Gå til innhold

Snart kan det bli vanskeligere å dele Spotify-abonnementene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Det der blir en veldig gråsone...

"Familytree" vs "Slektstre"

 

Relative = Slektning

Family member = Mor/Far, Far/Mor og barn.

 

Når barnet/barna fyller 18år og flytter ut så er dem fortsatt ditt/dine barn og en del av familien, selv om dem nå er myndig.

 

Men jeg forstår skille når dem igjen starter sin egen familie, som gjør at dem kan skaffe seg sitt eget familiebonnement.

 

En annen ting er skillsmisse.

"50/50"-familier der barnet/barna bor 50% hos mor og 50% hos far.

For på den måten så kan jo barn ha 2stk. kontoer på Spotify, der en er gjennom mor og den andre gjennom far.

 

Eller er det hugget i stein som artikkelen sier at det går på at alle i familien må dele adresse for at det skal telle som en familie.

 

Smutthullet blir da i så tilfellet "bofelleskap" der venner prøver seg med å stifte et familieabonnement.

Det blir jo litt feil, men på den annen side så er det ingen som kan styre/forhindre at om Ola Normann skaffer seg et Spotify-Premium abonnement.

Og at han gir dem han bor ilag med tilgang til å velge hvilken musikk dem skal høre på til en hver tid.

For da deler han jo i praksis abonnementet sitt med andre, selv om det er et abonnement beregnet på en enkelt person.

 

Men det samme kan jo på sett og vis argumenteres med når det kommer til NRK-lisensen.

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes vel en eller annen app som gir deg falsk GPS posisjon?

På Android, ja. 

 

Det er lett for utviklere å sjekke om lokasjonen er en mock (falsk) eller om den er genuin.

Det eneste unntaket er når folk har rootet telefonen og spoofingen av posisjon skjer på system-nivå.

 

Uansett er det irrelevant, Spotify kan ikke begrense tilgang på tjenesten etter hvorvidt du er villig til å gi fra deg posisjonen din. Det er et latterlig grovt brudd på GDPR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Finnes vel en eller annen app som gir deg falsk GPS posisjon?

På Android, ja. 

 

Det er lett for utviklere å sjekke om lokasjonen er en mock (falsk) eller om den er genuin.

Det eneste unntaket er når folk har rootet telefonen og spoofingen av posisjon skjer på system-nivå.

 

Uansett er det irrelevant, Spotify kan ikke begrense tilgang på tjenesten etter hvorvidt du er villig til å gi fra deg posisjonen din. Det er et latterlig grovt brudd på GDPR.

Nei, det er nødvendigvis ikke lett for utviklerene å se.

Og man slipper å roote mobilen for det.. Er eget valg i utviklerinnstillingene for dette om man har en app.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Spotify i alle år, og liker det godt.
Betalt har jeg hele veien også.
Gikk til familieabonnement når det kom, alle likte det godt, min kone, mine foreldre og jeg.

Men så gikk de over til det med lik adresse, og vi flyttet over til Apple Music som jeg ikke liker nevneverdig godt.

Mine godt voksne foreldre vil rett og slett ikke bruke kortinformasjonen sin på nettjenester, og siden jeg kan ha familiedeling på alt med Apple, programmer, musikk og skylagring, så blir det standarden nå.

Personlig skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake til spotify, men det blir det nok ikke med det første.

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er nødvendigvis ikke lett for utviklerene å se.

Og man slipper å roote mobilen for det.. Er eget valg i utviklerinnstillingene for dette om man har en app.

 

https://stackoverflow.com/questions/6880232/disable-check-for-mock-location-prevent-gps-spoofing

 

Jo, det er det såvisst.

 

Mocking gjennom utvikler-innstillingene er MENT å være transparent. Det er MENINGEN at det skal synes for andre apps.  

 

Det tar meg to minutter å skrive en sjekk for slik lokasjon-mocking.

 

Hilsen, en Android-utvikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...