Gå til innhold

Valve kjøper Firewatch-studioet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke det mest spennende oppkjøpet. Firewatch var tre timer med søvndyssende gåing. Studioet er vel også smått upopulært etter håndteringen deres av Pewdiepie.

 

Firewatch solgte svært bra, og har både gode presse og brukerreviews over hele fjøla. Helt ok å ikke like walking simulators, mange som ikke gjør det. Men spillet var en stor suksess i sin målgruppe. Tipper dette er en gruppe gamere som driter i Pewdiepie og SJW-jamring (fra begge sider av gjerdet) :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Joda, det funker, men har svært tøff konkurranse fra konsoller. Gamer masse på pcen, men den står på kontoret og har mus, tastatur og joystick. I kinoen koser jeg meg stort med PS4. Billig og funker alltid, med alt. Ergo spiller jeg veldig forskjellig type spill på pc og konsoll. Tror dette er ganske utbredt blant gamere.

Lenke til kommentar

Var PC-nerd siden tidlig 90-tall, og har vært med fra 286, 386, 486, Pentium og alt det der fra start. Men i de senere årene har jeg gått møkk lei alt styret rundt oppgradering, og å prøve å holde styr på hva det nyeste heter. Skal jeg for eksempel ha et nytt grafikk-kort må jeg spørre meg frem hva som i det hele tatt vil passe i PCen min. PCen bruker derfor nesten utelukkende til online-spill som MMORPGer osv. Alt annet er på konsoll. Eneste jeg savner er et skikkelig RTS i stil med gamle Warcraft, Command & Conquer, Dune 2 osv, men ellers dekker konsollene det aller meste for min del. :)

Lenke til kommentar

Var PC-nerd siden tidlig 90-tall, og har vært med fra 286, 386, 486, Pentium og alt det der fra start. Men i de senere årene har jeg gått møkk lei alt styret rundt oppgradering, og å prøve å holde styr på hva det nyeste heter. Skal jeg for eksempel ha et nytt grafikk-kort må jeg spørre meg frem hva som i det hele tatt vil passe i PCen min. PCen bruker derfor nesten utelukkende til online-spill som MMORPGer osv. Alt annet er på konsoll. Eneste jeg savner er et skikkelig RTS i stil med gamle Warcraft, Command & Conquer, Dune 2 osv, men ellers dekker konsollene det aller meste for min del. :)

Synes det er veldig lite styr med oppgradering av pc. Om ikke annet så har det blitt mye lettere både på software og hardware. 

 

http://store.steampowered.com/app/621060/PC_Building_Simulator/

Lenke til kommentar

Var PC-nerd siden tidlig 90-tall, og har vært med fra 286, 386, 486, Pentium og alt det der fra start. Men i de senere årene har jeg gått møkk lei alt styret rundt oppgradering, og å prøve å holde styr på hva det nyeste heter. Skal jeg for eksempel ha et nytt grafikk-kort må jeg spørre meg frem hva som i det hele tatt vil passe i PCen min. PCen bruker derfor nesten utelukkende til online-spill som MMORPGer osv. Alt annet er på konsoll. Eneste jeg savner er et skikkelig RTS i stil med gamle Warcraft, Command & Conquer, Dune 2 osv, men ellers dekker konsollene det aller meste for min del. :)

Gode gamle C&C husker jeg og kompisene spilte det masse over LAN. Mye forbannelse der særlig når det kom en nuke.

Lenke til kommentar

Var PC-nerd siden tidlig 90-tall, og har vært med fra 286, 386, 486, Pentium og alt det der fra start. Men i de senere årene har jeg gått møkk lei alt styret rundt oppgradering, og å prøve å holde styr på hva det nyeste heter. Skal jeg for eksempel ha et nytt grafikk-kort må jeg spørre meg frem hva som i det hele tatt vil passe i PCen min.

