Gå til innhold

GUIDE: 8 nye funksjoner hos Galaxy S8 med nye Android 8.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. På min Sony synes jeg varsler har blitt mye dårligere etter at Android 8 kom. Jeg får mange flere varsler enn før, og gjerne de jeg ikke er interessert i øverst, uten at jeg finner mange flere valg for å fintune slik det står i artikkelen...

 

Hei!

 

Artikkelen er spesifikt for Samsung, og i skrivende stund er det sant at det ser ut til at Samsung har jobbet enda mer med denne styringen enn Sony. Men på undertegnedes Sony Xperia XZ Compact kan du gå inn i Apps & Notifications --> Configure Notifications --> Notifications (On for all apps) og velge spesifikt per app. VG-appen lar deg for eksempel skille mellom varsler for Nyheter og Podcast, og de fleste Google-apper har mange kategorier å ta av.

 

Men foreløpig ser Samsung ut til å lede an her.

 

- Torstein

Lenke til kommentar

Hvorfor gir dere samsung så mye spalteplass?

 

Samsung fortjener spalteplass. Ser gjerne side opp og side ned som sabler kvaliteten på produktene og da særlig har skikkelig syrlig kritikk av Samsungs elendige oppdaterings-frekvens for viktige sikkerhets og feilfikser, samt går i clinch med alle møkka-applikasjonene brukerne påtvinges. Legger man til hvor totalt uakseptable disse dingsene er mht personvern så burde enhver ansvarlig journalist advare forbrukerne mot Samsungs-produkter med store bokstaver. Dessverre har vi knapt noen fagpresse lenger, bare klikk og reklame-horer som kontrolleres av aktørene i leveransekjeden.
Lenke til kommentar

Men er "forbedringene" verd ustabiliteten til WiFi og Bluetooth som man får på kjøpet? Jeg synes ikke det. Selv om jeg var så dum å akseptere oppgraderingen anbefaler jeg alle andre å vente til de verste problemene er løst.

Pussig, for mitt vedkommende har spesielt Wi-Fi blitt mye mer stabilt etter oppdateringen. Før oreo-oppdateringen Måtte jeg stadig koble over på mobilnett fordi Wi-Fi sluttet å fungere hjemme. Etter at den ble installeet har det ikke skjedd en eneste gang.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er hensikten med å ha denne artikelen som "TOP story"? Dette er old News for oss som har hatt oreo tilgjengelig det siste halve året! Hvorfor gir dere samsung så mye spalteplass?

Fordi Samsung er mest brukte mobil i Norge etter iPhone?

 

For mye samsung og forlite om de andre tom modellen som kjører Android som foreksempel Huawei, Sony, nexus/pixel osv kan dere være snill å bruke litt tide på alle de andre også?

Er jo bare et fåtall som bruker de telefonene, da er det jo klart at de heller skriver mer om iPhone og Samsung da disse er størst. flere lesere :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Hm, en del av dette - bl.a. kloning av apper og endringene i AoD er jo allerede på Note8 med Android 7.

Akkurat det som er poenget. Hvor mye i Android 8 var ikke i Samsungs telefoner før og er det nå? Og hvor mye av denne oppdateringen er Samsung som oppdaterer sine egen funksjoner?

 

Akkurat det med Android 8 utgjør liten forskjell om du har en Samsung. Ja, Android 8 gir en del ting for en Pixel eksempelvis, men det kommer aldri å gi den samme forskjellen på en Samsung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...