Gå til innhold

TEST: Xiaomi Pocophone F1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei men er det kun pris som betyr noe? Ville selv vurdert Xiomi m8 eller Mi MIX3 istedenfor, når ingen av disse selges hjelper det lite med den er billig. 64 GB er ikke mye til oppdatering apper, musikk og film.

Huawei har laget egne minnekort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei men er det kun pris som betyr noe? Ville selv vurdert Xiomi m8 eller Mi MIX3 istedenfor, når ingen av disse selges hjelper det lite med den er billig. 64 GB er ikke mye til oppdatering apper, musikk og film.

Huawei har laget egne minnekort.

 

Den har da støtte for lagringsutvidelse:

microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)

 

 

EDIT:

 

På tide å snart få se litt flere android 9 mobiler i markedet snart?

Endret av G
Lenke til kommentar

Som en før meg har nevnt. Mi 8 fra Xiaomi er vel topp modellen ikke den dere har testet. Har prosessoren dere savnet å mye mer . Global Version Xiaomi Mi 8 6GB 128GB Snapdragon 845 Octa Core 6.21" 1080P AMOLED Full Screen Smartphone Dual Camera 20MP CE FCC

++..tar også mye bedre bilder

Mi 8 har samme prosessor som Pocophone.

Men den har Oled skjerm som største pluss, samt at den er i glass så føles mere premium.

Negative er at den mangler headphone jack, mangler minnekortstøtte og har mindre batteri enn Pocophone.

 

Dem kjører nøyaktig samme software.

 

Får den fra 3400kr i Kina (Pocophone koster vel rundt 2900kr)

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Install Google Camera 6.1 og få Pocophone F1 til at tage langt bedre billeder - især i dårligt lys.

 

Pocophones F1 kamera software er desværre ikke færdigudviklet og giver generelt MEGET DÅRLIGE BILLEDER, især i svagt lys.

 

Ingen kan fortælle os hvornår Pocophone vil få deres egen kamerasoftware til at virke optimalt.

 

HELDIGVIS kan vi allerede nu downloade og installer Google Kamera software 6.1 (som er fra Google egen smartphone Pixel 3)

 

Denne software virker perfekt med Pocophone F1, da de benytter samme kernel. (også fælles med Xiaomo mi8)

 

 

Jeg har testet flere hackede Google camera versioner til Pocophone F1.

 

Denne kamera applikation er garanteret stabil og den tager fantastiske skarpe billeder med mange flere detaljer, selv i dårlig belysning.

 

ENESTE FEJL er, at slowmotion ikke fungere. Zoom har måske en bug, hvor man skal til galleri for igen at tage nyt billede.

 

Denne lille fejl opvejes klart af den utrolige billedkvalitet man får i bytte - og slowmotion findes jo også i standard kameraet.

 

 

Bogmærk venligst XDA linket og tjek selv for nyere G - camera versioner senere .

 

Læg mærke til de nye ekstra funktioner som G-camera tilbyder;

 

Lens som benytter AI teknologien Artificial Intelligence (intelligent genkendelse af objekter, tekst mm) og så min egen nye favorit; Photo Sphere (multi-billedesammensætning som et gammelt fiskeøje objektiv). Det fungere perfekt og er virkeligt genialt!

 

Photo Sphere skal bruge nogle sekunder til at sætte billedet sammen, hvorefter de enkelte optagelser fremstår som eet samlet billede i galleriet.

 

Man kan se fotoet med VR (Virtuel Reality) briller eller bare se det som et normalt foto og bevæge sig rundt i billedet ved hjælp af fingrene som i Google Street Map

 

Direkte link til download af nyeste stabile Google Kamera application:

 

https://drive.google.com/file/d/1irMIkSXJx6pfJ_ADNUClRUWLDID3DGln/view

 

XDA forum tråd:

 

https://www.google.dk/amp/s/forum.xda-developers.com/poco-f1/themes/google-camera-6-1-root-vs-pocophones-t3856500/amp/

 

Installationsguide på YouTube:

 

https://youtu.be/cfaUgpqJljg

 

Foto sammenligning, Pocophone camera versus G-camera på YouTube:

 

https://youtu.be/psWg1z18uQU

 

Så mangler vi kun, at Xiaomo får løst software problemet med tastaturet som desværre har touch og lag problemer i venstre side af tasturet.

 

SwiftKey tastatur har det mindste touch/lag problem, mens G-board tastaturet er meget svær at bruge især hvis man taster hurtigt. Vibration OFF HJÆLPER lidt på problemet.

 

Det er en kendt softwarefejl som Xiaomi arbejder på at løse hurtigst muligt.

 

 

Og mens jeg husker det. Gør dig selv en tjeneste og giv din Pocophone et bedre look med folie fra Gadgetshieldz. De benytter uden tvivl den bedste 3D kvalitets folie på markedet. Jeg har valgt sort carbon kulfiber. men alle designtyper kan bestilles, også trælook. Pasformen bliver 100% præcis med brug af lidt varme i kanterne. Det føles og ser ud som ægte kulfiber.

 

Prisen er kun ca 8 US dollars leveret. Det anbefales helt klart, da det giver telefonen personlighed og high-end look

 

https://www.gadgetshieldz.com/xiaomi-poco-f1-skins-decals-wraps.html

Endret av VisitBulgaria
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det bør også nevnes i testen at Poco har liquid cooling system og en lynrask face unlock, som er langt mer avansert enn den man som er i en oneplus 6.

Syns du oneplus 6 sin face unlock fungerer dårlig/tregt?

Mulig poco sin er mer avansert, men syns fortsatt oneplus sin er veldig god i forhold til et par andre jeg har testet. Låst opp med hodeplagg før jeg rekker å se lockscreen.

Lenke til kommentar

Syns du oneplus 6 sin face unlock fungerer dårlig/tregt?

Mulig poco sin er mer avansert, men syns fortsatt oneplus sin er veldig god i forhold til et par andre jeg har testet. Låst opp med hodeplagg før jeg rekker å se lockscreen.

 

Er vel ingen som slår Oneplus når det gjelder å ha rask face unlock, men det er jo kjent at man kan lure den siden den bare benytter kamera. Mens Pocophone har en infrarød sensor for å gjøre face unlock sikrere. Det er alikevell ikke like sikkert som f.eks iPhone, men siden man har fingersensoren til vipps\bank\betaling så er det ikke nødvendig å ha det like sikkert heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...