessig er det mye enklere og dermed billigere å håndtere 1 enhet fremfor 10 små komponenter, så jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Jo, det er en selvfølge når det er levende folk som setter i sammen pcen, innstallerer OS+programmer og tester maskina så den fungerer før den sendes ut, manuell arbeidskraft koster alltid ekstra.

Dette er pcer som bygges på bestilling hos komplett, det er jo derfor det blant annet står at produksjonstiden er på 4-6 hverdager, dette er ikke maskiner de bare har liggende å slenge inntil noen kjøper de.

Hvorfor prisene er som de er må tas med komplett.

 

Det er som å ha bilen på verksted, det er ikke bare delen du bytter ut som koster penger, det er også en timespris på hvor lang tid jobben tar, så det er timepris+delepris = totalsummen.

Lenke til kommentar

Det er ingen selvfølge at det koster ekstra å få den ferdigbygget, logistikkmessig er det mye enklere og dermed billigere å håndtere 1 enhet fremfor 10 små komponenter, så jeg er usikker på hva du ikke skjønner?

Kjøper man delene enkeltvis (alternativ 1), så henter lagerroboten til Komplett ti enheter som puttes i en eller kanskje to esker (kabinett sendes nok for seg selv) og sendes til kunden. Det blir muligens noen flere linjer på fakturaen.

 

Kjøper man PC'en ferdigbygget (alternativ 2), så må fortsatt lagerroboten til Komplett hente ti enheter, som sikkert manuelt må fraktes til monteringsavdelingen til Komplett. Der må alle pakkene åpnes, og alt må skrus inn i PC'en. Deretter må de installere Windows, teste maskinen, pakke den ned og sende.

 

Skulle de være så heldige å ha en maskin ferdig til sending når bestillingen tikker inn (forutsetter at kunden ikke gjør én endring på spesifikasjonen), så er fortsatt jobben gjort, selv om den er gjort før bestilling.

 

Så hvordan kan alternativ 2 være enklere og billigere å håndtere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøper man delene enkeltvis (alternativ 1), så henter lagerroboten til Komplett ti enheter som puttes i en eller kanskje to esker (kabinett sendes nok for seg selv) og sendes til kunden. Det blir muligens noen flere linjer på fakturaen.

 

Kjøper man PC'en ferdigbygget (alternativ 2), så må fortsatt lagerroboten til Komplett hente ti enheter, som sikkert manuelt må fraktes til monteringsavdelingen til Komplett. Der må alle pakkene åpnes, og alt må skrus inn i PC'en. Deretter må de installere Windows, teste maskinen, pakke den ned og sende.

 

Skulle de være så heldige å ha en maskin ferdig til sending når bestillingen tikker inn (forutsetter at kunden ikke gjør én endring på spesifikasjonen), så er fortsatt jobben gjort, selv om den er gjort før bestilling.

 

Så hvordan kan alternativ 2 være enklere og billigere å håndtere?

Og det er sånn du tror Asus bygger maskinene sine? Det er ikke komplett eller annen nettbutikk som setter sammen en Asus PC, det er dette som er ferdig-pc, ikke disse pc-ene som blir satt sammen etter kundens konfigurasjon.

Det er ekstremt mye billigere å produsere 100000 ferdigbygde pc-er på samlebånd enn å produsere 100000 forskjellige konfigurasjoner etter behov. Det er riktignok også større risiko da man risikerer å sitte igjen med varer man ikke får solgt og derfor vil ikke dette lønne seg for en liten bedrift som Komplett.

Dette gjelder alt som handles, jo større partier og jo færre transaksjoner jo lavere blir prisen, du kunne jo f.eks. prøvd å kjøpe en bil i deler og se hvor billig det blir å sette den sammen selv.

 

Det er ikke tvil om det nøyaktige scenarioet du har beskrevet i dine alternativer, men det var selvfølgelig ikke det jeg mente, at det blir billigere ved å legge til ekstra manuelt arbeid hos grossisten.

Endret av TheBellows
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...