Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd med knappene, fysiske good old tech knapper er best :-).

 

Ser det er 2 hull i dekselet bak, hva brukes de til?

 

Likte ikke at de har fjernet Jack 3.5mm kontakten, den tar så lite plass og øker fleksibilitet såpass at det er tullete å ikke ha den med.

 

Til slutt, Quickcharge 4+, det er noe heftige greier, klarer den å utnytte dette? Lader den med betydelig høyere kraft enn feks Samsung S7 med Quickcharge 2?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd med knappene, fysiske good old tech knapper er best :-).

 

Ser det er 2 hull i dekselet bak, hva brukes de til?

 

Likte ikke at de har fjernet Jack 3.5mm kontakten, den tar så lite plass og øker fleksibilitet såpass at det er tullete å ikke ha den med.

 

Til slutt, Quickcharge 4+, det er noe heftige greier, klarer den å utnytte dette? Lader den med betydelig høyere kraft enn feks Samsung S7 med Quickcharge 2?

 

Hei!

 

Hullene bak er til to mikrofoner (ett nede, ett til høyre for hovedkameraet) og laserfokusen (til venstre for hovedkameraet).

 

Per i dag er det få om ingen telefoner som benytter Quick Charge 4+ rett ut av boksen, og U12+ leveres med en Quick Charge 3-lader. Likevel, også denne er langt raskere enn Quick Charge 2 :-)

 

– Torstein

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert en bra telefon, men med HTCs økonomiske problemer og kraftige nedbemanning har jeg min store tvil på om de vil følge opp oppgraderinger på HTC U12+.

HTC U11+ som ble tilgjengelig i januar i år har ikke fått sikkerhetsoppgraderinger, eller noen andre, etter 1.desember 2017. Når en utfordrer HTCs kundeservice om dette så er deres svar; 'Vet ikke'.

Å bygge kundelojalitet krever at produsenter følger opp deres allerede lanserte produkter, Her svikter HTC totalt etter min erfaring. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt "Anbefalt" når man får en langt bedre telefon til samme pris. Tenker at man anbefaler ett produkt i hver kategori, og om kategorien her er pris, kamerakvalitet, prosessorhastighet etc, så vinner vel likevel P20 pro om jeg leser teksten rett..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt "Anbefalt" når man får en langt bedre telefon til samme pris. Tenker at man anbefaler ett produkt i hver kategori, og om kategorien her er pris, kamerakvalitet, prosessorhastighet etc, så vinner vel likevel P20 pro om jeg leser teksten rett..?

 

Hei!

 

Jeg forstår tankegangen din, men her på Tek har vi alltid anbefalt en rekke ulike produkter i hvert års portefølje, med en rekke ulike «pakker» av egenskaper. Huawei P20 Pro er kanskje et hakk over U12+ på totalpakken, men denne pakken mangler flere viktige bestanddeler U12+ tross alt har (og vice versa, selvfølgelig).

 

Eksempelvis tar U12+ langt mer korrekte bilder enn P20 Pro, som har en tendens til å dra farger og kontrast veldig langt pga. AI-funksjonaliteten (vi så samme tendenser i Honor 10-testen). U12+ er også helt unik med klemmefunksjonaliteten (som virkelig er en utrolig flott funksjon, prøv det i butikk!), og har dessuten det muligens råeste lydsystemet du får i en mobiltelefon akkurat nå.

 

Bunnlinja: vi anbefaler mange mobiler hvert år, slik at alle skal ha forskjellige sammensetninger som faller dem i smak å velge mellom :-)

 

– Torstein

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg fikk lyst til å tørke støv av den forkrommede stålplata som roterer ...

 

Hei!

 

Haha, ja, det har undertegnede prøvd mange ganger, men fra den vinkelen vi filmer plata er det nesten umulig å fjerne synligheten av støv. Rett ovenifra ser plata mye renere ut!

 

– Torstein

 

PS: Det æ'kke noe stål der gitt! Bare plast og litt enkel elektronikk :-)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg forstår tankegangen din, men her på Tek har vi alltid anbefalt en rekke ulike produkter i hvert års portefølje, med en rekke ulike «pakker» av egenskaper. Huawei P20 Pro er kanskje et hakk over U12+ på totalpakken, men denne pakken mangler flere viktige bestanddeler U12+ tross alt har (og vice versa, selvfølgelig).

 

Eksempelvis tar U12+ langt mer korrekte bilder enn P20 Pro, som har en tendens til å dra farger og kontrast veldig langt pga. AI-funksjonaliteten (vi så samme tendenser i Honor 10-testen). U12+ er også helt unik med klemmefunksjonaliteten (som virkelig er en utrolig flott funksjon, prøv det i butikk!), og har dessuten det muligens råeste lydsystemet du får i en mobiltelefon akkurat nå.

