Gå til innhold

Tester ut Facebook-grupper du må betale for


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er helt supert. Jeg driver flere større grupper, blant annet en med 53.000 medlemmer i skrivende dato, det er selvfølgelig frivillig, men det er jo blitt nesten en deltidsjobb. Men her gjelder det å ikke være grådig, jeg kommer til å gi tilbake til medlemmene i form av eksklusive tilbud og rabattkoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spår at dette kommer til å floppe. Det vil være alt for mange som vil prøve seg på å sette opp sider for å ikke nevne scammere som vil gjøre enda mer for å sette opp kopisider av det som kan være gode sider for å snylte til seg penger.

For andre så vil det være for mange som heller vil ha ett fritt forum hvor man kan dele og prate fritt. Ja det krever mer gjensidig respekt mellom brukerne, men for å si det slik så ble jeg nylig medlem på et par dedikerte tech sider og har ikke opplevd annet en høflighet og hjelpsomhet siden dag 1, og sidene har alt fra rundt 20 000 brukere til flere hundre tusen brukere fordelt over hele verden. Sier ikke at alle sidene er det, men for å komme med godt nok innhold så krever det litt og er det noen populære temaer så krever det en del moderatorer og det vil bli vanskeligere å kontrollere alt. Det er jo basisen for noe av problematikken facebook har i dag selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det vel bare å la være å bli med i slike grupper....Og den dagen jeg må betale for face er det takk for meg

Det ligger mye arbeid bak en gruppe med over 10.000 medlemmer. I min gruppe snakker vi neppe om mer enn 5kr, en symbolsk sum.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"At det koster vil på den ene siden kunne føre til en følelse av eksklusivitet, og inntekten kan frigjøre tid for gruppeeierne som da får muligheten til å produsere mer og bedre innhold."

 

Mulig jeg kun er medlem av noen sære typer grupper, men der er det medlemmene som lager innholdet, mens administratorene administrerer gruppene. Admin lager selvfølgelig innhold også, men det blir veldig lite i forhold til hva medlemmene bidrar med.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar

 

Da er det vel bare å la være å bli med i slike grupper....Og den dagen jeg må betale for face er det takk for meg

Det ligger mye arbeid bak en gruppe med over 10.000 medlemmer. I min gruppe snakker vi neppe om mer enn 5kr, en symbolsk sum.

Fullstendig tåpelig, Det blir ikke en symbolsk sum om noen får inn 10.000kr x 5 i mnd.

 

Da lurer jeg virkelig på hvordan 5 stk greier å holde orden på en gruppe med 130k meflemmer jeg er i, uten å engang tenke på å ta seg betalt.

 

Nei det blir ingen symbolsk sum hvis store grupper med noen få admins skal få inn flere tusen i mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fullstendig tåpelig, Det blir ikke en symbolsk sum om noen får inn 10.000kr x 5 i mnd.

 

Da lurer jeg virkelig på hvordan 5 stk greier å holde orden på en gruppe med 130k meflemmer jeg er i, uten å engang tenke på å ta seg betalt.

 

Nei det blir ingen symbolsk sum hvis store grupper med noen få admins skal få inn flere tusen i mnd.

I min gruppe er vi 15 admins og over 50.000 medlemmer.

Det blir en symbolsk sum per medlem, per år. Fordelt på admins vil dette bli en liten sideinntekt. Det vil bli et bedre tilbud i gruppen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da er det vel bare å la være å bli med i slike grupper....Og den dagen jeg må betale for face er det takk for meg

Det ligger mye arbeid bak en gruppe med over 10.000 medlemmer. I min gruppe snakker vi neppe om mer enn 5kr, en symbolsk sum.

Da hadde du sluppet meg som medlem................og forhåpentligvis alle de 10 000 andre også......tror neppe du har så mye utgifter på det.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...