Gå til innhold

SNIKTITT: Nokia 8 Sirocco Den nye Nokia-toppmodellen er både stilig og litt uvanlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke de vil lykkes med denne. Det er det enkle grunner til:
 

a) Nokia som merkevare har tapt seg. De som kjøper iPhone X eller Samsung Galaxy Note 8, har som regel et sterkt forhold til en av produsentene. De kjøper noe som representerer seg selv.

 

b) De som kjøper svindyre toppmodeller, er over snittet opptatt av spesifikasjoner. Det ser an til at Apple og Samsung kommer til å lede dette racet, også i år. Selv en sak som Snapdragon 835 i stedet for 845, vil gjøre den uaktuell for mange, selv om det i realiteten neppe merkes stor forskjell.

 

c) Design. Det er noenlunde tynne rammer, men den ser vesentlig mindre premium ut sammenlignet med S9 og iPhone X. Hvis telefonen ser ut som den koster 5000 kr, er det vanskelig å selge den til nesten det dobbelte. 

 

Jeg tror at den eneste måten Nokia kan gjøre comeback på i toppen, er dersom de priser seg vesentlig lavere enn konkurrentene, og i tillegg får toppscore i tester. :) Du må by på noe ekstra, når du allerede ligger bak. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror Nokia ture på med denne. Men her vil de maks knive med Sony Xperia.

Og ikke akkurat jage Samsung og Apple.

 

Det Nokia kunnet kuppet et stort marked på vR om de lagde noen kapable og robuste telefoner i litt mindre formfaktor <5" til 3500-4000kr.

 

Jeg har absolutt ingen interesse av og bruke mer på min neste mobil telefon.

De miniskule forskjellene i ytelse er absolutt ikke verdt og doble utgiften.

Lenke til kommentar

 

Synd de ikke kunne skvist SD 845 inn i denne.. :/ Da hadde den vært veldig aktuell.

Ja da ville du merkt forskjell! Muligens at du har lyst å forttelle oss hvordan 845 ville gjort brukeropplevelsen din så mye bedre en med 835?

 

Det blir nok vanskelig å gjøre på en SD835 enhet, fordi den er allerede tom for strøm mens SD845 enheten varer noen timer til :)

Lenke til kommentar

Godt mulig man ikke hadde merket forskjell på SD835/845 og at ytelsen er helt i toppen til enhver tid. Kjører clean android, hvilket er et kjempepluss. Men skal du selge en telefon for 9k i 2018, så bør også spesifikasjonene stå i stil til resten av 2018. Det er i grunn bare det som stopper meg fra å vurdere denne. Og sikkert en mengde andre potensielle kjøpere også.

 

Det Nokia her glemmer er at de som har et forhold til Nokia og synes det er spennende at de våkner opp fra de "døde" er entusiaster og de som husker merket for hva de engang var. Da kan de ikke komme med en svindyr telefon som har gårsdagens teknologi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de vil lykkes med denne. Det er det enkle grunner til:

 

a) Nokia som merkevare har tapt seg. De som kjøper iPhone X eller Samsung Galaxy Note 8, har som regel et sterkt forhold til en av produsentene. De kjøper noe som representerer seg selv.

 

b) De som kjøper svindyre toppmodeller, er over snittet opptatt av spesifikasjoner. Det ser an til at Apple og Samsung kommer til å lede dette racet, også i år. Selv en sak som Snapdragon 835 i stedet for 845, vil gjøre den uaktuell for mange, selv om det i realiteten neppe merkes stor forskjell.

 

c) Design. Det er noenlunde tynne rammer, men den ser vesentlig mindre premium ut sammenlignet med S9 og iPhone X. Hvis telefonen ser ut som den koster 5000 kr, er det vanskelig å selge den til nesten det dobbelte. 

 

Jeg tror at den eneste måten Nokia kan gjøre comeback på i toppen, er dersom de priser seg vesentlig lavere enn konkurrentene, og i tillegg får toppscore i tester. :) Du må by på noe ekstra, når du allerede ligger bak. 

 

Nokia er på full fart oppover på listen.. Og så lenge Samsung er treg med og levere oppdateringer til sine telefoner, samtidig som Nokia leverer Android One uten noen som helst skall over, vil nok telefonen bli et godt valg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synd de ikke kunne skvist SD 845 inn i denne.. :/ Da hadde den vært veldig aktuell.

Ja da ville du merkt forskjell! Muligens at du har lyst å forttelle oss hvordan 845 ville gjort brukeropplevelsen din så mye bedre en med 835?

 

Det blir nok vanskelig å gjøre på en SD835 enhet, fordi den er allerede tom for strøm mens SD845 enheten varer noen timer til :)

Noen timer til? Tullball. Mobilen kommer gjerne til å leve kanskje oppimot en time lengre enn en mobil med 835.

Bare pga Qualcomm skriver oppimot (X)% mer batterieffektivt, betyr det ikke bokstavelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste med Nokia er at de kjører mer eller mindre stock Android. Har Android 8.1 på min Nokia 8 fra i fjor. Ingen bloatware, ingenting preinstallert utenom det vanlige fra Android/Google, bortsett fra en Nokia support app. Samsung er kreft.

 

Fornøyd?

Venter på en Nokia jeg kan like, men det blir ikke for 9 laken, det er nå bra sikkert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...