 

Bunnlinja: vi anbefaler mange mobiler hvert år, slik at alle skal ha forskjellige sammensetninger som faller dem i smak å velge mellom :-)

 

– Torstein

Takk for forklaring.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig at HTC lager gode telefoner, det som er synd er at de ikke har peiling på hva sikkerhetsoppdateringer er. Jeg kommer aldri til å kjøpe HTC mer pga. dette, eller anbefale HTC til venner og kjente. Jeg har en U11 som liksom var toppmodellen i fjor, skal innrømme at HTC var ganske «raske» med å oppdatere til Android 8.0, men der stoppet det.

 

Det er ikke kommet en eneste sikkerhetsoppdatering siden Android 8.0 ble utgitt av dem i januar og den siste er fra november 2017. Madamen som vasser rundt med en Galaxy S6, fikk juni sikkerhetsoppdatering for ikke lenge siden. Nei HTC, dette er altfor dårlig, never, ever again HTC.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt U12+ i en måned og det er en fantastisk telefon! Som nevnt er kameraet utrolig bra, men det beste for meg er lyden og earbudsa som følger med. En nytelse å høre på musikk. Lyden på filmopptak blir også villt bra! De innebygde høytalerne spiller også høyt og klart. Skjermen er nydelig selv om det er ikke er LCD og programvaren smooth og kjapp. Men Edge sense har jeg skrudd av fordi følsomheten var altfor stor og de blå prikkene som dukket opp ble et irritasjonsmoment. Volumknappene er også litt irriterende, men har blitt vant til de og de funker greit. Hjemknappen er faktisk litt deilig(!) å trykke på. Jeg er alt i alt svært fornøyd med kjøpet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

Årsaken til at mobilprodusenter ikke ønsker fysiske knapper er fordi de skaper mer problemer generelt.

 

Fysiske knapper skaper ofte mye krøll i form av feil som oppstår på mobilen.

 

Personlig syns jeg denne løsningen virker bedre enn ikke noen fysiske knapper overhode.

Lenke til kommentar

Hei Torstein!

 

Godt å lese en test hvor man faktisk har ventet på oppdateringen.

 

Jeg synes dog at du begynner artikkelen på en merkelig måte.

HTC har da på ingen måte vært en versting i klassen når det gjelder "bloatware" og fortjener ikke denne beskrivelsen. Helt siden HTC 10 (2016) har HTC vært ganske strippet.

Man tvinges heller ikke til å bruke TouchPal-tastaturet. Jeg har selv brukt SwiftKey på mine HTC-mobiler i en årrekke. Blinkfeed ligger helt til siden hos meg (på den andre siden av hjemskjermen) og det er sjelden at jeg ved et uhell snubler borti den. Plager meg ikke nevneverdig, men skulle gjerne ha skrudd den av.

 

 

Mvh

Kjetil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Undertegnede, med herrehender i kompaktstørrelse (ja, vi har målt i redaksjonen!), feller en tåre ved avgjørelsen. At rammene langs langsidene er veldig små og at rammene både oppe og nede er redusert kraftig hjelper selvsagt noe, men dette er likevel ikke en enhåndstelefon for kvinner og mindre herremenn.

 

Flott at slikt tas tak i :thumbup:

Lenke til kommentar

Sikkert en bra telefon, men med HTCs økonomiske problemer og kraftige nedbemanning har jeg min store tvil på om de vil følge opp oppgraderinger på HTC U12+.

HTC U11+ som ble tilgjengelig i januar i år har ikke fått sikkerhetsoppgraderinger, eller noen andre, etter 1.desember 2017. Når en utfordrer HTCs kundeservice om dette så er deres svar; 'Vet ikke'.

Å bygge kundelojalitet krever at produsenter følger opp deres allerede lanserte produkter, Her svikter HTC totalt etter min erfaring. 

 

Jeg har en HTC 11 live og den oppdateres hver måned

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat

 

Undertegnede, med herrehender i kompaktstørrelse (ja, vi har målt i redaksjonen!), feller en tåre ved avgjørelsen. At rammene langs langsidene er veldig små og at rammene både oppe og nede er redusert kraftig hjelper selvsagt noe, men dette er likevel ikke en enhåndstelefon for kvinner og mindre herremenn.

Flott at slikt tas tak i :thumbup:

 

Likevel så forteller resten av teksten at dette er en glimrende enhåndstelefon, også for oss med små hender, nettopp pga. klemmefunksjonaliteten.

 

"De har uansett aldri vært de beste på hverken stabilitet eller raske oppdateringer, men det første virker de i alle fall å få dreisen på med U12+."

 

Mulig dette har blitt status i det siste, pga at de sliter litt med for dårlig salg i forhold til glimrende, men noe dyre produkter. Min HTC fikk som regel oppdateringer som de aller første, foruten rene pixel-telefoner, altså de med "stock" Android. Nå er jeg riktignok på min andre LG (G4 og nå V30) etter HTC One, så mulig jeg ikke har fulgt godt nok med.

