Gå til innhold

Nå skal frivillige Tesla-eiere hjelpe forhandlerne få unna nye biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg skulle kjøpt meg en Tesla ville jeg vært veldig glad for å få en gjennomgang av bilen med en erfaren eier.

Helt enig. Dette er et bra triks, hvor du snakker med faktiske folk som vet hvordan bilen oppfører seg i sludd, når det vanligvis er ledig på ladestasjoner osv osv...

 

Spørsmålet er bare om han får gratis hjelp fra Tesla-eiere, og om han gir dem en gulrot for det? Har han nok superstjerne-status til at en loddtrekning om Musk-middag er tilstrekkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med de 500 brukte Teslaene på Finn.no, nytter ikke bare kjøpe nytt for å hjelpe Tesla, tenk på alle de stakkars bileierene som ikke blir kvitt de dyre bilene sine, de trenger hjelp.

 

Har vært behjelpelig med å kjøpe en av de:) Og med tanke på hvor lenge (les:kort) bilene ligger på nett, tror jeg ikke du skal være så veldig bekymret. Stort sett alle bilene jeg så på ble merket som solgt i løpet av et par uker. Milevis unna det jeg selv har opplevd når jeg har solgt fossiler

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med de 500 brukte Teslaene på Finn.no, nytter ikke bare kjøpe nytt for å hjelpe Tesla, tenk på alle de stakkars bileierene som ikke blir kvitt de dyre bilene sine, de trenger hjelp.

Forventer du at det ikke skal være noen brukte Tesla til salgs på finn?

 

Det selges ca like mye Tesla i Norge som f.eks Audi, og der det er 478 Tesla på finn, så er det 4766 Audi. Selv om man begrenser seg til årsmodell 2017 og senere (Audi har jo vært på markedet en del lengre enn Tesla), så er det da 148 stk Tesla på finn mens det er 513 Audi. Det er altså relativt få Tesla på finn, som kan tyde på at de omsettes fort.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet.

Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396

Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet.

Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396

Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre.

Hmn. Hvorfor er det ingen bilder av interiøret?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet.

Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396

Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre.

 

Enig i at Tesla er dyre brukt, men den er ihvertfall ikke 100k over ny pris. S75D starter på 640000, og denne har for eksempel 7 seter (32000), dyrere felger (32000), autopilot (40000), vinterhjul (25000), premium interiør (26000) så totalt sett ca. 825000 ny.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at Tesla er dyre brukt, men den er ihvertfall ikke 100k over ny pris. S75D starter på 640000, og denne har for eksempel 7 seter (32000), dyrere felger (32000), autopilot (40000), vinterhjul (25000), premium interiør (26000) så totalt sett ca. 825000 ny.

Nå finnes det jo mere fornuftig priset model S:

 

Tesla Model S

Tesla Model S P85+ Performance 21"/ Tech / Skinn / Luft /Pano 2013, 30 800 km, kr 469 000,-

 

Faktisk får man model X ca samme pris som model S til 700k.

Tesla Model X

Tesla Model X 75D 4WD 6-s 2017, 46 400 km, kr 695 000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...