Gå til innhold

TEST: Oculus Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med oss som bruker briller... Noe vr headset som funker bra til oss?

 

Vive pro er uten tvil den beste for de med briller. Både fordi den er ufattelig lett å ta på for de med briller, men også fordi du kan justere lengden fra linsene til øynene, som gir rikelig plass til de med briller. Vive pro er derimot det dyreste VR headsettet, så det er bare om du har god råd.

Lenke til kommentar

Hva hvis man i stedet for å ha en datamaskin på hodet kun har to skjermer og streamer bilder fra en kraftig stasjonær pc/konsoll?

 

Det setter noen morsomme krav til nettverkslinken fra maskin til headset men det gjør det enklere å for eksempel oppgradere ytelsen til systemet ved at du har en ordinær maskin i ene enden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hvis man i stedet for å ha en datamaskin på hodet kun har to skjermer og streamer bilder fra en kraftig stasjonær pc/konsoll?

 

Det setter noen morsomme krav til nettverkslinken fra maskin til headset men det gjør det enklere å for eksempel oppgradere ytelsen til systemet ved at du har en ordinær maskin i ene enden..

 

Du har akkurat beskrevet en Oculus Rift ( eller Vive ) med TPCast. https://www.tpcastvr.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan løses nærsynthet og langsynthet når en får informasjonen så tett på øyet?

 

Linsene i headsettet sørger for at fokus avstanden for øynene dine er lenger vekk. Jeg vet ikke nøyaktig hvor langt men det ødelegger for folk med over 2- i brillestyrke ihvertfall.

 

Jeg har Oculus Rift og må bruke linser fordi hodet mitt er for bredt til at brillene passer. Gear VR for samsung telefoner (også lagd av Oculus ) har "fokus" hjul som lar deg kompensere for briller så jeg er litt skuffet Oculus Go ikke har dette.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fortsatt på hvordan dette blir "bedre" ohg "billigere" enn å putte mobilen din inn i et VR brille skall.

At du slipper å betale for både en dyr mobil og gjøre stegene med å tørke av en fettete skjerm, plassere mobilen i VR brillene som overoppheter etter kort tid. Også greit at du slipper å okkupere mobilen når du bruker et dedikert VR sett som Go hvor alt er innebygget, inkludert lyd.

 

Så ja den er mer praktisk i bruk og billigere når du ikke trenger å kjøpe telefon pluss et skall som GearVR. Sikkert også en god del bedre enn alle de ørten tusen variantene av dårlig cardbord VR man får på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer fortsatt på hvordan dette blir "bedre" ohg "billigere" enn å putte mobilen din inn i et VR brille skall.

 

At du slipper å betale for både en dyr mobil og gjøre stegene med å tørke av en fettete skjerm, plassere mobilen i VR brillene som overoppheter etter kort tid. Også greit at du slipper å okkupere mobilen når du bruker et dedikert VR sett som Go hvor alt er innebygget, inkludert lyd.

 

Så ja den er mer praktisk i bruk og billigere når du ikke trenger å kjøpe telefon pluss et skall som GearVR. Sikkert også en god del bedre enn alle de ørten tusen variantene av dårlig cardbord VR man får på Clas Ohlson.

Ro ned, fanboy.

 

Homido V2 f.eks. er ingen cardboard. Jeg har den, og tørker du aldri av mobilen din til vanlig? Hva er så jævla problematisk med å tørke av den før du putter den i VR brillene? Jeg har aldri merket overoppheting og har jævlig mye bedre batteritid enn denne Go driten. Bedre ytelse også. Mobil må jeg ha uansett, da kan jeg like godt bruke den.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer fortsatt på hvordan dette blir "bedre" ohg "billigere" enn å putte mobilen din inn i et VR brille skall.

At du slipper å betale for både en dyr mobil og gjøre stegene med å tørke av en fettete skjerm, plassere mobilen i VR brillene som overoppheter etter kort tid. Også greit at du slipper å okkupere mobilen når du bruker et dedikert VR sett som Go hvor alt er innebygget, inkludert lyd.

 

Så ja den er mer praktisk i bruk og billigere når du ikke trenger å kjøpe telefon pluss et skall som GearVR. Sikkert også en god del bedre enn alle de ørten tusen variantene av dårlig cardbord VR man får på Clas Ohlson.

Ro ned, fanboy.

 

Homido V2 f.eks. er ingen cardboard. Jeg har den, og tørker du aldri av mobilen din til vanlig? Hva er så jævla problematisk med å tørke av den før du putter den i VR brillene? Jeg har aldri merket overoppheting og har jævlig mye bedre batteritid enn denne Go driten. Bedre ytelse også. Mobil må jeg ha uansett, da kan jeg like godt bruke den.

 

Så flott, da har du en løsning som fungerer for deg :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...