 

"Det kommer ingen «vanlig» HTC U12. U12+ er den eneste toppmodellen fra HTC i år, noe selskapet begrunner med at de aller fleste uansett gikk for den større modellen da de i fjor lanserte både U11 og U11+."

 

Helt glimrende egentlig. Med så like navn og beskrivelser, var det vanskelig å velge hvilken man egentlig burde kjøpe. Nå er det valget blitt veldig enkelt. Og tror det for HTC sin del er greit å ikke ha for mange modeller, men ha et lite utvalg i forskjellige priskategorier.

 

"...og trykksensitive knapper er helt meningsløst"

 

Har ikke testet selv, men som det skrives, dette er nok bare snakk om å venne seg til. 

 

"HTC selv hevder knappene gjør det lettere å vannsikre telefonen, men vi har da vitterlig sett hundrevis av andre vanntette mobiler som ikke har noe problem med å vannsikre også fysiske knapper."

 

Slik jeg leser og tolker det, har de ikke hevdet at det er umulig. Men det gjør det enklere, da det er steder der vann kan trenge inn, og pakninger har det med å tørke ut og bli slitt og skadet etter endel bruk. IP68-sertifisering og at de benytter uttrykket "vanntett" er vel egentlig med på å bekrefte påstanden dems.

 

Selv om jeg "nylig" kjøpte meg en LG V30 som jeg er storfornøyd med, så fristet denne, til tross for det som skrives om, at den er uten trådløs lading og at den har kuttet ut både minijacken og overgangen. Men det faktum V30en er så ny, og at jeg har blitt glad i trådløs lader, såpass at jeg nylig kjøpte en powerbank med trådløs lading, gjør at jeg skal besinne meg litt. Men dægger'n, den fristet.

 

Og det mest pga funksjoner og omtalen, ikke utseendet. Glass med mye refleksjoner blir vel mye "bling" for min sak, selv om det kan se pent ut med de riktige fargene og dyp refleksjon med fargespill. Men med glass foran, bak, og alle andre steder, så blir "kondomdrakt" i form av gjennomsiktig deksel, bortimot obligatorisk. Ihvertfall godt at HTC legger det ved.

 

Men må ihvertfall sjekke den ut, om jeg finner noen som selger den over disk. Spesielt den sorte, for å se om den blir passe bling for min del...

 

Undertegnede, med herrehender i kompaktstørrelse (ja, vi har målt i redaksjonen!), feller en tåre ved avgjørelsen. At rammene langs langsidene er veldig små og at rammene både oppe og nede er redusert kraftig hjelper selvsagt noe, men dette er likevel ikke en enhåndstelefon for kvinner og mindre herremenn.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Hei Torstein!

 

Godt å lese en test hvor man faktisk har ventet på oppdateringen.

 

Jeg synes dog at du begynner artikkelen på en merkelig måte.

HTC har da på ingen måte vært en versting i klassen når det gjelder "bloatware" og fortjener ikke denne beskrivelsen. Helt siden HTC 10 (2016) har HTC vært ganske strippet.

Man tvinges heller ikke til å bruke TouchPal-tastaturet. Jeg har selv brukt SwiftKey på mine HTC-mobiler i en årrekke. Blinkfeed ligger helt til siden hos meg (på den andre siden av hjemskjermen) og det er sjelden at jeg ved et uhell snubler borti den. Plager meg ikke nevneverdig, men skulle gjerne ha skrudd den av.

 

 

Mvh

Kjetil

Jeg tenkte akkurat det samme. Dette med "bloatware" har jo HTC de siste hovedutgivelsene tvert imot vært et foregangsforetak - og vel vært den mobilen som har vært nærmest en ren Android-versjon som man kommer. Iallfall i forhold til de andre aktørene, med unntak av Googles egne telefoner. Det står også at de er dårlig på oppdateringer - det er ikke min erfaring. Det er noen år siden HTC gikk og ut sa at de, på flaggskipmodellene sine, skulle sende oppdateringer innenfor en viss tid etter at Google slipper nye versjoner - og være blant de beste der. Og her på jobb er jeg alltid den første som får ny Android-versjon, mens de med Samsung f.eks. bare skuler stygt på meg. Stabiliteten står det også at HTC aldri har vært blant de beste på... Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen - det er jo en av grunnene til at jeg sverger til HTC. Da vet jeg hva jeg får, kvalitet og stabilitet. Det skal riktignok sies at HTC har en del billigere telefoner hvor stabiliteten ikke har vært det beste, men nå snakker jeg om toppmodellene de siste årene. Jeg har hatt alle (har nå HTC U11) og er strålende fornøyd. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...