Gå til innhold

FEATURE: Mange kjøper billige spill og programvare på nett, men er det egentlig greit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinguin er en markedsplass ja, og veldig mange av nøklene kommer fra Retailers fra Øst Europa, som grunnet lav gjennomsnittslønn selger spill til langt lavere pris. Kinguin har kategorisk utestengt forhandlere hvor det er avslørt snusk. Jeg har kjøpt masse fra Kinguin, aldri opplevd problemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge disse sidene ikke driver piratvirksomhet, så ser jeg ikke problemet. Som de sier, så er nøklerpå disse sidene videresalg av tilbud/fra lavpris-land, eller private folk som selger unna nøklene sine billig. Om jeg for eksempel hadde hatt en Win10 nøkkel liggende jeg ikke har bruk for, hvorfor ikke selge den til 200kr? Kunne jo like så greit solgt det på finn.no også til samme pris.

 

Jeg har brukt både Kinguin og G2A til å kjøpe og selge nøkler jeg selv ikke har bruk for til en billig penge. Jeg er derimot klar over at kjøp på disse sidene kan være en risiko, men kjøper heller aldri for store summer. Bruker kun de pengene jeg har tjent inn på salg av egne nøkler :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan si mye om at VG kjøpte Tek.no men kommer det flere kvalitetsartikler som dette, ser jeg veldig lyst på saken. Tommel opp til Tek (og VG)

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Vi forsøker hele tiden å finne nye interessante saker og temaer å ta opp, og da er det selvsagt flott og motiverende å høre at det settes pris på :-) Om det er andre saker du mener burde belyses, er det for øvrig bare å sende av gårde en mail til meg på: [email protected].

 

– Torstein

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og seansen med elder scrolls online nøklene som ble solgt via g2a som var i utgangspunktet kjøpt med stjålne kredittkort og gears of war 4 nøklene som var jukset til via et smutthull i Amazon.com er det ingen som nevner....

 

Den her er verdt en titt. En som har gjort litt mer research og snakket med små utviklere som blir rammet av dette enn å snakke med butikkene som ønsker å fremstå som ordentlige butikker:

 

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I løpet av årene har biblioteket på Steam vokst, og mange av spillene står uspilte da de har fulgt med i pakker og lignende. Spiller heller ikke så mye.

 

Hvordan er det å selge slikt? Er det helt lovlig? Tjener sikkert ikke mange kronene pr. spill, men når det er snakk om kanskje 200 spill så blir jo det litt?

Spillene er kjøpt via Steam og Humble Bundle. Ikke noe særlig andre butikker enn det.

 

Er det bare å selge i vei eller er dette en stor vanskelig prosess?

Lenke til kommentar

I løpet av årene har biblioteket på Steam vokst, og mange av spillene står uspilte da de har fulgt med i pakker og lignende. Spiller heller ikke så mye.

 

Hvordan er det å selge slikt? Er det helt lovlig? Tjener sikkert ikke mange kronene pr. spill, men når det er snakk om kanskje 200 spill så blir jo det litt?

Spillene er kjøpt via Steam og Humble Bundle. Ikke noe særlig andre butikker enn det.

 

Er det bare å selge i vei eller er dette en stor vanskelig prosess?

 

Husk at dine "user" names og vidre er på Steam only så du mister ingenting :) om WIndows eller dritt faller dine spill er safe !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...