 

Med  tanke på at PCIe har vært standard tilkoblinger for GPUer i godt over ett tiår er det litt imponerende om akkurat det er en reel problemstilling, tilbake i 2005 kunne du kanskje være   uheldig å ende opp med  et AGP kort til ditt PCIe  hovedkort om du ikke gjorde researchen din, men i dag er det ganske vanskelig å bomme  på akkurat det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var PC-nerd siden tidlig 90-tall, og har vært med fra 286, 386, 486, Pentium og alt det der fra start. Men i de senere årene har jeg gått møkk lei alt styret rundt oppgradering, og å prøve å holde styr på hva det nyeste heter. Skal jeg for eksempel ha et nytt grafikk-kort må jeg spørre meg frem hva som i det hele tatt vil passe i PCen min.

 

Med  tanke på at PCIe har vært standard tilkoblinger for GPUer i godt over ett tiår er det litt imponerende om akkurat det er en reel problemstilling, tilbake i 2005 kunne du kanskje være   uheldig å ende opp med  et AGP kort til ditt PCIe  hovedkort om du ikke gjorde researchen din, men i dag er det ganske vanskelig å bomme  på akkurat det. 

 

 

Der ser du. Ante ikke at det har vært en standard så lenge. Mye lettere med konsoll. Er bare å sette i platen, installere og oppdatere automatisk, og jeg vet det funker. :) Skader heller ikke at Far Cry 5 og God of War er noe av et peneste jeg har sett noensinne i spill (med 4K og HDR), og konsollen og TVen jeg trengte er langt billigere enn en tilsvarende PC. Men uansett takk for tips om grafikk-kort. Har vurdert å få et nytt etterhvert. Kanskje til jul en gang. :)

Lenke til kommentar

 

Ikke det mest spennende oppkjøpet. Firewatch var tre timer med søvndyssende gåing. Studioet er vel også smått upopulært etter håndteringen deres av Pewdiepie.

 

Firewatch solgte svært bra, og har både gode presse og brukerreviews over hele fjøla. Helt ok å ikke like walking simulators, mange som ikke gjør det. Men spillet var en stor suksess i sin målgruppe. Tipper dette er en gruppe gamere som driter i Pewdiepie og SJW-jamring (fra begge sider av gjerdet) :)

De fjernet all rimelig tvil om at de er SJWer opp til over pipa, mener du. Deres handlinger var politiske og hadde lite med gaming å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke det mest spennende oppkjøpet. Firewatch var tre timer med søvndyssende gåing. Studioet er vel også smått upopulært etter håndteringen deres av Pewdiepie.

 

Firewatch solgte svært bra, og har både gode presse og brukerreviews over hele fjøla. Helt ok å ikke like walking simulators, mange som ikke gjør det. Men spillet var en stor suksess i sin målgruppe. Tipper dette er en gruppe gamere som driter i Pewdiepie og SJW-jamring (fra begge sider av gjerdet) :)

De fjernet all rimelig tvil om at de er SJWer opp til over pipa, mener du. Deres handlinger var politiske og hadde lite med gaming å gjøre.

Nei, jeg mener at målgruppen gir blanke faen i SJW sutring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke det mest spennende oppkjøpet. Firewatch var tre timer med søvndyssende gåing. Studioet er vel også smått upopulært etter håndteringen deres av Pewdiepie.

 

Firewatch solgte svært bra, og har både gode presse og brukerreviews over hele fjøla. Helt ok å ikke like walking simulators, mange som ikke gjør det. Men spillet var en stor suksess i sin målgruppe. Tipper dette er en gruppe gamere som driter i Pewdiepie og SJW-jamring (fra begge sider av gjerdet) :)

De fjernet all rimelig tvil om at de er SJWer opp til over pipa, mener du. Deres handlinger var politiske og hadde lite med gaming å gjøre.

Nei, jeg mener at målgruppen gir blanke faen i SJW sutring!

 

De gjør jo ikke det. Firewatch ble stemt nedenom og hjem på Steam, og gamere har som regel vanskelig for å glemme slike ting.

 

Blir veldig overrasket om deres neste spill ikke taper en del salg på at de oppførte seg som drittsekker den gang.

 

Hvis deres neste spill også har like antiklimatisk slutt som Firewatch går det i hvert fall dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...